Vi får väl se var det landar...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi får väl se var det landar...
Tror vi kan bilda en stor klubb.....Vet inte vad flanig betyder men på mitt senaste pass ser jag definitivt ut som en seriemördare![]()
Men hjälp. En livsuppehållande medicin restad.Kollade just på nätet och Tresiba är restad till sista december. Ringa pronto imorgon.
Edit: Varit och handlat och släpat hem en fruktansvärt tung dramaten som dessutom tippar hela tiden. Nåja nu är det handlat för en vecka eller så. Bara lite småsaker kvar.
Men hjälp. En livsuppehållande medicin restad.
Hur kan det tillåtas hända???
Du har säkert redan koll på det här, men du vet att du kan se lagerstatus på fass.se?Kollade just på nätet och Tresiba är restad till sista december. Ringa pronto imorgon.
Edit: Varit och handlat och släpat hem en fruktansvärt tung dramaten som dessutom tippar hela tiden. Nåja nu är det handlat för en vecka eller så. Bara lite småsaker kvar.
Det finns ju flera andra långverkande insulinsorter som du kan få utskrivet. Toujeo är väl liknande i effekt för de flesta. Sen även bla Lantus och Levemir som är långverkande om än inte lika som Tresiba och Toujeo. Förhoppningsvis funkar någon av dessa och finns att få tag på. Men läskigt är det minst sagt så en mycket god ide att jaga recept på nytt långverkande omedelbart.Kina?
Jag antar att jag ett tag kunde klara mig på humalog om jag kollade var femte minut dygnet runt och drev upp bs extremt högt.
Tillägg: ibland kan tillgången vara olika beroende på om du har förfylld penna eller ampull till pennan också.Det finns ju flera andra långverkande insulinsorter som du kan få utskrivet. Toujeo är väl liknande i effekt för de flesta. Sen även bla Lantus och Levemir som är långverkande om än inte lika som Tresiba och Toujeo. Förhoppningsvis funkar någon av dessa och finns att få tag på. Men läskigt är det minst sagt så en mycket god ide att jaga recept på nytt långverkande omedelbart.
Det finns ju flera andra långverkande insulinsorter som du kan få utskrivet. Toujeo är väl liknande i effekt för de flesta. Sen även bla Lantus och Levemir som är långverkande om än inte lika som Tresiba och Toujeo. Förhoppningsvis funkar någon av dessa och finns att få tag på. Men läskigt är det minst sagt så en mycket god ide att jaga recept på nytt långverkande omedelbart.
Förutsatt att man tål det så lär Lantus vara hundra gånger bättre än att ligga vaken hela natten och dutta Humalog varje timme i alla fall...Jag har haft lantus innan men min läkare bytte till tresiba. Så ja, det kan fungera kanske även om det inte är lika långverkande.
Men oroväckande är det att vi är så beroende av import. Kommer ihåg för några år sedan när levaxin var restad flera månader.
Ja, och epilepsimedicinerna...Jag har haft lantus innan men min läkare bytte till tresiba. Så ja, det kan fungera kanske även om det inte är lika långverkande.
Men oroväckande är det att vi är så beroende av import. Kommer ihåg för några år sedan när levaxin var restad flera månader.
..och ett läkemedel som alla transplanterade tar mot avstötning Mycophenolate.Ja, och epilepsimedicinerna...
Men herregud. Finns det något alternativ om det blir omöjligt att få tag på ?..och ett läkemedel som alla transplanterade tar mot avstötning Mycophenolate.
"Slut hos leverantör och leveranstiden därför okänd" Mina sista paket hittade jag hos ett apotek i en grannstad efter googling. Inte så mycket kvar så snart lär jag börja kolla hos apoteken efter parallellimporter
det pågår godkännande av ett franskt märke vad jag fått info om. Men blir klart krångligare än att bara hämta ut på närmaste apotek.Men herregud. Finns det något alternativ om det blir omöjligt att få tag på ?
det pågår godkännande av ett franskt märke vad jag fått info om. Men blir klart krångligare än att bara hämta ut på närmaste apotek.
Ser det framför migBeställningar, licenser läkarinblandning etc etc.