Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
AB senaste nytt.

En kvinna som skulle passera tullen vid Öresundsbron hade fyra pistoler i trosorna – och två i behån.

Bakom bilens instrumentbräda hittades ytterligare nio vapen.

Nu åtalas ett belgiskt par i 40-årsåldern för synnerligen grov vapensmuggling.

Beslaget är ett av de största Tullverket någonsin gjort, skriver de i ett pressmeddelande.

När paret stannades för en rutinkontroll blev inspektörerna snabbt misstänksamma. Paret sa att de skulle på ett bröllop i Stockholm. Men kvinnan hade ingen packning alls.

– Det känns otroligt skönt att vi har lyckats stoppa de här 15 vapnen från att komma in i landet och hamna i händerna på kriminella gäng, säger Kristian Johansson, enhetschef på tullkriminalen.

Åklagaren begär att paret ska utvisas efter avtjänat straff, och förbjudas att återvända under 15 år.

Stilla fundering, det måste vara stora underkläder eller små pistoler.
 
Skulle gå ut och gå efter jobbet idag. Fick ta på mig full vinterklädsel för att överleva isvindarna.
När jag sen promenerar på i raskt tempo på absolut slätt underlag viker sig plötsligt min vrist!
Dimper i backen lika graciöst som om man vält en liten flodhäst.
Lyckligtvis överlevde jag utan skador :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 814
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Norrsken
  • Kirk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp