Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställt tid via 1177 till läkare angående foten. Kommer säkert ta tid att få en tid och tror inte att det ger ngt men då har jag gjort det iaf.
Fattar inte hur man kan ha så ont av sjukvård när man aldrig upplevt ngt direkt obehagligt.

Dricker kaffe och har inget planerat.
 
Mår uselt. Den jäkla läsaren pep med jämna mellanrum i natt. Orkade inte gå upp och fixa bs eftersom jag inte kände mig skakig. Borde definitivt tagit något innan jag gick hemifrån. På bussen började jag känna mig inte bra om vi säger så- Lyckade ta mig till Pressbyrån och köpte en glass. Nu är bs lite bättre men jag känner mig inte i toppform.

Och ja, jag vet att det är helt mitt eget fel.
 
Dags att stiga upp och börja dagen.

Ska hämta upp mitt ex sen vid lunch så ska han hjälpa mig med att köra iväg en av jobbbilarna till verkstad. Då mina kollegor fick åka iväg på akutjobb så fick jag frågan om jag kunde lösa det med hjälp av någon.
Om inte annat är jag inte sugen på att gå 6mil hem igen, så "tvingade" med exet. Han kan ändå behöva komma hemifrån lite... (Långtidssjukskriven) 😉😂
 
Receptionen kom inspringande o sa ”du det är kris”. Ja, va bra att jag jobbar med krishantering då. Frågade vad som hänt?
Jo en fågel har flugit in och receptionisterna är rädda för fåglar…
Chefen kom och stimmade o började skrika när den stackars fågeln rörde sig. Så jag skickade iväg chefen.

Slutade med att jag låg under ett skrivbord med en halvpanik-fågel som trängt in sig i et hörn, bakom lådor. Som försökte komma därifrån. Men jag hittade en filt så när den hoppade (o jag dragit fram alla lådor) så hoppade den på filten i min hand så kunde bära ut den.
Tur man får lösa det mesta på jobbet :D
 
Jag håller inte med :cautious:. Sår är inte min grej, bland de värsta arbetsuppgifterna jag haft som undersköterska har varit såromläggning. Något jag gärna bytte bort när jag jobbade i hemtjänsten :angel:
Jo men de är fascinerande :D i alla fall fina icke-infekterade sår. Har inga problem med vare sig såromläggning eller sårvård i jobbet oavsett status på såren men privat så är det ju såklart inte kul med geggiga sår..

Jag tror nog att fascinationen i sig beror på hur fantastisk kroppen är på att läka och hantera svåra skador ändå...
 
Receptionen kom inspringande o sa ”du det är kris”. Ja, va bra att jag jobbar med krishantering då. Frågade vad som hänt?
Jo en fågel har flugit in och receptionisterna är rädda för fåglar…
Chefen kom och stimmade o började skrika när den stackars fågeln rörde sig. Så jag skickade iväg chefen.

Slutade med att jag låg under ett skrivbord med en halvpanik-fågel som trängt in sig i et hörn, bakom lådor. Som försökte komma därifrån. Men jag hittade en filt så när den hoppade (o jag dragit fram alla lådor) så hoppade den på filten i min hand så kunde bära ut den.
Tur man får lösa det mesta på jobbet :D
Kom in en fågel på jobbet en gång
En kollega ringer kan du fånga en fågel?
Eh nej vi har typ sex sju meter i takhöjd mängder med lysrörsarmaturer hängande överallt hur f-n tänker du jag ska få tag i en fågel i en stor lokal med den takhöjden O_o
Ställde upp dörrarna och till slut flög fågeln ut
 
Jag tror nog att fascinationen i sig beror på hur fantastisk kroppen är på att läka och hantera svåra skador ändå...

Håller med dig om detta. Redan när jag duschade några dagar efter min stora bukplastik (ärret går höft till höft) så hade såret redan börjat läka på utsidan. Det var bucklig i huden men det fanns inte många glipor i huden. Idag syns det endast ett vitt tunt streck från höft till höft, knappt synbart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 123
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 745
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 237
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp