När det kommer till USA tänker jag alltid på det här avsnittet av The West Wing.
EXACT sa ar det! Det ar ett elande med "time zones" och Arizona ar varst fast de inte har "sommartid" utan kor standard time aret runt. MEN da alla stater runt dem har "sommartid" och standard time stammer det i alla fall inte.
Dessutom har Arizonas storsta Native American Navajo reservat "sommar tid" och nastan alla av Arizona's fantastiska utflykts mal, (Painted Desert, Petrified Forest, Grand Canyon, etc) ligger pa Navojo land.
Ja, det kryllar av vildkaniner här. Det är ett stort problem.
Har ocksa och aven i South Carolina. Jag hittade en dod, sag helt oskadd ut, gomd under grasklipparen, traktorn, eller en bil da och da. Jag trodde de fastnat under fordonen pa nagot satt. Nar Miss Mandy fick lov att ta moss forstod jag vad som hant. Hon satte aldrig bit marken i mossen heller utan de sag helt okay ut ... forutom att de var doda.
Enligt mamma är kanin väldigt gott. Min fundering när jag såg dem, och som jag sa till grannen, får man fånga och äta...? De förökar ju sig som... kaniner!!