Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satte hjärtat i halsgropen när jag läste om Peder Fredricson. Han ramlade av sin unghäst på framhoppningen och förts till sjukhus i ambulans. Klassen avbrutits.
Tyckte att jag läste att hästen gick omkull, kollade nu och ja i Aftonbladet med ett citat av en tävlingsledare så hade han en omkullridning.
Hästen ska må bra och fått tillsyn av en veterinär.
 
Städar lite förstrött och har lagt disk i blöt. Inser lite sorgset att jag tabbade mig och nu är mina vida svarta byxor från Indiska för korta - måste alltid lägga upp dem men nu blev de upplagda på två ställen. Inte så lyckat. Men nog måste man kunna ha vida, fladdriga byxor som går till anklarna?
 
Uppdaterat från Aftonbladets artikel:
”Peder är okej men mörbultad. Det ser inte ut som att han har några frakturer”, skriver Fredricsons fru Lisen Bratt Fredricson på Instagram.

Hjälp. Men vad skönt om det är efter omständigheterna okej läge.

Läskigt när det skedde, är här och tittar 😵‍💫
 
Uppdaterat från Aftonbladets artikel:
”Peder är okej men mörbultad. Det ser inte ut som att han har några frakturer”, skriver Fredricsons fru Lisen Bratt Fredricson på Instagram.

Hjälp. Men vad skönt om det är efter omständigheterna okej läge.

Läskigt när det skedde, är här och tittar 😵‍💫


De meddelade precis detta i tv-sändningen också. Så otroligt skönt att det inte verkar vara något jätteallvarligt som hänt. Sen sa de att ytterligare undersökningar väntar, det var ett meddelande som Lisen lagt ut.
 
Samma. Livrädd (skakar och gråter) och hade förmodligen flyttat om det fanns ett bo i närheten.. Jag får panik bara jag tänker på det.
Humlor och bin har jag slutit fred med, men det krävdes många års träning.
Slut fred med bålgetingarna också! De är lugna, lite sävliga, attackerar inte, jagar inte kakor och läsk och framförallt dödar de getingar av den aggressiva och mindre sorten.

”​

Beteende​

Bålgetingar och vanliga getingar beter sig på olika sätt. Bålgetingar är mindre aggressiva och dyker sällan upp kring våra middagsbord eller i trädgården utan förekommer oftast runt sitt bo i skogen.
För att provocera och hota en bålgeting krävs det ofta att hotet är väldigt nära medans en vanlig geting ofta drar sig till mat, dryck, fallfrukt och andra godsaker vi har i nära anslutning till våra hus. Väl i kontakt med människor är dem också lättare att provocera samt attackerar i en större radie.
Det är därför nästan uteslutande vanliga getingar (Vespula vulgaris) som attackerar och sticker människor under middagar eller utomhusaktiviteter under sommarmånaderna.
 
Fått igång min nya AC! Så skönt! Den ska vara tystast på marknaden och låt oss säga att jag är glad för det, men den är verkligen inte tyst.

Surfar över till brusreducerande lurar-tråden som jag redan spanat på men undrade om det kanske inte var lite onödigt. Nytt svar: nej, inte det minsta!

Det ar den storsta naktdel med att ha ac i separata rum ... Central AC for hela huset ar dyrare, men later inte alls. Den har dock inte behovts manga ganger hittills den har sommaren. Vanta bara tills det blir varmt, da kommer jag ocksa att klaga pa varme och hylla AC:n.

Blev lite dyngblöt efter en trädgårdsrunda. Har nu fixat så min återställningsmail på Buke är rätt. Hade min 5 år gamla jobbmail!!!

Hur fixar man sin aterstallningsmail? Jag misstanker att jag har en mycket gammal mailadress.
 
Slut fred med bålgetingarna också! De är lugna, lite sävliga, attackerar inte, jagar inte kakor och läsk och framförallt dödar de getingar av den aggressiva och mindre sorten.

”​

Beteende​

Bålgetingar och vanliga getingar beter sig på olika sätt. Bålgetingar är mindre aggressiva och dyker sällan upp kring våra middagsbord eller i trädgården utan förekommer oftast runt sitt bo i skogen.
För att provocera och hota en bålgeting krävs det ofta att hotet är väldigt nära medans en vanlig geting ofta drar sig till mat, dryck, fallfrukt och andra godsaker vi har i nära anslutning till våra hus. Väl i kontakt med människor är dem också lättare att provocera samt attackerar i en större radie.
Det är därför nästan uteslutande vanliga getingar (Vespula vulgaris) som attackerar och sticker människor under middagar eller utomhusaktiviteter under sommarmånaderna.
Intressant! :)
 
Det ar den storsta naktdel med att ha ac i separata rum ... Central AC for hela huset ar dyrare, men later inte alls. Den har dock inte behovts manga ganger hittills den har sommaren. Vanta bara tills det blir varmt, da kommer jag ocksa att klaga pa varme och hylla AC:n.



Hur fixar man sin aterstallningsmail? Jag misstanker att jag har en mycket gammal mailadress.
Visst är det så. Men boende i flerfamiljshus och i lägenhet med rakt söderläge och fönster bara åt söder, så är jag väldigt glad att det över huvud taget går att ha AC.

Med brusreducerande in-ears och hörselkåpor över störde den inte ens. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 745
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 247
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp