Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Somnade på soffan efter jag kommit hem från jobbet och ätit. Sedan har jag städat under kvällen då jag får besök imorgon. Det är jättedumt att jag fortfarande är vaken eftersom jag ska upp tidigt imorgon bitti och jobba, men jag fick feeling och bestämde mig för att röja i den hemska bokhyllan i vardagsrummet. Ni vet, den där allt möjligt hamnar. Den har sett HEMSK ut i flera år... men mitt i natten fick jag för mig att åtgärda den. Böckerna fick flytta över till en ordentlig bokhylla, och plötsligt fick jag en station för mitt garn och mina ofärdiga virkprojekt. 😍 Det blev även ett hyllplan över till mina dammsugartillbehör. 😁

IMG_20230428_011612.jpg
 
Vi bor i skogen och får strömavbrott då och då. Så vi har alltid en massa mat i reserv så att säga.
Jag grillade korv i kakelugnen en vinter när jag inte ville ha kall mat under strömavbrottet.
Värmde tevatten på ställning över värmeljus också. 😅

Jag har matlagningsvedspisen kvar i köket (de ville slänga ut den när föräldrarna renoverade i början av 70-talet... aldrig i livet hade pappa sagt :up:) så varm mat under strömavbrott är inte ett problem :D
 
Det har varit en helt fantastisk var dag har i dag, 25*C fran en klarbla himmel. Prognosen for i morgon sager 28*C och aven Lordag blir lika varmt och fint. Sedan gar vi tillbaka till mer normal temperatur for arstiden, 18-20*C med kalla natter under 10*C. Vi har dock sett nu att varen ar pa gang!
 
Jag har matlagningsvedspisen kvar i köket (de ville slänga ut den när föräldrarna renoverade i början av 70-talet... aldrig i livet hade pappa sagt :up:) så varm mat under strömavbrott är inte ett problem :D
Vilken tur att din pappa satte stopp! Någon renoveringstokig generation som bodde i mina föräldrars hus gjorde sig av med SÅ många originaldetaljer (hus byggt 1925). De slängde ut en stor fin kamin som mamma (som har bott i huset sedan hon föddes 1945!) minns knappt var använd. De sänkte takhöjden, gjorde sig av med snygga breda golvlister och murade igen en bakugn (med snygg gjutjärnslucka) i köket. Folk kan vara helt galna... :arghh:
 
Min katt hatar mig (eller ja oss om vi ska vara sanningsenliga) för han får inte gå ut. Vi blir upphämtade av svärföräldrarna om ett par timmar eftersom vi ska till stugan och katten ska med den här gången.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 116
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 444
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
980
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 834
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp