Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katten väckte mig en halvtimme innan klockan ringde och var extremt påstridig att det var dags för mat. Kurr, kurr. Tramp, tramp, slick slick. Försökte kåldolma mig med klent resultat. Insåg att jag behövde gå på toa och släpade mig upp. Sedan var det en kvart innan klockan ringde och jag gav upp och katten fick mat och jag hoppade in i duschen :meh: Jag vet att jag inte borde göra det, men orkade inte med hennes klagande.
 
Oj nu öser det verkligen ner, lite överdrivet tycker jag nog. Förhoppningsvis avtar det innan jag beger mig hemåt.

Sitter och knåpar ihop en PP om varför vi firar midsommar.
 
Löser om ännu ett hedersrelaterat mord. Det är ju sjukare än sjukt att någon kan tycka sig bevara sin egen heder genom att begå mord.
Sinnessjukt!
Såg nyligen en kort snutt om en man som var om en man uppvuxen som mormon. Han och en bror hade lämnat det livet och blev så klart "shunned"/uteslutna eller vad man ska kalla det. Hans mamma hade dock gått med på att ses på ett kafé en gång om året förutsatt att han hade på sig mormon-outfiten.
Han berättade att det var en person som hade mördat en ung flicka i församlingen/området(alltså inte pga religiösa skäl ens). Honom sa de att de hade förlåtit direkt. För så gjorde man.
Men de kan aldrig förlåta de som lämnar mormon-livet för att leva ett vanligt liv. Läskigt!
 
Lägger pussel och svär över min hyresvärds obefintliga förmåga att höra av sig. Testade en ny kontaktväg idag men fortfarande tyst. Har gett upp hoppet om håret men klätt mig i svart för att det ska se mer ut som att detta är min stil med smutsigt hår:rofl:
 
Fortfarande helt hög på helgens upplevelser! Jag och maken har aldrig firat bröllopsdag innan men man kan säga att vi nailade det såhär lagom till att ha varit gifta i 10 år 😎🥰 La in en bild från Gaustatoppen i bildtråden om någon vill se.

För övrigt idag så är det jobb. Jobbar tre veckor till sen efterlängtad semester! Startade dagen med promenad med hundarna precis när regnet slutat, såå skönt att det kommit lite. På lunchrasten red jag ena hästen och nu jobb nån timme till.
 
Jag och pappa är hos veterinären med A och S. Idag står vaccinering på schemat. Katterna är inte imponerade av transportburarna :( men eftersom de gått över till att vara utekatter dagtid så är det dags nu.
Båda katterna skötte sig jättebra. Jag är så stolt över mina fluff-bollar 😻

Till och med S som i vanliga fall är blyg, gömmer sig längst in under soffan för minsta lilla, knappt syns till om vi har folk hemma osv gick självmant ut ur buren så fort vi öppnade luckan. Sen satt hon helt stilla på bordet medan veterinären kollade igenom henne och gav sprutan ❤️

A tar ju det mesta med ro och det gjorde han idag också. Fast jag såg att han var lite nervös och spänd ändå, men även han satt still och lät veterinären göra det hon behövde ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 745
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 244
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp