Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
När det kommer till USA tänker jag alltid på det här avsnittet av The West Wing. :rofl:


EXACT sa ar det! :cautious: Det ar ett elande med "time zones" och Arizona ar varst fast de inte har "sommartid" utan kor standard time aret runt. MEN da alla stater runt dem har "sommartid" och standard time stammer det i alla fall inte.

Dessutom har Arizonas storsta Native American Navajo reservat "sommar tid" och nastan alla av Arizona's fantastiska utflykts mal, (Painted Desert, Petrified Forest, Grand Canyon, etc) ligger pa Navojo land.

Ja, det kryllar av vildkaniner här. Det är ett stort problem.

Har ocksa och aven i South Carolina. Jag hittade en dod, sag helt oskadd ut, gomd under grasklipparen, traktorn, eller en bil da och da. Jag trodde de fastnat under fordonen pa nagot satt. Nar Miss Mandy fick lov att ta moss forstod jag vad som hant. Hon satte aldrig bit marken i mossen heller utan de sag helt okay ut ... forutom att de var doda.

Enligt mamma är kanin väldigt gott. Min fundering när jag såg dem, och som jag sa till grannen, får man fånga och äta...? De förökar ju sig som... kaniner!!
 
I Oxelösund med (men kanske det du mena..?)
Och finns en hel del av dom inne på SSABs område, så när jag går till jobbet tidigt på morgonen eller sent, brukar se ett gäng. Har en favorit som viltgrå och vit, dock inte sett den på ett tag :love: 😅 Flesta viltgråa men några få svart med.
Nä var Katrineholm.. i Nyköping kom det sig av när taket på rosvalla rasade. De hade kaninutställning....... alla hittades inte...
 
Funderar på om jag ska väcka barn för att köra ett barn till skolan, det innebär att det sjuka barnet behöver följa med fram och tillbaka. Med tanke på hur han mådde i igår kväll och natt så är det dumt. Avskyr logistiken med många barn just nu!
 
Lönen har trillat in och räkningarna är dragna.
Den känslan gillar jag.
Jag fick dessutom en Swish med ett par hundra av en kompis som är skyldig mig pengar sen en lång tid tillbaka.
Och till veckan kommer skattepengarna.

-9 grader ute gör mig dock på orimligt dåligt humör.
Jag känner mig lite klen utan några tydliga förkylningssymtom.
 
Eldar,äter frukost och dricker kaffe :). 7 minus ute men härligt ändå med snö och solsken, blir klart på bättre humör av detta än av blötan på sistone, men även jag hoppas på lite varmare och torrare väder nu framöver.
 
v. 37 coming up och alla organ känns vacuumförpackade. Sovit 3 h pga liten terrorist i hemmet. Två, faktiskt, den lille gubbterroristen väckte mig mitt i de få timmarna jag fick för att han absolut ville gå och lägga sig inne på kontoret och dörren var stängd 🙃 På väg till jobbet i snöoväder. Jag borde kunna hitta tussilago denna vecka men nu.. this?! Fin måndag hörni. Ny vecka nya möjligheter osv.
 
Skitmorgon! Pelletspannan hade stannat, typ 13 grader inne. Hade lovat sonen att köra han till skolan eftersom jag ändå var kattvakt igår kväll och i morse, så planen var att lämna han vid skolan och sen vidare till katterna. Pga nattens kyla på -15 så krånglade bilen. Pelletspannan fick jag inte igång trots att jag höll på säkert 30 min, och jag fick lov att åka så sonen skulle hinna till skolan. Väl när jag kör så inser jag att jag inte har tankat och eftersom macken i byn lagt ner så var det bara att åka 1,5 mil för att tanka. När jag ändå var inne på samhället så tänkte jag in på kondiset och köpa nybakat bröd, men när jag kom någon minut efter kl 8 så öppnar dom visst halv 9, så nu sitter jag i en iskall bil och ska snart köpa bröd, sen hem till ett iskallt hus. Har dessutom sovit pissdåligt i natt så tänkte ta en nap på förmiddagen och göra lite skoluppgifter på det innan sonen kommer hem. Nu blir det att krångla med pelletspannan halva dagen gissar jag! 😫
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 814
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp