Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Buke - behöver hjälp!

Är missnöjd med min nuvarande fåtölj, så behöver uppgradera!
Krav - ska vara perfekt "kura upp och läsa" fåtölj, men ändå se hyfsat snygg/stilren ut. Är inget fan av pösiga stora monster.

Är "Wingbacks" bekväma? H
Växte upp i ett hushåll med vara soffor, så har alldeles för få referensramar.

Bilder och tips åå era favoritfåtöljer!
 
Hovis och omskoning idag så nöjde oss med en kort runda på grusvägen direkt efter i skritt och lite, lite galopp- härligt 😍. Haha, när jag hade släppt ut hästarna och gick tillbaka bara svunga det till- en fågel i 200 knyck som höll på att flyga in i skallen på mig 😂. Sen när sambon kom hem blev det tacos till middag; lika gott en måndag när det är varmt iaf onödigt varmt inne 😋😏. Hög tid att krypa ner bredvid sambon och himla skönt med svalt sovrum (jösses vilken värme som leds ut genom röret de värsta/varmaste dagarna!). Verkligen guld värt med en AC för att slippa bli ett vrak av sömnbrist pga hettan 🙌.
 
Till sängs och ska försöka sova.
Gick för ett tag sen ut till köket för att lägga matrester i en låda som andligen hade svalnat. Tur var väl det. Hade visst missat att stänga av ugnen. Så den var igång i några timmar i onödan. Jag hade iaf stängt luckan igen. :o

Blir visst så när man försöker gör flera saker samtidigt som att prata i telefon, laga mat, diska och invänta svar på sms och Messenger samtidigt .:angel:
 
Har varit vaken en stund, ska snart gå upp. Fick migrän igår morse, kämpade igenom de sista timmarna på jobbet istället för att åka hem när det ökade.. sängliggande större delen av tiden efter jobbet..inser att det inte gått över helt ännu (ingen större förvåning, men jobbigt :down: ). Ska prova att ta en tablett till frukost, tog ingen igår (tänkte inte på att jag har i väskan).
 
@Stefffie
Den här gillar jag mycket. Finns i flera färger. Har en lila som är min stora läsa-sitta-sova favorit :)

Screenshot_20230620-060753.png
 
🥰 Tillbringade gårdagen på mitt nya jobb och snacka om egoboost när man från att man ringer på dörren bjuds på kramar och "Åh vad kul att du är tillbaka, vi har saknat dig!" Hela dagen kom det folk förbi i en strid ström och mitt ämneslag, allt faller på plats!
 
Söndriga fötter.

Jag började dagen med nya fina flipflops, fancy sort med pärlor och snofs. Det tog ungefär tjugo minuters hundpromenad innan jag hade flått upp all hud mellan stortå och långtå, samt fått blödande sår uppe på foten precis där pärlranden på flipflopsen gnuggades mot fotens ovansida.

Kom hem haltandes, blodig och svärande med flådda tår, och beslutade mig efter omplåstring att använda de lika nya ballerinaskorna till jobbet istället. Yes box. En liten tur till bussen, sedan promenad sista biten och så vips hade jag även halvt flådda blödande hälsenor av den stenhårda baksidan att ballerinorna.

Så... nu har jag spenderat en heldag på jobbet delvis barfota och delvis i kollegans foppatofflor. Fötterna halvt bandagerade.

Har tagit bort plåster och sånt här hemma nu för att mina tragiska fötter ska få lufta sig, efter rekommendation. Men jösses alltså. Så lätt det är att förstöra sig själv. Jag vet inte vilka skor som kan funka imorn, men flipflopsen och ballerinorna från helvetet får stanna hemma.
Usch, ALDRIG flip-flops. De är hemska... :cautious: Man får ofelbart skav mellan tårna och/eller snubblar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 745
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 239
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp