Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses med denna snömängd såhär i slutet på mars! Jag älskar snö om vintern och ska verkligen vara det då 😍, nu är det ju faktiskt vår...🙃.
Var skönt att sluta tidigt idag och gick verkligen åt att krypköra hem i åtminstone en dm på oplogad väg. Direkt till stallet; lunchfodra och fixa och såklart ordentligt blöt pålla som gått otäckad i snöfallet så hon fick vilodag idag med så tog jag istället ikapp med lite sysslor hemma ☺️.
Slängde ihop currykycklinggryta med mangochutney och så mango, couscous och så Loka med mango/lime - kan väl aldrig bli för mycket mango 😄.
 
Alltså min tappra lilla häst. :heart Vi red till ridlektionen, givetvis hade vägen drivit igen med djupsnö, så hon pulsade i den hela vägen. Sen var hon så glad över att få träna (skänkelvikning = hennes paradgren) och få beröm, så hon höll på att totalt köra slut på sig själv. Ridläraren tyckte inte att vi behövde ta pauser (”hon ser pigg ut”), men jag känner min häst, hon kämpar tills hon stupar. Så vi pausade en del och skippade högergaloppen. Men hon var så fin, så fin så jag blir tårögd.

Sen pulsade vi hela vägen hem igen… Svinkallt och lungorna gör ont nu, men det var så skoj. Kommer fortsätta rida i gruppen våren ut och förmodligen fortsätter jag i höst med. Nu gäller det bara att bita ihop och orka mocka vidare…
 
Jag har haft barnbarnen har i tva dagar. Det ar inte klokt sa arbetsamt det ar ... och anda gor vi inget speciellt.

Jag hade bestallt en ny grill (den gamla var en billig variant och helt sonderrostad sa man inte kunde byta grejor, det var bara att kasta elandet) som sonerna hamtade och korde hit. Nar vi hade fatt den av flaket pa trucken uppfor uppfarten, igenom huset, och ut pa bak verandan insag vi plotsligt att det inte alls var en som skulle kopplas upp till natur gas, den var gjord for Propane gas flaskor.

Efter en snabb koll visade det sig att jag bestallt ratt ... men de hade gett sonerna fel. De kunde inte komma med en ny forrans tidigast om en vecka och en halv :cautious: sa sonerna erbjod sig att ta tillbaka den har och komma med nasta nagon av de narmaste dagarna. Hoppas det blir i morgon. ☺️
 
-6 grader på månadens sista runda.
Hoppas verkligen att april bjuder på mildare väder.
Lite snuffsig i näsan men det är sjätte dagen nu så jag räknar med att det inte blir något mer.
Njuter av kaffet och ser på Nyhetsmorgon.
Jobb 8-16:30.
AC6F48A2-CD06-4B2F-8938-B165A1CAD369.webp
 
Trött som fasen. Sovit så dåligt hela veckan..
Men nu sitter jag på bussen på väg till jobbet i varje fall. Var nog tur att jag inte kör själv idag.
Det ska komma in massa snö i eftermiddag säger de som vet. Kul..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 098
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp