Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hör du det hem!?Funderar på var jag ska rymma ikväll när Håkan spelar i Botan
Jag tog bort förbandet på snittet förut... Varför är sår så fascinerande?
Särskilt bensår kanske? Jag är inte särskilt känslig för sår men dem luktar ju verkligen illa och jag led med vårdtagarna som hade det, den smärtanJag håller inte med . Sår är inte min grej, bland de värsta arbetsuppgifterna jag haft som undersköterska har varit såromläggning. Något jag gärna bytte bort när jag jobbade i hemtjänsten
Jag gör ju det, iaf när vinden ligger rättHör du det hem!?
Det borde räknas som tortyr och är förbjudet
Jo men de är fascinerande i alla fall fina icke-infekterade sår. Har inga problem med vare sig såromläggning eller sårvård i jobbet oavsett status på såren men privat så är det ju såklart inte kul med geggiga sår..Jag håller inte med . Sår är inte min grej, bland de värsta arbetsuppgifterna jag haft som undersköterska har varit såromläggning. Något jag gärna bytte bort när jag jobbade i hemtjänsten
Kom in en fågel på jobbet en gångReceptionen kom inspringande o sa ”du det är kris”. Ja, va bra att jag jobbar med krishantering då. Frågade vad som hänt?
Jo en fågel har flugit in och receptionisterna är rädda för fåglar…
Chefen kom och stimmade o började skrika när den stackars fågeln rörde sig. Så jag skickade iväg chefen.
Slutade med att jag låg under ett skrivbord med en halvpanik-fågel som trängt in sig i et hörn, bakom lådor. Som försökte komma därifrån. Men jag hittade en filt så när den hoppade (o jag dragit fram alla lådor) så hoppade den på filten i min hand så kunde bära ut den.
Tur man får lösa det mesta på jobbet
Jag tror nog att fascinationen i sig beror på hur fantastisk kroppen är på att läka och hantera svåra skador ändå...
Jag gör ju det, iaf när vinden ligger rätt
Om jag får dålig respons från en vårdcentral (som jag antar att du menar) så kontaktar jag en annan. Alternativt, testa att skriva en egenremiss till ortoped?När man har vårdskräck men tar mod till sig efter sex veckor och beställer tid men inte får ngn så vet man ju att man har rätt när man inte söker….
Ja. Jag får väl uppsöka ngn privat så småningom men jag tycker att det är uselt.Om jag får dålig respons från en vårdcentral (som jag antar att du menar) så kontaktar jag en annan. Alternativt, testa att skriva en egenremiss till ortoped?