Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja alltså jag vill ha brasa för mysfaktorn inte för ren uppvärmning 😁 men få saker är mysigare än att sitta vid en brasa och läsa eller spela eller bara vara. Plus med brasa kan man elda korv när man vill 😉
Ja alltså när luftfuktigheten sjunker och man känner av den och katterna blir statiska är det inte lika kul 😅 men ojaaa urmysigt 🥰. Har en kakelugn i sovrummet med men den står bara och ser fin ut 😄
 
På jobb. Trött och ont i kroppen men ändå en bra känsla.

Idag kommer min väninna så ska vi rida ut en sväng. Känns underbart. Det är kallt så vi får se hur vägarna är men alla hästar kommer komma ut och jag får umgås med vänner.

Igår gjorde jag hemmagjord sushi efter @Bapelsin ´s recept. Lyckades inte riktigt med riset men det gick att äta :) Så idag har jag sushi med som lunch.

Solen skiner och bilen är nytvättad.
 
Ja alltså när luftfuktigheten sjunker och man känner av den och katterna blir statiska är det inte lika kul 😅 men ojaaa urmysigt 🥰. Har en kakelugn i sovrummet med men den står bara och ser fin ut 😄
I och för sig sant men brassprak, en kopp te och bara vara? Livet på en pinne ändå. Luftfuktigheten går ju att fixa med skålar med vatten som får avdunsta...

Kakelugnar 😍
 
Lägre?
Temp går väl ner när det blir kallare och stiger när det blir varmare?

Så en grad upp torde väl vara -13 och 15 en grad ner?

/dinosaurie?
Det där blir jag galen på sambons släkt är hopplösa på upp och ner. Men de är iofs hopplösa på upp och ner på kartan med....
 
En och en halv timme när det brukar ta knappt en halvtimme. Började med att bussen aldrig kom. Sedan stopp mitt på Skanstullsbron och där stod vi i en halvtimme. Höll på att svettas ihjäl eftersom jag hade dunjacka och hela baletten på mig. Dessutom lekte vi sardiner (och inte ens i tomatsås). Egentligen har det inte kommit särskilt mycket snö men däremot är det halt. Ser inte fram emot att åka hem igen.

Men erkännas får att det är vackert med det vita :heart
 
I och för sig sant men brassprak, en kopp te och bara vara? Livet på en pinne ändå. Luftfuktigheten går ju att fixa med skålar med vatten som får avdunsta...

Kakelugnar 😍
Jodå har ställt ut allt fler såna sen vi insåg hur illa det var 😄. Ja både jag och sambon älskar att kunna elda och ja kakelugnar 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp