Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte vilka mottagningar du har kollat på men när jag på 1177 valde Stockholm fanns det flera MVC att boka tid på.
Det fanns dessutom drop in-tider typ varje dag.
Men jag skriver ju att flera skriver att man kan boka digitalt men sen kan man inte det ändå.

Jag hade ingen aning om att det finns gynekolog dropin. Det har jag inte sett på en enda hemsida jag varit på utan mest info om väntetid.

Fattar inte heller hur du kan säga att jag är orimlig?
Tror du på fullaste allvar att jag tycker det är fruktansvärt roligt att gå igenom ett telefonsamtal för att boka tid när jag har telefonfobi? Vad I hela friden tror du jag får ut av det om det var så att jag hade kunnat få tid via 1177? Jag har desperat velat ta mig till en gynekolog varje månad i två år. Två. År.
Du tror inte jag undersökt alla möjliga vägar under dessa två åren?
 
Jag blir alltid SÅ nöjd när jag lyckas använda rester på ett kreativt sätt.... :) Igår åt vi tacos med mjuka tortillabröd. Idag åkte köttfärsen, majsen och resten av salsan ner i en gryta. Tillsammans med krossade tomater, vatten, kidneybönor, pastaskruvar och extra kryddor blev detta en jättegod chilisoppa. Som tilltugg stekte jag det överblivna tortillabrödet med ost och fick mumsiga ostquesadillas till soppan... Creme fraiche fanns också kvar från igår, och det klickade vi i soppan. Tillfredsställelse... :D
 
Helg efter en intensiv men bra vecka.
Inledde den med AW-fika som oftast.
Nu soffan för trött är jag.
71267DD8-72C2-4AD5-8D0E-240AC837A324.webp
 
Från Buke? Tror inte det.

Oavsett har jag försökt kontakta flertalet (läs nästan alla i södra stockholm och stockholm och lite uppåt norr) gynekologmottagningar i hopp om att kunna boka digitalt men även de som uppger att de har möjlighet att boka digitalt svarar typ "Hej, du är välkommen att ringa xxx för att boka"
Jag skrev ett meddelande till Octaviakliniken (vid rosenlunds sjukhus). Tror jag skrev att jag hade svårt för att prata i telefon. De skickade en tid via meddelande.
Fast det är rätt lång väntetid dit, tror tiden var två månader framåt men då hade jag särskilda önskemål om tid och gynekolog. Kanske går snabbare om man är beredd att ta första bästa tid.
Kolla deras hemsida.
 
Kollar 1177 typ dagligen. Vill ha min operationstid nu! Men det lär ta några månader..
Ska dessutom få tid hos läkare på psyk. När han ringde för två veckor sen sa han inom fem veckor. Jag vill ha kallelsen nu så jag kan planera!
 
Behöver duscha men orkar inte. Kanske efter rapport.
Få se när jag somnar ikväll, varit uppe sen 5:40. :nailbiting: Antingen somnar jag som ett litet lamm eller så blir jag övertrött och uppvarvad. Ska bli intressant att se.
 
Men jag skriver ju att flera skriver att man kan boka digitalt men sen kan man inte det ändå.

Jag hade ingen aning om att det finns gynekolog dropin. Det har jag inte sett på en enda hemsida jag varit på utan mest info om väntetid.

Fattar inte heller hur du kan säga att jag är orimlig?
Tror du på fullaste allvar att jag tycker det är fruktansvärt roligt att gå igenom ett telefonsamtal för att boka tid när jag har telefonfobi? Vad I hela friden tror du jag får ut av det om det var så att jag hade kunnat få tid via 1177? Jag har desperat velat ta mig till en gynekolog varje månad i två år. Två. År.
Du tror inte jag undersökt alla möjliga vägar under dessa två åren?

Om det skulle skita sig med den du ska till, och du har möjligheten att gå privat, så är Carlakliniken i Stockholm väldigt bra och man bokar online med meddelande på deras hemsida.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp