Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker lära mig ett nytt programmeringsspråk utan att somna.
Just nu går det sådär, även om det egentligen är kul. Lite i taget så!

Lite energidryck på det och strax iväg till gymmet för andra gången idag 😅
 
Har grymt svårt att koppla av
Det snurrar i huvudet av allt nytt stoff jag måste ha koll på till hösten
No:n är det ämnet jag har minst koll på just nu
Såklart jag löser det men jag behöver ha koll för att må bra
 
Har städat (bland annat skurat ett helt golv med en skrubbsvamp 😄) och tittat på inspelade föreläsningar om lek, bland annat, idag. Rätt trevlig blandning av fysisk aktivitet och tankearbete 👍!
 
Lite ängslig/orolig då den ev nya arbetsgivaren (som jag var på intervju hos tidigt i våras) som min handläggare pratat med om en ev tjänst i augusti vill ha ett nytt möte med deras HR ansvarige också. Jag sa i fredags att jag kunde mellan måndag-onsdag.
Men min handläggare skrev att de kunde på torsdag. Värsta dagen för mig typ, ska göra en rotfyllning hos tandläkaren och sedan lovat köra mig och syrran ned till sommarstugan på eftermiddagen. Hen frågade om när tandläkartiden var men förklarade att det kunde ta tid etc och frågade om det gick på onsdag istället.
Inte fått något svar än .... Jag vill gärna gå till mötes med deras önskemål men jag behöver verkligen fixa tanden, som jag har tid för kl 10. Efteråt känns knepigt med en bedövad käke :cautious:

Om det absolut inte går så kan jag nog föreslå att jag åker upp hem igen för en intervju i juli om de vill.. 😬 Känns bara så dumt att det ska självklart vara på just den enda dagen jag är upptagen, är ju annars alltid fri :arghh:
 
Lite ängslig/orolig då den ev nya arbetsgivaren (som jag var på intervju hos tidigt i våras) som min handläggare pratat med om en ev tjänst i augusti vill ha ett nytt möte med deras HR ansvarige också. Jag sa i fredags att jag kunde mellan måndag-onsdag.
Men min handläggare skrev att de kunde på torsdag. Värsta dagen för mig typ, ska göra en rotfyllning hos tandläkaren och sedan lovat köra mig och syrran ned till sommarstugan på eftermiddagen. Hen frågade om när tandläkartiden var men förklarade att det kunde ta tid etc och frågade om det gick på onsdag istället.
Inte fått något svar än .... Jag vill gärna gå till mötes med deras önskemål men jag behöver verkligen fixa tanden, som jag har tid för kl 10. Efteråt känns knepigt med en bedövad käke :cautious:

Om det absolut inte går så kan jag nog föreslå att jag åker upp hem igen för en intervju i juli om de vill.. 😬 Känns bara så dumt att det ska självklart vara på just den enda dagen jag är upptagen, är ju annars alltid fri :arghh:
Skickade ett mail nu och förklarade att jag verkligen inte vill missa chansen och föreslog en intervju i juli annars.
 
Slocknade på sängen när jag kom hem. Har skallebank, men det är konstigt väder ute. Kvavt
Lagt in lite räkningar åt päronen
Ska plocka fram lunch till imorgon bitti. Och käka middag
Sedan traska iväg till kiosken
 
Åh herre gud, jag sitter och är alldeles matt och tårarna hotar. Kommer hem, Megara kommer inte och möter, ok, inte ovanligt. Men hon brukar dyka upp efter ett tag. Ingen Megara, tar fram en Dreamies påse och ropar och prasslar. Ingen Megara. Letar överallt där hon brukar finnas, garderoben, under täcket, trädet. Ingen Megara. Får panik. Tänker att hon kan absolut inte ha smitit ut. Men tänk om. Tänk om hon är bortsprungen.

Tar Dreamiespåsen och går ut i trapphuset. Ropar utan någon förhoppning. Paniken växer. Hör ett mjau och hon kommer nerför trappan!!! Mitt älskade gos har varit utelåst i trapphuset sedan halv nio i morse 😿:cry:

Är bara så tacksam för att hon inte smet ut genom porten. Hon har fått Dreamies och Dokas tugg. Jag skäms så fruktansvärt att jag inte hade bättre koll när jag gick ut. Hon är så mörk och snabb och tyst. Men nu ska jag kolla mycket mer noggrant i framtiden.
 
Tjurig. Vansinnigt och onödigt tjurig.

Jag jobbade över ca två timmar idag. Min man ringde och ville ha falafel. Visst, sa jag, när jag slutat. Jag ringer när jag åker.
Han tolkar det som att jag slutar strax och efter ca 45 minuter skickar han ett sms att han beställer till sig. Jag såg inte meddelandet förrän jag slutade typ en timme senare..

Så nu sitter jag här och är hungrig och sur.
Av ren jäkla tjurighet tänker jag inte ta tag i konflikten som blev, utan jag tänker "tvinga" honom att lösa det.
 
Pustar ut efter vad som kändes som en evighetslång måndag. Är trött på ett skönt sätt efter helgens fantastiskt underbara äventyr och var ju inte överdrivet sugen på att jobba om vi säger så... Ska sätta mig och googla efter nya vandringskängor nu, jag trodde att de jag hade dög men mina stortår var av en helt annan åsikt efter 2,8 mil och drygt 800 höjdmeter i lördags ;)
 
Söndriga fötter.

Jag började dagen med nya fina flipflops, fancy sort med pärlor och snofs. Det tog ungefär tjugo minuters hundpromenad innan jag hade flått upp all hud mellan stortå och långtå, samt fått blödande sår uppe på foten precis där pärlranden på flipflopsen gnuggades mot fotens ovansida.

Kom hem haltandes, blodig och svärande med flådda tår, och beslutade mig efter omplåstring att använda de lika nya ballerinaskorna till jobbet istället. Yes box. En liten tur till bussen, sedan promenad sista biten och så vips hade jag även halvt flådda blödande hälsenor av den stenhårda baksidan att ballerinorna.

Så... nu har jag spenderat en heldag på jobbet delvis barfota och delvis i kollegans foppatofflor. Fötterna halvt bandagerade.

Har tagit bort plåster och sånt här hemma nu för att mina tragiska fötter ska få lufta sig, efter rekommendation. Men jösses alltså. Så lätt det är att förstöra sig själv. Jag vet inte vilka skor som kan funka imorn, men flipflopsen och ballerinorna från helvetet får stanna hemma.
 
Sitter och funderar på vart och om jag ska åka iväg själv nästa vecka. Har hittat en natt för mellan 750 till 1200 kronor beroende på "innehåll". MEN så känner jag mig snål och tvekar :o
 
Kollar SMHIs tiodygnsprognos. Ingen hetta i sikte. Bara vanlig sommarvärme och lite molnigt.
Lite regn utlovas. Vilken lättnad. Hettan höll mig inne, dimmig i huvudet och orkeslös.

Behöver kunna göra något. Huset och gästhuset är kraftigt eftersatta. Gästhuset ska vara boende åt en släkting i veckan som kommer.
 
Tusen spänn och mest till midsommar...Hoppas gräslöken, färskpotatis o grädde håller sig färskt till helgen och så får jag ge mig på att baka egen tårtbotten när det inga fanns 😆
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 745
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 239
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp