Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för uppdateringen! Satt här och läste och tänkte ”Men hur har det gått med ploppen?!?” :bump:

Skönt att det är över!
Tack! :heart
Ja verkligen skönt att det är klart nu...

För info så kan jag meddela att jag pratade med läkaren om insekter, spindlar och sånt som krypit in i öronen. Och det hade han varit med om. När läkaren kom in med pincett för att ta ut spindeln så sprang den mot honom...

Stackars människa... tänk att gå till läkaren för att det känns konstigt i örat och så är det en spindel som till och med byggt nät...
 
Funderar på hur jag ska lägga upp dagen. Skulle behöva åka till staden och se om jag kan hitta/köpa endel saker. Åker jag dit så blir det åt "rätt håll" när jag sedan ska åka vidare till jobb. Åker jag dit innan så får jag med mig saker i bilen visst ingen större fara i sig, men jag har även tänkt se om jag kan hitta lite plantor. Frågan är om dom överlever i värmen i bilen tills jag kommer hem inatt? 😅

Sen är frågan hur jag gör med lunch. För är nog ingen ide att åka hem emellan då jag måste komma iväg och åka till jobbet senast 14. Så har tiden emot mig i det hela. :rofl:

Bästa om jag kunde gjort vissa saker nästa vecka. Men vet då inte hur/om jag jobbar alla dagar och om det finns, behöver jag en av sakerna redan i helgen. Inte lätt det här. :D
 
Semesterdag. Ute med lagade röjsågen och röjer sly, så glad att det fanns reservdelar till denna 21 år gamla fina röjsåg, dessutom sjukt nog i lager på det ställe jag åkte till. På nätet gick det inte att hitta. Reservdelen kostade 95 kr vilket är aningens mindre pengar än en ny såg för 10.000 kr.

Killen på verkstaden i tisdags hittade inte reservdelen i deras system, konstruktionen gjordes om helt 2014, så hoppet var nere en stund, men efter lite grävande i gamla pärmar med sprängskisser så fick vi fram ett artikelnummer som fortfarande fanns att beställa. När beställningen väl var (ca 7 dagars leveranstid) klar att skicka iväg så började han säga ”undrar om inte jag såg just en sån igår inne i slasklådan i lagret”. Och mycket riktigt fanns den där och jag fick slanta upp 95 riksdaler direkt istället!

Fast nu badar jag i några liter svett, dags för återvätskning och dusch…
 
Funderar på hur jag ska lägga upp dagen. Skulle behöva åka till staden och se om jag kan hitta/köpa endel saker. Åker jag dit så blir det åt "rätt håll" när jag sedan ska åka vidare till jobb. Åker jag dit innan så får jag med mig saker i bilen visst ingen större fara i sig, men jag har även tänkt se om jag kan hitta lite plantor. Frågan är om dom överlever i värmen i bilen tills jag kommer hem inatt? 😅

Sen är frågan hur jag gör med lunch. För är nog ingen ide att åka hem emellan då jag måste komma iväg och åka till jobbet senast 14. Så har tiden emot mig i det hela. :rofl:

Bästa om jag kunde gjort vissa saker nästa vecka. Men vet då inte hur/om jag jobbar alla dagar och om det finns, behöver jag en av sakerna redan i helgen. Inte lätt det här. :D
Alla dessa ångestfyllda beslut, som Sartre hade uttryck det. :)
 
Rörkrökaren har varit i skånehuset idag så nu är vattnet till badrummet på ovanvåningen avstängt o jag kan börja riva där när jag kommer ner, attan vad trevlig han var o dom föder upp fälttävlanshästar så det blev mycket att prata om istället för tråkigt rörarbete.
28 jäkla grader idag ,jag längtar till dom 22 i skåne,där det ev ska komma en skvätt regn på söndag.
 
Ligger fint efter varandra i inboxen, först kallelse till möte om torka och bevattningsförbud och sedan extra fantastiskt erbjudande på pooler!

IMG_5456.jpeg


Suck.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 124
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 746
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 261
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp