Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var jag så nöjd pga kunnat hjälpa kollegan i veckan. Idag kom en sak på tal på ett möte som gör att jag kanske inte borde göra det längre…Det gjorde mig lite nedstämd. Men vi två är ju överens, jag tänker att det borde vara huvudsaken.
 
Jag vet inte om jag orkar mer nu… :(

Blev tillsagd av en person när jag parkerade bilen att det inte var nån parkering, utan en fotbollsplan. Jag försökte förklara att det visst är en parkering, men att den inte skottas vintertid, varvid personen sa att det nästa vecka kommer spelas fotboll och då blir platsen som tydligen inte är en parkering knökfull med bilar.

Varför kan jag inte få ha lite flyt nån gång? :(
 
Håller sig en halv evighet och kan ätas kallt direkt ur burken även om det inte är det mest delikata.
Dadlar fyllda med ghee (klarat smör) håller sig i en halv evighet OCH är verkligen mest delikat.

Tänker också vinbladsdolmar, tahini, surkål, kimchi dvs så otroligt mycket mat med ohemul hållbarhet som jag skulle inmundiga innan raviolin. Fördelen är åtminstone att en inte riskerar äta upp raviolin innan krisen är mycket svår.



Vad jag gör: vaken :meh: Klappar katt😻
 
Näää ... är nog dags att stänga av datorn och gå och borsta tänderna.
Har legat halvt på mage i flera timmar så det gör rätt ont i ryggen.

:sleep:
Kollade i journalen förut och fasteglukossvaret hade redan registrerats (lämnade blodprovet i morse). Det har gått ner under 7 så jag behöver nog inte börja ta Metformin. Skönt.
 
Dadlar fyllda med ghee (klarat smör) håller sig i en halv evighet OCH är verkligen mest delikat.

Tänker också vinbladsdolmar, tahini, surkål, kimchi dvs så otroligt mycket mat med ohemul hållbarhet som jag skulle inmundiga innan raviolin. Fördelen är åtminstone att en inte riskerar äta upp raviolin innan krisen är mycket svår.



Vad jag gör: vaken :meh: Klappar katt😻

Nu tänker jag mer på om ryssen invaderar eller zombier. I Sverige är det svårt att förvara godare mat. Konservburkar är bra att samla på sig.

Edit: viktigt dock att man har en manuell konservöppnare och inte bara en elektriskt. Som vissa preppers i USA har.
 
Det värsta man kan råka ut för :arghh:
Hoppas du hittar något kallt att stoppa i dig :heart
Blev ändå rätt bra IOM att idag väldigt veliga jag slapp välja vad jag skulle äta. 😅
Gött ändå! 😍
93FCEBC8-C87A-46CF-B622-6F9BC8CD86C1.jpeg
 
Egentligen så ska man alltid ha hemma ravioli i tomatsås på burk för när något går fel, tex att man förlorar strömmen.
Vi bor i skogen och får strömavbrott då och då. Så vi har alltid en massa mat i reserv så att säga.
Jag grillade korv i kakelugnen en vinter när jag inte ville ha kall mat under strömavbrottet.
Värmde tevatten på ställning över värmeljus också. 😅
 
Nu tänker jag mer på om ryssen invaderar eller zombier. I Sverige är det svårt att förvara godare mat. Konservburkar är bra att samla på sig.

Edit: viktigt dock att man har en manuell konservöppnare och inte bara en elektriskt. Som vissa preppers i USA har.
Ja, därför nämnde jag mat som för mig är god OCH förvaras i konservburk eller håller i åratal i rumstemp. Även om jag inte riktigt kan konceptualisera att det finns människor som föredrar konservravioli så inser jag teoretiskt sett att det ändå är möjligt och att bunkra ravioli därmed ger godaste tänkbara konservmat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 116
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 444
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
980
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 833
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp