Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eh... började precis lyssna på ett podd-avsnitt som vi skulle lyssna på till nästa lektion. Det första de två programledarna börjar med att säga är typ att "ja, egentligen vet jag inte så mycket om det här" "nä, inte jag heller"... Eh?

Lyssnat klart och visst, de hade bjudit in två personer med mer kunskap, men nja... lärde mig inte supermycket kan jag inte påstå.
 
Äntligen bokat tid för gynundersökning. Har bävat länge för det... Fick dock tid först i mitten på maj då jag varnade för att jag har dåliga erfarenheter och behöver gott om tid på mig. Väntar på att vc ska ringa (de skulle ringa tio över tio) så jag kan boka koll av blodtrycket igen. Det skulle göras i februari i samband med astmakoll, men jag har fortfarande inte fått kallelse till den, så nu vill jag inte vänta längre.

I övrigt en återhämtningsdag idag, verkligen behövligt! Måste bara sopa bort all snö från balkongen och flytta in frysen in i lägenheten. Imorgon blir det inglasning av balkong!

Tänker inte ens kommentera vädret för jag försöker leva i förnekelse.
 
Härlig uteritt i solen :love: bitvis red vi längs vad som också är en promenadslinga från stan och det var fotspår där. Men jag undrar hur det gick för den människan för hästarna hade snö till magen på ett par ställen :eek: De klagade iaf inte, jag fick bromsa Ambres som helst ville springa i snön :love:
 
Har sorterat tvätt. Eller snarare sorterat ut handdukarna. Ska tvätta dem. Orkar inte med mer.
Kollar debatt i riksdagen på SVT forum. :sleep:
De borde sända sånt kl 21-02 så man fick sömnhjälp.
 
Jag vill mycket hellre ligga hemma på soffan och äta choklad än jobba. Den här veckan har ju pågått i en evighet!

Den här veckan, den här månaden har varat för evigt. Fattar inte att det är 1 april först på lördag!

Ack, nu vill jag också ha choklad! Smiter tidigt idag tror jag. Fryser och vill hem och gosa katt och äta choklad. Måste snabbt gå förbi mataffärerna på vägen hem.
 
Pratade fö med stallägaren om att ponnyn mår mentalt dåligt och kommer in med nya sår varje dag. :( Fick till svar att hon märkt att ponnyn väljer att inte äta hö, utan gå undan, för att hon inte vill riskera att bli bortjagad. Det hade ju varit trevligt att få veta några veckor tidigare... Men jag försöker andas och nöja mig med att ta in ponnyn några timmar när jag är i stallet. Fick också ok på att låta henne stå inne nattetid de tillfällen jag är i stallet sent på kvällen och hon ändå inte behöver täcke morgonen därpå.

Det blir säkert bra till sist, även om det skär i mattehjärtat. Hennes nya täcke är sönderslitet också. :banghead:
 
Tack för alla gratulationer! 🎊 Idag åkte maken och dottern till svärmor fram till lördag kväll.

F9E0915D-9CD5-4EA0-AF31-BF3D8C725AFA.gif
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 098
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp