Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regnet är nog slut för idag, tyvärr. Men hopp finns om mer imorgon och på söndag och måndag. I alla fall om man ska tro klart.se (och det vill man :) !)... Vi fick i alla fall en uppfriskande skvätt. Underbar doft när det ÄNTLIGEN började regna.... :love:

Sista dagen med barnen idag och nästa vecka väntar 4 planeringsdagar/städdagar. Sedan är jag ledig t.o.m. den 9 augusti.... :)

Jag är lite orolig för katten. Han saknas sedan igår... :(

Edit: Också SMHI har nu lagt till regn lördag-måndag :) !!
 
IMG_0609.jpeg


😶‍🌫️
 
Till att börja med, tänk er att varje :meh:-emoji har en SLAM!-ljudeffekt så hör ni hur jag låter i mitt eget huvud i inlägget nedan :up:

Uägh, hade planerat att åka till centrum för att handla idag. Tänkte ta med en kompis födelsedagspresent som jag ska skicka och köpa sallad till middag.
Glömde presenten :meh:
Jag hoppades dumt att mensen skulle vara snäll idag trots att jag vet att den till 99% är usel på den första dagen. Väl på plats i centrum så slog värken såklart till :meh::meh:
Medveten om att det inte hjälper att jag är hungrig så gick jag mot mataffären med salladsbaren. De hade inte den pasta jag tycker om och kycklingen var slut. :meh::meh::meh:

Jag gav upp och gick till McDonalds i förhoppning om att värken skulle bättra sig med åtminstone någon mat i magen.
Dumt.
Bara Ipren hjälper, det vet jag ju.
Inte längre hungrig men fick gå runt i mataffären med värkande ben och noll matlust istället :meh::meh::meh::meh:

Men är nu hemma, och har tagit en ipren 😮‍💨
 
Vi har inlett sommarlovet med att besöka två naturreservat idag. Grundidén var bara det ena, men pga sjuka mängder mygg så vandrade vi inte hela slingan utan tog en kortare på ett par kilometer bara och hoppade över picknicken. Istället styrde vi bilen till ett annat naturreservat och spanade på magiska hällristningar och åt vår picknick i skuggan av den maffigaste tall jag någonsin sett. 😍

Planen är att vi ska pricka av alla kommunens 22 naturreservat under året, och med dagens två har vi så prickat av 5 av 22. 🥾🥾

Fascinerades över att man uppenbarligen höll sig med myrslok på bronsåldern. 😂Visa bifogad fil 121406
Det ska jag kolla i min kommun, vilken bra idé !
 
Sitter i soffan och reflekterar över livet.
Sambon är i väg och fixar på landet, och för första gången på länge känns det mysigt att jag bara ska sitta här själv och dega.

Inte för att det är skönt att han åkt iväg men att det tillslut landat lite lite mer att vi förhoppningsvis spenderar resten av livet tillsammans. Då finns det tid till båda.

Svamligt värre :D
Glad är jag iaf!

OCH jag har spenderat hela eftermiddagen med att bada från en brygga i goda vänners lag. Nu ska jag inte göra nåt mer än att läsa och kanske kolla någon serie.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 124
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 746
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 258
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp