Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbigt mejl skickat och arbetsuppgiften med deadline avklarad. Känns lite bättre så.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, vill göra några enklare arbetsuppgifter men de är slut. Hjärnan vill inte ta sig an de större och mer krångliga uppgifterna.

Nå jag får väl pausa och bestämma mig för hur jag ska göra efter det. Behöver desperat en kram i alla fall. Längtar till alla "mina" hästar. Bara några timmar kvar.

Bravo! Härlig känsla när något jobbigt är avklarat. Förhoppningsvis snöar det inte så mycket att det blir problem att ta sig till och från stallet.
 
Försöker få ihop den här veckan på nåt vettigt sätt. Det går sådär. Hade tänkt åka ut till stallet idag, men det får vara pga snöovädret (igen, suck liksom).

Sen ska inglasningen på balkongen monteras på fredag, jag vill vara där, men mellan typ 9-11 ska det tydligen låta jättemycket. Givetvis har jag möte då, så jag måste in till kontoret den tiden helt enkelt. Ogillar tanken på en okänd person ensam i min lägenhet, men det får vara så. Jag måste dessutom försöka klura ut var sjutton jag ska förvara frysen och utemöblerna under monteringen. Vilket såklart inte underlättas av att de dränks i snö nu. Suck igen.
 
Fick medeeland om att inackorderingen varit ute och mockat hela stallet. Gud vad gött. Så glad att ha flyttat hem hästarna.

Gammeltanten är glad att vara hemma igen och torr att balder och Blue är det likaså. Känns som väldigt nöjda hästar

336596125_929367131722081_7416911700696837878_n.jpg
 
Har huvudvärk som jag tänkte bota med varm choklad och Alvedon. Har inte sovit i natt, blev några timmar på morgonen bara och så ringde alarmet vid 09. Hunden fick en lång förmiddagspromenad där vi bland annat kikade på utsikt och han hade rally i snön och i skogen. Och skällde på en flicka så att hon blev rädd. Han brukar inte skälla på människor, men hon såg nog rädd ut vilket jag tror är en trigger för honom. Och jag skäms som fan förstås!
Men utsikten var jag däremot nöjd med, han också kanske eftersom han stod stilla och tittade länge.
338168999_239458428531255_6261465722389192441_n.jpg
 
Promenadmöte i detta väder - check. Kändes bra. Bra människa att prata med. Men snålblåst i ansiktet och snö hela tiden.

Går in och frågar kollega om jag har mascara som kletat, han undrade vad sjutton mascara är :rofl: Efter lite förklaring fick jag veta att nej, ingen kletad mascara :up::D
 
Ute snöar det, små vassa flingor. Jag sitter i en fotölj med min narkoströtta lilla katt i knät (det enda sättet att få henne att lilla nånstans och vila, fick instruktioner om att hon ska ligga med lite värme men hon vimsade bara omkring medan jag och sambon åt lunch..men nu verkar hon lite nöjd ändå, lilla tröttmössan.). :heart
 
Det hade min hund inte funnit sig i, det hade blivit jakt på allt :D Han är en bättre jakthund än många jakthundar som används till sällskap- enligt honom då :D Han jagar möss som rävar, skuttar och dyker efter dem i snåren som rävar gör, ser askul ut!
Han hade käkat upp dina djur i trädgården misstänker jag :D
Mina små hundar också kanske? :laugh:
Våra reagerade lite först. Men jag vill gärna att djuren ska få vara kvar och ha sin lilla skyddsplats här. Så de har fått lära sig att låta bli. Rabatten hararna brukar sova i är 1 m från fönster från toa/dusch. Så gulligt att titta på dem när de ligger där helt utslagna och känns trygga. :heart
Vi har några små sorkar på tomten också. Inte så farliga för mina hundar. Men i övrigt är det mest så att vi får skydda våra hundar mot viltet och inte tvärtom. 😅
Det bor två rävar en liten bit utanför tomten. Vi har stora örnar som bor här. Och varg har nyss setts upprepat.
Vildsvinen har vi sluppit ett tag nu. Hjortar, rådjur och älg brukar hålla sig utanför tomten. Utom när vi har för mkt fallfrukt. Men de flyr ju mest om man råkar kliva ut då.

Min ena hund gör sådana rävhopp och smyger etc. Men det är mest på ingenting under snö/täcke/djupt gräs. Hon är dock mkt intresserad av syrsor som skuttar runt. :laugh:
 
Det här vädret är precis varför jag valde ett stall med fullservice. Så jag ska slippa ge mig ut i vilket väder som helst för att jag har fodringen (vilket hände lite för ofta i förra stallet, trots att andra bodde mycket närmare). Ändå har jag dåligt samvete för att jag överger mina hästar. :( Kommer inte se dem förrän på onsdag, vilket känns blä.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 814
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp