Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan också bli förvirrad. Pratar engelska på jobbet till största del. Pratar engelska hemma med maken (som är amerikan). Men övriga livet är på svenska. Ibland blir det engelska med djuren även om jag är helt själv med dem... :D

Da hela mitt hast och hund liv ocksa har varit pa Engelska sa det ar mitt sprak med hasten och hundarna ocksa. Utom "Kissa och Bajsa" som alltid sags till hundarna nar de behover skynda pa lite. Jag tyckte jag var sa himla listig som larde Miss Mandy det pa Svenska sa ingen behovde forsta vad jag sa.

Sedan tog jag bade henne och Princess Diva med mig till Sverige ... och stod och talade om for dem att "Kissa och Bajsa" utanfor brukshund klubben, innan jag gick in och all conversation med dem var pa Engelska.🤦‍♀️
 
Hemma. Belåten att jag hittade lammfiol till extrapris hos Lidl :d så nu har jag mat för några middagar.
Haha. EN lammfiol. Pilutta dig

Grannen kokar kyckling till sina hundar. Stora hundar, så det går åt kyckling. Willy:s hade väldigt billig hel färsk kyckling utan begränsning på antal (kort datum).

Så hon köpte 17 (sjutton) stycken. Vilket inte fick plats i hennes frys så jag härbärgerar ett par kassar av dem. Fick uppmaning att ta om jag ville ha. Som "fryshyra" :D
Skulle jag bli sugen på kyckling så har jag gott om dem......:rofl: :rofl:
 
Da hela mitt hast och hund liv ocksa har varit pa Engelska sa det ar mitt sprak med hasten och hundarna ocksa. Utom "Kissa och Bajsa" som alltid sags till hundarna nar de behover skynda pa lite. Jag tyckte jag var sa himla listig som larde Miss Mandy det pa Svenska sa ingen behovde forsta vad jag sa.

Sedan tog jag bade henne och Princess Diva med mig till Sverige ... och stod och talade om for dem att "Kissa och Bajsa" utanfor brukshund klubben, innan jag gick in och all conversation med dem var pa Engelska.🤦‍♀️
Jag brukar lära mina hundar att kissa på kommando. Har inte tänkt tanken att det skulle vara pinsamt. :o

Jag tog över en flat som bott i Stockholm. Av misstag upptäckte jag att han bajsade på kommando. Jag väntade på att han skulle göra ifrån sig medan han vandrade som en osalig ande i diket (vi var hemma på gården. Otålig utbrast jag Men bajsa nån gång då! Varpå hunden med en mycket tacksam min satte sig. :)
 
Haha. EN lammfiol. Pilutta dig

Grannen kokar kyckling till sina hundar. Stora hundar, så det går åt kyckling. Willy:s hade väldigt billig hel färsk kyckling utan begränsning på antal (kort datum).

Så hon köpte 17 (sjutton) stycken. Vilket inte fick plats i hennes frys så jag härbärgerar ett par kassar av dem. Fick uppmaning att ta om jag ville ha. Som "fryshyra" :D
Skulle jag bli sugen på kyckling så har jag gott om dem......:rofl: :rofl:

Jag funderar faktiskt på att köpa två till och lägga in i frysen!
 
Tänk växtbelysnng på timer på kontoret.

Var på trädgårdsmässan och handlade även åt avkomman. Hon beställde småtomater och chili. De ska strax flyttas till i en villa där det står ett litet växthus på tomten.

Två medelstarka chilis men...kunde inte låta bli - köpte en sån här också
1680198889017.webp
 
Nu står frysen i mitt sovrum och låter. Tur att det bara är en natt.

Nu ska jag sova så jag orkar upp imorgon innan hantverkaren kommer. Hoppas att jag kan vara kvar hela tiden han är här… Men förmodligen kommer det låta för mycket just när jag ska ha möte. Suck. Avskyr verkligen tanken på att behöva lämna lägenheten med en okänd person där.
 
Kikar runt på sociala medier och äldsta sonen dyker upp på kort. Han är tydligen på en UF-mässa i grannkommunen :rofl:(anledning till att jag inte visste är att allt han visste i morse var att han skulle till skolan istället för praktiken. Så han hade ingen aning heller. )
 
Gaaaah när det inte blir som man tänkt och man får kasta om dagen och efter jobbet blir lite stressad inne på banken i väntan på att få uträtta mitt ärende (och komma hem och vidare till stallet då hungriga pållar väntar på sent lunchhö) och de före kommer på fler och fler saker att ordna då kunde jag inte låta bli att dra ett antal djupa suckar...🙊. Desto gladare blev jag när jag inte bara fick min säkerhetsdosa upplåst utan nytt mobilt bankID iordning på en gång 🙌. Så fort jag kom till stallet kopplade jag av när jag äntligen satt på hästryggen igen och skötte om Lazera och bara myste med henne en stund, så välgörande ❤.

Skritt barbacka och bara mysa och pulsa i snön på ridbanan och en liten sväng på grusvägen på min härliga fjordhäst och så älsklingens goda pannkakor med glass och sylt gjorde då verkligen inte dagen sämre 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp