Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker mildra dotterns besvikelse över att missa Bamsegympan idag och dämpa min egen chock över ett mail från sonens lärare. Innehållet i mailen är en sak, men det jag är chockad över är hur katastrofalt dåligt det är skrivet. Speciellt med tanke på att läraren undervisar i svenska. 😳 Om man skriver viktiga mail till elevernas föräldrar så ser man väl till att uttrycka sig ordentligt?
 
Stort grattis på födelsedagen @Voeux :banana:

prosecco_mum1a.jpg


Snart får du ju dricka prosecco igen :angel:
Jag hänger på den där tårtan, och skickar ett GRATTIS!
 
Försöker mildra dotterns besvikelse över att missa Bamsegympan idag och dämpa min egen chock över ett mail från sonens lärare. Innehållet i mailen är en sak, men det jag är chockad över är hur katastrofalt dåligt det är skrivet. Speciellt med tanke på att läraren undervisar i svenska. 😳 Om man skriver viktiga mail till elevernas föräldrar så ser man väl till att uttrycka sig ordentligt?
Nope, inte ens högstadielärare är bättre...
När junioren gick i högstadiet så klagade h*n på en lärare för att det gick inte att begripa vad läraren menade i skrift. Vi tyckte (som suckande föräldrar) att SÅ illa var det väl ändå inte?!
Döm om vår förvåning när denna lärare skrev ett mail till alla föräldrar - och jodå, junioren hade HELT rätt - det var obegripligt :eek: :meh:
 
Nope, inte ens högstadielärare är bättre...
När junioren gick i högstadiet så klagade h*n på en lärare för att det gick inte att begripa vad läraren menade i skrift. Vi tyckte (som suckande föräldrar) att SÅ illa var det väl ändå inte?!
Döm om vår förvåning när denna lärare skrev ett mail till alla föräldrar - och jodå, junioren hade HELT rätt - det var obegripligt :eek: :meh:
Sanslöst! Hur lyckas dessa människor klara lärarutbildningen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 098
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp