Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det som var lärdomen var att staten stod handfallen
Det var civilsamhället som ställe resurser till förfogande. Nätverk i bygderna fixade fram tomma lagprdar och hagar. Bygdegårdar blev sambandscentraler viloplatser och matställen
För fy så hemskt det var. Rök och sot från västmanlandsbranden singlade tydligen ner i ända borta i Falun.

Hoppas aldrig behöva se något sådant mer i livet

Lukten från branden i Västmanland kände svärföräldrarna av... de bor i Dorotea :(

Jag åkte igenom brandområdet kring Kårböle 2018 dagen efter de släppte på trafiken. Jag åker ju ofta den vägen och reagerade på när jag kom in mot Kårböle att vägen var så dålig och tyckte det var konstigt, de fixade den för inte så många år sedan. Sedan insåg jag... det var märken efter skogsmaskiner som röjt brandgator. De hade inte tid att vara försiktiga så banden hade rivit hål i asfalten.

När jag kom in i området... jag grinade. Jag hade ju sett det på nyheterna men inget kunde förbereda en för hur hemskt det var att se det på riktigt och verkligen inse omfattningen av det :cry:
 
Lukten från branden i Västmanland kände svärföräldrarna av... de bor i Dorotea :(

Jag åkte igenom brandområdet kring Kårböle 2018 dagen efter de släppte på trafiken. Jag åker ju ofta den vägen och reagerade på när jag kom in mot Kårböle att vägen var så dålig och tyckte det var konstigt, de fixade den för inte så många år sedan. Sedan insåg jag... det var märken efter skogsmaskiner som röjt brandgator. De hade inte tid att vara försiktiga så banden hade rivit hål i asfalten.

När jag kom in i området... jag grinade. Jag hade ju sett det på nyheterna men inget kunde förbereda en för hur hemskt det var att se det på riktigt och verkligen inse omfattningen av det :cry:
Min bror och hans sambo är båda brandmän, de var ute konstant under den tiden. Han skickade ett mess när de åkte ut och sedan när de kom hem igen så vi skulle veta att de var ok ❤️ Han konstaterade att om det skulle börja brinna på andra sidan åkern vi har på baksidan (den är ändå rätt stor) och det är så torrt som det var då, så har vi ca 3 min på oss att ta oss härifrån innan det är framme vid huset 😳 Otäckt att tänka på.
 
Haha, det kanske du gör :)

Konceptet var iaf väldigt trevligt. Köpa biljett och sen få smakportioner på, i gårdagens fall, sex olika restauranger. Det bygger förstås på att man inte är särskilt kräsen men det är vi inte :D
Finns i flera städer och jag kan absolut prova fler gånger.
Låter ju som ett fantastiskt koncept med stor potential att skapa nya favvoställen.
 
Överlevt helgen med nöd och näppe. :D
Metallica i fredasg sjukt bra. Hamnade så jäkla nära också stod bara några meter ifrån dem :love: Aldrig sett så bra på en konsert någonsin.

Lider fortfarande av sviterna efter den kvällen. Hemma alldeles för sent. Så illa att jag försov mig imorses :rofl:

Idag kommer dessutom hovis och fixar skon på Blue så vi kommer igång.

Blir en bra dag detta
 
Arbetsdag på hemmakontoret. Bara två möten inplanerade än så länge. Alltså stannar det kanske på ynka fyra i verkligheten. Det ger hopp om att jag ska få en massa bra jobb gjort idag. I kombination med fri tillgång på gott kaffe så förväntar jag mig veritabla stordåd. Det är slutspurt inför att myndighetens semesterperiod startar på fredag. Alla vill bli klara med sina projekt före midsommar.
 
Lyckades köra in en kant med bilen imorse, tog mig till jobbet, men får se hur den mår sedan. Har tvätt ett viktigt ärende några mil bort, så hoppas på att den är hel.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 745
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 244
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp