Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, därför nämnde jag mat som för mig är god OCH förvaras i konservburk eller håller i åratal i rumstemp. Även om jag inte riktigt kan konceptualisera att det finns människor som föredrar konservravioli så inser jag teoretiskt sett att det ändå är möjligt och att bunkra ravioli därmed ger godaste tänkbara konservmat.

Ingen tycker om ravioli i tomatsås men om man ska leva i en bunker i 20 år så är det en basföda.
 
Var ju lite trötter efter ett långt jobbpass så en kortare skrittsväng ikväll var en härlig avkoppling 😍. På vägen ut hade pållan bråttom med härlig rask skritt 😍 (ville säkert in i boxen till höet 😅) men på hemvägen var hon mer nyfiken och ville ha koll på unghästen som gjorde sin första uteritt 🥰. Före det bjöds det på riktigt fin och god banankaka 😍😋.
Efter soffhäng med sambon till Elitstyrkans hemligheter blir det himla skönt att krypa ner i sängen 😴.
 
Nu tänker jag mer på om ryssen invaderar eller zombier. I Sverige är det svårt att förvara godare mat. Konservburkar är bra att samla på sig.

Edit: viktigt dock att man har en manuell konservöppnare och inte bara en elektriskt. Som vissa preppers i USA har.
Om zombies kommer så kommer jag att kasta ravioliburkar på dom :angel: :D

TUR att jag har en vedspis och ved :love:
(så jag inte behöver bekymra mig för kall ravioli...:p)
 
Hemkommen från en lite lugnare, men ändå lite onödigt dramatisk, kväll i stallet och har bäddat ner mig under duntäcket. Huu så frusen jag varit sedan vi kom hem från semestern, och det faktum att det faktiskt varit kallt också hjälper inte. Nån som vet om det tänkte bli vår på riktigt snart eller? :meh:

Ska snart sova, klockan ringer tidigt imorgon för då ska jag åka till Cambridge!
 
Bullens pilsnerkorv och vinbladsdolmar har jag… Plus såklart sånt som kan värmas också, som köttsoppa. Mums!

Däremot har jag aldrig lyckats ha kvar burken med nutella. ;)

Som jag och sorbet. Finns i frysen för när jag kraschar mitt i natten. Problemet är bara att de aldrig blir kvar i frysen någon längre tid. Samma sak med glasspinnar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 116
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 444
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
980
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 833
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp