Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skitmorgon! Pelletspannan hade stannat, typ 13 grader inne. Hade lovat sonen att köra han till skolan eftersom jag ändå var kattvakt igår kväll och i morse, så planen var att lämna han vid skolan och sen vidare till katterna. Pga nattens kyla på -15 så krånglade bilen. Pelletspannan fick jag inte igång trots att jag höll på säkert 30 min, och jag fick lov att åka så sonen skulle hinna till skolan. Väl när jag kör så inser jag att jag inte har tankat och eftersom macken i byn lagt ner så var det bara att åka 1,5 mil för att tanka. När jag ändå var inne på samhället så tänkte jag in på kondiset och köpa nybakat bröd, men när jag kom någon minut efter kl 8 så öppnar dom visst halv 9, så nu sitter jag i en iskall bil och ska snart köpa bröd, sen hem till ett iskallt hus. Har dessutom sovit pissdåligt i natt så tänkte ta en nap på förmiddagen och göra lite skoluppgifter på det innan sonen kommer hem. Nu blir det att krångla med pelletspannan halva dagen gissar jag! 😫

Nämen skjut mig!

”På grund av ombyggnad så håller vi stängt på måndagar tills vidare”
 
v. 37 coming up och alla organ känns vacuumförpackade. Sovit 3 h pga liten terrorist i hemmet. Två, faktiskt, den lille gubbterroristen väckte mig mitt i de få timmarna jag fick för att han absolut ville gå och lägga sig inne på kontoret och dörren var stängd 🙃 På väg till jobbet i snöoväder. Jag borde kunna hitta tussilago denna vecka men nu.. this?! Fin måndag hörni. Ny vecka nya möjligheter osv.
Vi såg tussilago i lördags...
 
Vi har massor av kaniner i parkerna i Stockholms innerstad som diskret måste avverkas. Att skjuta dem är naturligtvis uteslutet och det måste göras på tider när det inte är några i parkerna, så det sker mitt i natten för det mesta. Annars kan det bli upprörda känslor, särskilt om det är barn inblandade.
 
Extremt tråkigt väder idag. Snöar men inga trevliga stora mjuka flingor utan små vassa korn som blåser. Fryser om tår och fingrar, borde tänkt på att ha med mig handskar och en mössa. Bussen var dessutom försenad - det gick tre bussar åt andra hållet medan vi väntade på en, så den var naturligtvis knökad. Sedan problem med t-banan, tack och lov milda. Nåja, på plats nu. Ser inte sådär jättemycket framåt att behöva ge mig av hemåt igen när det snöat ännu mer.
 
Sitter i möte. Älskar att kunna jobba från någon annanstans än kontoret!

Dricker kaffe och är allmänt mosig och trött, men det ger sig tänker jag. SMHI säger strålande sol hela veckan :bump:
Idag blir det inga skidor, så desto mer jobb. Men också antagligen häng i solen på altanen och förhoppningsvis mer Diablo innan det stänger ner :angel:
 
Frukost intagen, te uppdrucket (när jag nu inte kan dricks kaffe), sovrum fixat inför montering av spjälsäng (funkar inte de här skruvarna får Bebis sova på golvet tror jag 😒🙈) och väntan på pappa som har skruvarna inledd. Han och mamma skulle bara ut med Herr Luddskalle och Fröken Fluffboll.
 
Försöker motivera mig att åka iväg och göra ett ärende men är lite frusen så att gå ut lockar inte. Det blåser kallt. Ska prokrastinera lite till … :angel:
 
Jobbigt mejl skickat och arbetsuppgiften med deadline avklarad. Känns lite bättre så.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, vill göra några enklare arbetsuppgifter men de är slut. Hjärnan vill inte ta sig an de större och mer krångliga uppgifterna.

Nå jag får väl pausa och bestämma mig för hur jag ska göra efter det. Behöver desperat en kram i alla fall. Längtar till alla "mina" hästar. Bara några timmar kvar.
 
Jobbigt mejl skickat och arbetsuppgiften med deadline avklarad. Känns lite bättre så.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, vill göra några enklare arbetsuppgifter men de är slut. Hjärnan vill inte ta sig an de större och mer krångliga uppgifterna.

Nå jag får väl pausa och bestämma mig för hur jag ska göra efter det. Behöver desperat en kram i alla fall. Längtar till alla "mina" hästar. Bara några timmar kvar.
Hejja hejja vad bra du är 🎉
 
Jobbigt mejl skickat och arbetsuppgiften med deadline avklarad. Känns lite bättre så.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, vill göra några enklare arbetsuppgifter men de är slut. Hjärnan vill inte ta sig an de större och mer krångliga uppgifterna.

Nå jag får väl pausa och bestämma mig för hur jag ska göra efter det. Behöver desperat en kram i alla fall. Längtar till alla "mina" hästar. Bara några timmar kvar.
Men vad sjutton, fick direkt återkoppling och önskan om möte kring det jag skickade. Hen vill träffas typ nu-nu.
Jag tänkte ju att det skulle ta någon dag att få svar överhuvudtaget :rofl: Fy så jobbig människa! (säger detta skämtsamt, känns så klart mestadels bra att hen bryr sig så pass att hen vill träffas direkt)
 
Ha, pappa kommer och räddar mig från strumphelvetet... En miljard udda strumpor att få ihop till par
 

Bifogade filer

  • IMG_20230327_105628.jpg
    IMG_20230327_105628.jpg
    385 KB · Visningar: 28
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 814
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp