Dålig koll på vilka getingar som är aggressiva å inte men denna flög iaf åt andra hållet så den var fredlig iafVet att de inte hjälper...med du vet väl att de är synnerligen fredliga?
Är man stor måste man vara snäll
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dålig koll på vilka getingar som är aggressiva å inte men denna flög iaf åt andra hållet så den var fredlig iafVet att de inte hjälper...med du vet väl att de är synnerligen fredliga?
Är man stor måste man vara snäll
Ja jag läste det, åhnej!!!Satte hjärtat i halsgropen när jag läste om Peder Fredricson. Han ramlade av sin unghäst på framhoppningen och förts till sjukhus i ambulans. Klassen avbrutits.
Tror inte du kan missta dig på bålgetingen.Dålig koll på vilka getingar som är aggressiva å inte men denna flög iaf åt andra hållet så den var fredlig iaf
Tyckte att jag läste att hästen gick omkull, kollade nu och ja i Aftonbladet med ett citat av en tävlingsledare så hade han en omkullridning.Satte hjärtat i halsgropen när jag läste om Peder Fredricson. Han ramlade av sin unghäst på framhoppningen och förts till sjukhus i ambulans. Klassen avbrutits.
Tyckte att jag läste att hästen gick omkull, kollade nu och ja i Aftonbladet med ett citat av en tävlingsledare så hade han en omkullridning.
Ja om det är en bålis men jag blir ju lika skraj oavsett direkt jag ser enTror inte du kan missta dig på bålgetingen.
Den är STOR! Väldigt mycket större än en vanlig geting. Går verkligen inte att missta sig.
Jag är också rädd för getingar, de förstör det hela för mig när man vill sitta ute och äta på sommaren kan inte riktigt slappna av då.Ja om det är en bålis men jag blir ju lika skraj oavsett direkt jag ser en
Uppdaterat från Aftonbladets artikel:
”Peder är okej men mörbultad. Det ser inte ut som att han har några frakturer”, skriver Fredricsons fru Lisen Bratt Fredricson på Instagram.
Hjälp. Men vad skönt om det är efter omständigheterna okej läge.
Läskigt när det skedde, är här och tittar
Samma. Livrädd (skakar och gråter) och hade förmodligen flyttat om det fanns ett bo i närheten.. Jag får panik bara jag tänker på det.Såg en vad såg ut att vara bålis igår med, jag blev inte lika lycklig...Rädd för getingar
Slut fred med bålgetingarna också! De är lugna, lite sävliga, attackerar inte, jagar inte kakor och läsk och framförallt dödar de getingar av den aggressiva och mindre sorten.Samma. Livrädd (skakar och gråter) och hade förmodligen flyttat om det fanns ett bo i närheten.. Jag får panik bara jag tänker på det.
Humlor och bin har jag slutit fred med, men det krävdes många års träning.
Fått igång min nya AC! Så skönt! Den ska vara tystast på marknaden och låt oss säga att jag är glad för det, men den är verkligen inte tyst.
Surfar över till brusreducerande lurar-tråden som jag redan spanat på men undrade om det kanske inte var lite onödigt. Nytt svar: nej, inte det minsta!
Blev lite dyngblöt efter en trädgårdsrunda. Har nu fixat så min återställningsmail på Buke är rätt. Hade min 5 år gamla jobbmail!!!
Intressant!Slut fred med bålgetingarna också! De är lugna, lite sävliga, attackerar inte, jagar inte kakor och läsk och framförallt dödar de getingar av den aggressiva och mindre sorten.
”
Beteende
Bålgetingar och vanliga getingar beter sig på olika sätt. Bålgetingar är mindre aggressiva och dyker sällan upp kring våra middagsbord eller i trädgården utan förekommer oftast runt sitt bo i skogen.
För att provocera och hota en bålgeting krävs det ofta att hotet är väldigt nära medans en vanlig geting ofta drar sig till mat, dryck, fallfrukt och andra godsaker vi har i nära anslutning till våra hus. Väl i kontakt med människor är dem också lättare att provocera samt attackerar i en större radie.
Det är därför nästan uteslutande vanliga getingar (Vespula vulgaris) som attackerar och sticker människor under middagar eller utomhusaktiviteter under sommarmånaderna.
”
Visst är det så. Men boende i flerfamiljshus och i lägenhet med rakt söderläge och fönster bara åt söder, så är jag väldigt glad att det över huvud taget går att ha AC.Det ar den storsta naktdel med att ha ac i separata rum ... Central AC for hela huset ar dyrare, men later inte alls. Den har dock inte behovts manga ganger hittills den har sommaren. Vanta bara tills det blir varmt, da kommer jag ocksa att klaga pa varme och hylla AC:n.
Hur fixar man sin aterstallningsmail? Jag misstanker att jag har en mycket gammal mailadress.
tur man har samma mejl som sedan slutet av 90 talet... hahaHur fixar man sin aterstallningsmail? Jag misstanker att jag har en mycket gammal mailadress.