Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite förvirrad över ridlärarens val av häst till mig. En redig nybörjarponny som nog inte gått avancerade lektioner på minst 5 år.
Nå det blir kul att hänga med denna gamle vännen en hel eftermiddag :love:
Han har hjälpt mig med galopprädsla och bjudit mig på de första stegen i form för en herrans massa år sedan.
 
Små grodorna, små grodorna...! ❤️
20230327_174721.jpg
 
Ett tydligt knak en bit upp, väldigt stumma muskler i ryggslutet har blivit lite uppmjukade = Ryggen är något mer flexibel än ett järnspett ikväll :up: Fortfarande stel och ond, vilket är som förväntat iom att grunden till det onda är skador på själva ryggraden och såna är ju svåra att "få bort".

Målet var bara att få muskelspänningarna som uppstår av en sån låsning att släppa lite, så att jag kan börja "sträcka ut" ryggen och så småningom komma tillbaka till det normalstela tillståndet 😅
 
Skulle gå ut och gå efter jobbet idag. Fick ta på mig full vinterklädsel för att överleva isvindarna.
När jag sen promenerar på i raskt tempo på absolut slätt underlag viker sig plötsligt min vrist!
Dimper i backen lika graciöst som om man vält en liten flodhäst.
Lyckligtvis överlevde jag utan skador :cool:

Det tog mig en laaang stund medan jag undrade varfor man dimper i backen for att vristen viker sig. :o Pa Engelska ar "vrist" handled och fotleden ar "ankle".:rofl:
 
Det tog mig en laaang stund medan jag undrade varfor man dimper i backen for att vristen viker sig. :o Pa Engelska ar "vrist" handled och fotleden ar "ankle".:rofl:
Min anekdot är både lite rolig och sorglig, men det kom för många år sedan upp att: "Är du inte en sådan där emo som typ färgar håret svart och skär dig i vristerna?" 😅 Det var alldeles för länge ett inside joke i kompisgruppen. :D
 
Blev databasjobb ikväll med. Så himla, himla roligt just nu. :) Är så glad över att jag kunde koppla ihop min dator med jobbets skärm och tangentbord, så jag får en bra arbetsställning och slipper flytta runt.

Däremot mindre bra att det verkar som att företaget som gör min databas inte uppdaterar dem längre, så det kanske slutar med att jag måste flytta över all data till en annan databas. Vilket inte bara kommer vara jobbigt att genomföra (vi snackar ändå närmare 58000 poster) utan dessutom att jag måste lära mig en massa nya kommandon. Jag har haft databasen sen 2001...
 
Jag älskar mig själv. Detta är såå jag..
Kollade vatten i hästens hage. Går igenom en annan hage för det. Tänker, ”skönt ändå att jag kan lyfta mitt skadade knä så högt att jag kommer över undertråden med benen (dvs gå över tråden, vem orkar öppna?) Det kan jag såklart inte, för hur skulle jag få det med den minimala vinkeln jag kan ha på knäet nu? Så jag snubblar såklart, på tråden, ramlar rakt fram och slår i knäet, i leran. Allt blir lerigt..
 
Trött, borde gå och lägga mig inte hänga på buke och surfa lite förstrött. Måste bara få energi nog att borsta tänderna och förflytta mig till sängen.

Ute virvlar det vitt och en liten söt traktor med skopa är ute och plogar. Måste nog ha marginaler imorgon mtp faran för inställda bussar och försenade tunnelbana.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 814
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Norrsken
  • Kirk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp