Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har har ju mobilerna ocksa riktnummer ... sa jag bor i Oregon men har ett South Carolina nummer. Mycket praktiskt for att sortera bort alla scam samtal, kommer det fran 803 sa ar det inte till mig da ingen som inte finns i min address bok skulle ringa mig. :sneaky: A andra sidan kan det vara lite besvarligt da ingen med alla sina faculteter i behall svarar nar jag ringer om de inte kanner mig personligen och har mitt nummer. :cautious:
 
Sitter i stugan i Hälsingland och nu hörs en helikopter surra fram och tillbaka, antagligen brandkoll. Idag fick dom hejd på branden i Ljusdal, äntligen. Men när man hörde om den och hur svårsläckt den var, så blev det väldigt mycket 2018-de ja vu :(

Edit: det är en ny brand som dom vattenbombar :cry:
Fast där uppe var det ju 2020 och inte 2018, har för mig att bränderna 2020 egentligen var värre men berörde inte lika mycket folk. :(
 
Fast där uppe var det ju 2020 och inte 2018, har för mig att bränderna 2020 egentligen var värre men berörde inte lika mycket folk. :(
Nej det var 2018. Ljusdals kommun har t.o.m. lagt ut en tidslinje för branden på yt.
Men du har rätt i att det berörde inte lika mycket folk och djur som i Västmanland 2014. Vid båda bränderna stod jag standby med bil och hästtransport om det hade behövts. Helt fruktansvärt vilka krafter det är när det brinner i skogen :cry: jag får lika ont i magen varje gång jag hör om bränder eller läser om dom i tidningar.
 
Nej det var 2018. Ljusdals kommun har t.o.m. lagt ut en tidslinje för branden på yt.
Men du har rätt i att det berörde inte lika mycket folk och djur som i Västmanland 2014. Vid båda bränderna stod jag standby med bil och hästtransport om det hade behövts. Helt fruktansvärt vilka krafter det är när det brinner i skogen :cry: jag får lika ont i magen varje gång jag hör om bränder eller läser om dom i tidningar.
Det som var lärdomen var att staten stod handfallen
Det var civilsamhället som ställe resurser till förfogande. Nätverk i bygderna fixade fram tomma lagprdar och hagar. Bygdegårdar blev sambandscentraler viloplatser och matställen
För fy så hemskt det var. Rök och sot från västmanlandsbranden singlade tydligen ner i ända borta i Falun.

Hoppas aldrig behöva se något sådant mer i livet
 
Fick barnet att somna tillslut! Vi har haft en bra dag, och en dålig dag - på samma gång.

Tog ett glas med sista colan nu, det var nog lite onödigt… ska strax packa min nya väska 🥰

Ja, och det har regnat hela dagen!! Nu luftfuktighet 100 % känns det som, men det får det vara värt!
 
Fick barnet att somna tillslut! Vi har haft en bra dag, och en dålig dag - på samma gång.

Tog ett glas med sista colan nu, det var nog lite onödigt… ska strax packa min nya väska 🥰

Ja, och det har regnat hela dagen!! Nu luftfuktighet 100 % känns det som, men det får det vara värt!
100% har vi enligt min mobil iaf, dimma ute nu
 
Näst sista jobbdagen innan sjukskrivning. Nedräkningen har börjat! Och imorgon ska på kurs hela dagen, så jag måste jobba undan allt idag. Hoppas jag lyckas, annars får min kollega dra ett stort lass.. Mycket möten och sånt idag, inte mycket effektiv arbetstid.
 
Det har faktiskt regnat har i dag ... mindre an 1mm och inte tillrackligt for att leran skulle bli blot och kladdig, men det luktade gott och dammet la sig. I morgon ska det ocksa regna sager de ... mindre an 2mm, men da 2mm vore battre an idag hoppas vi pa det.
 
Sa ... vi har barnbarnen har for en "sleepover". Vi sover alla i vart sovrum, barnen pa en luftmadrass bredvid min sang. Tate sover i en stor compost galler hage som tacker storre delen av hornet nedanfor min sang. Maken pumpade upp madrassen, baddade och la det hela pa plats ... och Tate borjade pipa och tala om att nagot var inte ratt i hans liv.

Jag tog ut honom, men da skulle han bara in igen, sa han fick ga tillbaka till sin kompost hage ... under stora protester. Nar barnen la sig en 20 minuter senare, suckade Tate djupt, la sig ner och slappnade av. Han ar tillochmed storre kontroll freak an vad jag ar. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 745
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 246
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp