Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
När vi hämtade vedklyven hos mamma häromdagen passade jag på att fortsätta rensa ut lite av hästgrejerna (allt behöver ju inte bli kvar)efter valackerna; ändå 7 år sedan och jag saknar dem inte mindre för det ❤. Lite plockar jag med undan för undan som pållan kan överta och annat säljs och ytterligare annat sparar jag hemma som minne som ett väldigt slitet bett och klassiska gamla pannband (blå/röda) när vi köpte min fjordvalack ❤.
Också mysigt att min karl i början av vårt förhållande var romantisk nog att rista in våra initialer i ett hjärta på insidan av dörren till sadelkammaren/mjölkrummet ❤.
 
På oändligt dåligt humör. Förklaringen ses nedan.

20230618_162236.jpg
 
Diskat - inte för att det var mycket. Försökt göra rent lite mer silver och svär över att mina andra silverörhängen är borta. Har noll minne av var jag la dem förutom att det var säkert. Inte för att det är första gången det händer :angel:
 
🥳 vi har bokat några dagar till fjälls. Sonen vill inte med så han är hemma och vaktar och vattnar de dagarna. Så kul att ha något att se fram emot. Vi slog till på ett hotellpaket så jag slipper också laga mat. 😇 någon kväll käka ute, några kvällar käka till fjälls så man kan vara ute tills det mörknar. 😍
 
Ätit middag och funderar lite på vad jag ska göra resten av kvällen. Vill egentligen gå och lägga mig eftersom jag sov så dåligt inatt/morgonen. Men gör jag det kommer jag vakna just när det är dags att sussa.
 
Jag har haft samma mail i evigheter. Dvs samma namn men hos olika leverantörer vartefter de lagt ner....

Blev gravt sur är det visade sig att nån i släkten redan snott den gmailen :D :D
Fick lägga till förnamn och se funkade det. Tur man är en enda i släkten med det namnet
Har inte ens bytt leverantörer eller så. Samma mobilnr sedan slutet av 90 talet också...
 
Sitter i stugan i Hälsingland och nu hörs en helikopter surra fram och tillbaka, antagligen brandkoll. Idag fick dom hejd på branden i Ljusdal, äntligen. Men när man hörde om den och hur svårsläckt den var, så blev det väldigt mycket 2018-de ja vu :(

Edit: det är en ny brand som dom vattenbombar :cry:
 
Senast ändrad:
For ner till mamma och hämtade lite mera hästgrejer och en kaninmatskål efter vår kanin så nu har mina nuvarande kaniner likadana 😄🥰.
De fina hästarna som går på bete hos mamma var nyfikna på mig och mammas katt var väldigt upprörd över att hans matte inte var hemma 😆😅.
Riktigt pysselväder i det välsignade heldagsregnet så passade på att slänga ut trasmattorna på tvättning 😄👍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 745
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 246
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp