Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Värst vad du är ute och flänger.
En kvinna som skulle passera tullen vid Öresundsbron hade fyra pistoler i trosorna – och två i behån.
Bakom bilens instrumentbräda hittades ytterligare nio vapen.
Nu åtalas ett belgiskt par i 40-årsåldern för synnerligen grov vapensmuggling.
Beslaget är ett av de största Tullverket någonsin gjort, skriver de i ett pressmeddelande.
När paret stannades för en rutinkontroll blev inspektörerna snabbt misstänksamma. Paret sa att de skulle på ett bröllop i Stockholm. Men kvinnan hade ingen packning alls.
– Det känns otroligt skönt att vi har lyckats stoppa de här 15 vapnen från att komma in i landet och hamna i händerna på kriminella gäng, säger Kristian Johansson, enhetschef på tullkriminalen.
Åklagaren begär att paret ska utvisas efter avtjänat straff, och förbjudas att återvända under 15 år.
Den 27e mars och det snöar. Jag flyttade inte till Skåne för det här!
Håller helt med!Den 27e mars och det snöar. Jag flyttade inte till Skåne för det här!
Tänt brasa. Måste ut och hämta ny ved. Inte superpepp.
Jag är färdig med vintern nu, tacksam att jag kom hem och att jag inte behöver vara på jobbet förens 10 i morgon!
Ska du på Sabaton?Japp, men förhoppningsvis blir det lite lugnt ett tag nu (eller inte... ).
Håller med! Jäkla fasoner,det ska ju vara vår o varmtDen 27e mars och det snöar. Jag flyttade inte till Skåne för det här!
Ska du på Sabaton?
Mitt barn var och såg dom i Arvika (tror jag det var) dör någon månad sedan.Nä, jobba.
Edit: Men hade gärna sett dem
Edit 2: Nu förvirrade du mig, det är om en månad de spelar i Sthlm.