Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan också bli förvirrad. Pratar engelska på jobbet till största del. Pratar engelska hemma med maken (som är amerikan). Men övriga livet är på svenska. Ibland blir det engelska med djuren även om jag är helt själv med dem... :D
Här finns ju inga andra svenskar så jag använder egentligen bara svenska här på Buke ungefär, och de gånger jag videochattar med familjen då och då eller mesar någon svensk vän. Alla mina samtal här hemma med djur och plantor och dammsugare sker på engelska. Jag drömmer även på engelska.
Några få ord med hunden är på svenska om det är ord vi befäste innan vi flyttade - typ agilityhinder.
 
Gör lite inköp till barnrummet och har sett söta sängkläder med citroner på så jag Googlade. Fick denna träff :rofl: Haha alltså, HJÄLP! Jag kan inte sluta skratta 😂

61VeMTlfmCL._AC_SX679_.webp
 
Jag brukar lära mina hundar att kissa på kommando. Har inte tänkt tanken att det skulle vara pinsamt. :o

Jag tog över en flat som bott i Stockholm. Av misstag upptäckte jag att han bajsade på kommando. Jag väntade på att han skulle göra ifrån sig medan han vandrade som en osalig ande i diket (vi var hemma på gården. Otålig utbrast jag Men bajsa nån gång då! Varpå hunden med en mycket tacksam min satte sig. :)
Dom flesta av oss som tävlar våra hundar lär in gå och xx xx.Så är vi säkra på att det inte blir något sådant pinsamt på plan eller i utställningsringen.
 
Sminkar mig för första gången på typ tre veckor och gör mig redo för en utekväll Costa Rica-style. Helt oplanerat, men makens surfinstruktör har verkligen visat sig vara en riktig guldstjärna som bjuder in oss till både det ena och det andra utanför lektionstid. Han är född här i byn och i förrgår var vi på grillfest hemma hos honom, tidigare idag var vi iväg på en båttur tillsammans, sen skjutsade han oss till en underbar restaurang på stranden där vi fick se en fantastisk solnedgång, och nu har han bjudit med oss ut på en "reggae night" med sina kompisar. En sådan där genuint snäll, intressant, välmenande och rolig person att vara runt ❤️
 
Varit uppe i en timme för att förbereda det sista inför att få in en främling i lägenheten. Uscha vad jobbigt! Jag vet ju inte ens om han måste låna toaletten eller hur han tänkt värma sin lunch. Hoppas att han åker iväg då. Men det innebär att jag måste vara hemma hela tiden. Allt känns väldigt oklart.

Han kommer mellan 7-8. Klassisk hantverkare att inte kunna säga en exakt tid. Jag finns fortfarande inte med på porttelefonen, fast jag felanmälde för över en månad sedan (och påminde förra veckan), så jag måste springa ned och öppna. Så mycket strul, hoppas verkligen att det här är sista gången på vansinnigt länge.
 
Sov från 20-strax efter 6.
Har sovit dåligt på slutet så det var väl behövligt.
Dricker kaffe och laddar för veckans sista arbetsdag.
Tyvärr har det kommit mer snö. Känns som ett skämt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp