Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter rostad macka med hallonmarmelad som bränsle efter ett sent men väldigt lyckat dressyrpass på låneponnyn. Det är så underbart att vara där ute såhär års, massor av doftande grönska och det enda som hörs är fågelkvitter, kor och får. Det här sover jag gott på! 😊
 
Hann bara kliva in i stallet så fick jag frågan om sällskap ut på ridtur med ena unghästen och ägarna? Ja men varför inte, pållan var ju intagen och det skulle verkligen göra gott ikväll; ridningen är så bra: man behöver ju koppla bort elände och fokusera på här och nu ❤.
Blev lagom klar med stallet, duscha och stuva makaroner till köttbullarna jag lagade tidigare idag, till semifinal två av ESC skulle börja 😊. Sambon gav sig innan alla låtar framförts och nu är det hög tid för mig med att soooova 😴.
 
Fullt ös från jag vaknat typ. Har äntligen lagt ner allt och lagt mig i sängen.😍
När jag handlade sist var jag i ny affär och de hade en massa utländskt. Hittade saker jag alltid fick hos finlandssvenska mormor & morfar i Finland när jag var liten. Inte sett sakerna ens sen jag var barn. Jättekul att prova och att låta sambo prova sånt som är så starkt positivt laddat den barndomen. Sambo gillade verkligen läsken, trots att han hatar läsk. Så god och apelsinig på riktigt och inte kemisk smak med ett berg socker. 😍
En finlandssvensk släkting skulle alltid bunkra vissa saker när vi var där. Ska köpa lite sånt och skicka nu när hen fyller år.
846DF018-506B-4C3B-9CFE-0ED2B652F9C3.jpeg
 
Jag har satt in en sockerkaka som ska bli tartbottnar i ugnen (for sadana fiffiga grejor har inga affarer har inte. :cautious: Pa Sondag kommer hela familjen hit och ska fira bade Mors dag och yngsta telningen's fodelsedag :heart och jag star for tartan. UGH. Naja, det blir nog bra nu nar Farmer's Market har oppnat for sommaren och det finns massor av bar fran farmerna runt omkring.
 
Nu har jag försökt nästan dagligen i ett par veckor att fixa ett konto på chatgpt. Går INTE. Nyss testade jag Edge istället för Chrome. Spelar ingen roll. Får samma meddelande om att "sign-up is unavailable". Är det någon överhuvudtaget som lyckas fixa ett nytt konto där...börjar man ju undra...?
 
Jaha, då var det farmors begravning idag då. Fixade kläderna igår
Min ena farbrors barnbarn ska sjunga. Nu kryper det fram att hon vill ha betalt för det. Det tycker jag är ganska småaktigt.. Speciellt med tanke på hur det har låtit innan.

Jag erbjöd mig att sjunga gratis. Att jag inte kan sjunga ens i duschen är en mindre detalj :angel:
 
Startat dagens handläggning före frukost. Bara en liten stund till och sen ska jag äta något. Trots en förmiddag fullspäckad med möten är ändå dagens svåraste nöt att knäcka - vad ska vi äta till middag?

Du får ju iaf äta middag... jag ska göra koloskopi imorgon, dvs ingen middag idag :cautious:

Dock tänker jag ta igen det imorgon med grillat och något orgulöst rödvin :D Finns risk för att jag öppnar en av finflaskorna tom :laugh:
 
Dottern har gått till skolan och jag äter frukost. Om en stund ska jag till stallet där minst en ponny ska motioneras och dessutom kommer hovslagaren.
Därefter ska jag hem, duscha, äta lunch och så småningom göra mig redo för kvällen.
Först ska jag till en kollega innan vi gemensamt går till en annan kollega. Det är nämligen dags att fira två bra kollegor som lämnat oss :heart
 
Mycket nöjd med morgonen, hann både fixa en del på jobbet samt för en gångs skull ta morgonfika med mins kollegor. Men nu är det telefon resten av dagen.
 
Fullt ös från jag vaknat typ. Har äntligen lagt ner allt och lagt mig i sängen.😍
När jag handlade sist var jag i ny affär och de hade en massa utländskt. Hittade saker jag alltid fick hos finlandssvenska mormor & morfar i Finland när jag var liten. Inte sett sakerna ens sen jag var barn. Jättekul att prova och att låta sambo prova sånt som är så starkt positivt laddat den barndomen. Sambo gillade verkligen läsken, trots att han hatar läsk. Så god och apelsinig på riktigt och inte kemisk smak med ett berg socker. 😍
En finlandssvensk släkting skulle alltid bunkra vissa saker när vi var där. Ska köpa lite sånt och skicka nu när hen fyller år.
Visa bifogad fil 118743
De där stigbygelsljushållare har jag med en, i silver 😍. Åh Jaffa i glasflaska 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 122
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 838
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp