Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför är det så svårt att säga nej? De hörde av sig från ridskolan och frågade om vi skulle ut något idag och om vi då kunde motionera Prince också för det ska tydligen vara teori. Här har det dock inte plågats alls idag så det är snö överallt, jag vill inte gärna köra 2 mil då. Så jag sa nej. Det accepterades utan problem, hon höll med om att jag inte ska köra. Ändå får jag ångest för att jag sa nej. :banghead:
 
Hmm

Jag bjöd precis med herr J på en promenad med hundarna igen och han tackade ja.

Solen skiner och ag vill inte hem för att städa så tänkte ta en långpromenad med dogsen. varför bjöd jag med honom?

Ja ja gjort är gjort och om inte annat är han lättsam att prata med
 
Agerat IT-tekniker. "Har du testat starta om datorn?" och vips så fungerade det. 😅

Jag var hemma hos ena sonen for nagra ar sedan och satt med datorn. Jag kunde bara inte fa till det, sa till slut gick jag for att be sonen, som var ute i tradgarden, om hjalp. Han stod med ryggen mot och pratade med en granne, men vande sig om och fragade vad jag ville.
Han hade en T-skirt med texten: "Have you tried to turn it off and then back on again?" Jag sa att det inte var nagot, gick in och fixade mitt eget problem.☺️

Har ar det mulet men tydligen inte ett tjockt lager da molnen har varit alldeles rosa upp till for en halvtimma sedan. Prognosen sager mulet men inget regn. Bra da jag ska ut och satt upp bade banners och affischer att vi soker anstallda igen.
 
Mina små hundar också kanske? :laugh:
Våra reagerade lite först. Men jag vill gärna att djuren ska få vara kvar och ha sin lilla skyddsplats här. Så de har fått lära sig att låta bli. Rabatten hararna brukar sova i är 1 m från fönster från toa/dusch. Så gulligt att titta på dem när de ligger där helt utslagna och känns trygga. :heart
Vi har några små sorkar på tomten också. Inte så farliga för mina hundar. Men i övrigt är det mest så att vi får skydda våra hundar mot viltet och inte tvärtom. 😅
Det bor två rävar en liten bit utanför tomten. Vi har stora örnar som bor här. Och varg har nyss setts upprepat.
Vildsvinen har vi sluppit ett tag nu. Hjortar, rådjur och älg brukar hålla sig utanför tomten. Utom när vi har för mkt fallfrukt. Men de flyr ju mest om man råkar kliva ut då.

Min ena hund gör sådana rävhopp och smyger etc. Men det är mest på ingenting under snö/täcke/djupt gräs. Hon är dock mkt intresserad av syrsor som skuttar runt. :laugh:
Nej han äter inte småhundar, bara andra djur, en mus har han stoppat i sig tex :D
Mysigt med vilda djur så nära inpå! bra att ni kunnat lära hundarna att de också får finnas. Hade varit omöjlig i min hunds fall tyvärr, men alltid kul när det funkar!
 
Agerat IT-tekniker. "Har du testat starta om datorn?" och vips så fungerade det. 😅
Det där är det störigaste.

Datorn funkar inte. Startar, startar om, drar ut sladden, säter i sladden, slår av routern, rebootar routern, letar i utforskaren, tömmer kakor (båda sorternas), startar startar om, dricker kaffe, drar ut sladden, startar om ett par gånger till

*Ringer IT*. - Har du provat att starta om? Ja, typ halva förmiddagen O_o Är du säker? Ja :meh: *Startar om för att blidka IT-människan* Och vips så fungerar det!
 
Nej han äter inte småhundar, bara andra djur, en mus har han stoppat i sig tex :D
Mysigt med vilda djur så nära inpå! bra att ni kunnat lära hundarna att de också får finnas. Hade varit omöjlig i min hunds fall tyvärr, men alltid kul när det funkar!
Ja, fantastiskt att få se så mkt, ofta och på nära håll. 😍
Jag har en ras med mkt lite jakt i sig. Så det är ju väldigt lätt med dem med sånt. Fattar skillnaden! 😅
De kan mörda syrsor, flugor etc ibland. Och ena hundan boinkade ihjäl myror med nosen. Sen blev hon skitbesviken för att de bara låg där och inte lekte ta fatt mer. Så hon skällde på dem: "Upp och lek då!". :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 814
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp