Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ta en promenad på 40 min i solsken medan jag hade telefonmöte, då hantverkaren behövde borra just då. Inte så jag klagar precis. ;)

Nu håller han på och sätter upp glasskivorna, det kommer bli såååå bra! Stackaren var tvungen att låna min toalett för att ta av sig långkalsongerna, det blir varmt när solen ligger rakt på balkongen (precis som jag vill ha det).
 
Fick ta en promenad på 40 min i solsken medan jag hade telefonmöte, då hantverkaren behövde borra just då. Inte så jag klagar precis. ;)

Nu håller han på och sätter upp glasskivorna, det kommer bli såååå bra! Stackaren var tvungen att låna min toalett för att ta av sig långkalsongerna, det blir varmt när solen ligger rakt på balkongen (precis som jag vill ha det).

Det verkar ju bli hur bra som helst! :up:
 
Har inte förslag kommit tidigare om att skriva på 1177?
Från Buke? Tror inte det.

Oavsett har jag försökt kontakta flertalet (läs nästan alla i södra stockholm och stockholm och lite uppåt norr) gynekologmottagningar i hopp om att kunna boka digitalt men även de som uppger att de har möjlighet att boka digitalt svarar typ "Hej, du är välkommen att ringa xxx för att boka"
 
Hemmadag idag så passar på att tvätta undan lite. Ev ska jag se om jag kan börja sortera lite bland kläder som är i förrådet. Endel ska iväg till insamling/klädbytardag och annat som ska återvinnas har jag funderat på att göra nystan av och se om jag kan göra någon matta eller så av i framtiden. Ett evigt projekt som aldrig blivit påbörjat...

Solen skiner ute så kanske ska passa på och gå ut och titta till hur mitt försök till att övervintra mina jordgubbsplantor går också. Förra året överlevde dom inte. 😅
 
Från Buke? Tror inte det.

Oavsett har jag försökt kontakta flertalet (läs nästan alla i södra stockholm och stockholm och lite uppåt norr) gynekologmottagningar i hopp om att kunna boka digitalt men även de som uppger att de har möjlighet att boka digitalt svarar typ "Hej, du är välkommen att ringa xxx för att boka"
Vad tråkigt att dom inte kunde hjälpa den vägen.🫤
När jag skickade på 1177 för några år sen när jag ville ha råd kring preventivmedel fick jag en tid bokad den vägen .

Det går inte att skriva att du vill att dom ringer upp pga din telefonfobi? Vet att jag personligen har lättare att svara när någon ringer. Däremot åt andra hållet är det mycket värre.. Kanske inte fungerar för dig dock oavsett?♥️
 
Dags att gå ut på långpromenad med hundarna och försöka dämpa ångesten över att allt känns skit. Så mycket överallt som jag inte har koll på som jag skulle behöva ha koll på, men där jag behöver svar från andra så det går ändå inte att göra något åt det nu. Tänker att om jag tar en promenad så får jag dels komma ut lite, vilket alltid är bra, och det ger folk mer tid att svara på mina frågor som jag skickat iväg.

Det verkar åtminstone inte vara allt för dåligt väder ute, och det är ju skönt :)
 
Lite avslagen idag efter en lång dag på språng. Lång bilfärd till mässan. vandra där, handla och prata med folk - de hade två bokade bussar hemifrån så jag möte en del bekanta. Sen lång hemfärd.

Men jag orkade det!! :banana::banana:

Idag är jag lite avslagen men inte så farligt som jag befarade. Det bör betyda att viruset äntligen börjar ge med sig så orken är på väg tillbaka. Hurra!
 
Vad tråkigt att dom inte kunde hjälpa den vägen.🫤
När jag skickade på 1177 för några år sen när jag ville ha råd kring preventivmedel fick jag en tid bokad den vägen .

Det går inte att skriva att du vill att dom ringer upp pga din telefonfobi? Vet att jag personligen har lättare att svara när någon ringer. Däremot åt andra hållet är det mycket värre.. Kanske inte fungerar för dig dock oavsett?♥️
Nja för mig är det värre att svara än att ringa. Men nu har jag satt 20 larm på telefonen efter lunch om att jag ska ringa. Hoppas jag vågar ta mig hela vägen till att få prata med någon :angel:
Planerar att stänga in mig i arkivet så det är tyst och lugnt.
 
Nu sitter jag på balkongen och njuter. :love: Det är ”bara” 17 grader men solen värmer genom glaset så jag ändå blir jättevarmt.

Det känns så himla bra nu! Så tacksam över att jag tog beslutet i fjol att kosta på inglasning. Är det nu det vänder och jag äntligen börjar må bra igen? Hoppas på det. :)
 
Jag (och alla andra) har överlevt mötet :banana:
Det var som sagt en pers och jag fick använda mig av cirka alla krafter jag hade. Frågan är hur mycket mer jag orkar i dag jobbmässigt. Med lite tur kan jag sticka iväg lite tidigare.

Om jag även ringer gynekolog... då får jag köpa en gigantisk godispåse på vägen hem. Eller hur? :angel:

Nu blir det paus och maxdos muskelavslappnande eftersom jag så klart spände ihjäl mina stackars käkar/axlar och tuggade sönder insidan av kinderna under mötet :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp