Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Nyss kommit hem. Nu Ă€ter jag kvĂ€llsmacka och sen tĂ€nker jag fortsĂ€tta spela en stund till innan lĂ€ggdags. Kommer vara trött Ă€ndĂ„ pga tidsomstĂ€llning imorgon sĂ„ varför inte.😅
 
Tror jag varit pÄ en munidejt idag.

LÀttsam promenad med hundarna och bara allmÀnt snack. Han var trevlig och vi har pratat en del via messenger och han Àr orovÀckande normal.

Inga anknytningar alls till min sambo vilket kÀndes otroligt skönt.

Kommer det leda nÄnstans? Troligtvis inte men det kÀndes bra att komma ut.

Började grĂ„ta i bilen pĂ„ vĂ€g mot stallet efterĂ„t för tĂ€nkte pĂ„ sambon. ❀

Nu ska jag försöka sova
 
Mitt barn Àr snorigt, men det kom sÄ plötsligt sÄ hoppas det gÄtt över till imorgon! Pallar inte vabba imorgon, mÄste fÄ komma till jobbet och kÀnna mig uppskattad :arghh:
/inte min bÀsta kvÀll
FÄr du nÄgot stöd i detta? Jag tÀnker att du ganska ofta skriver att du har det kÀmpigt samt har en röra av kÀnslor (vilket Àr helt ok). Du saknar barnet nÀr hen inte Àr dÀr, men tycker att det Àr rÀtt kÀmpigt nÀr hen Àr hos dig?
Kan du fĂ„ nĂ„gon hjĂ€lp i detta, för sĂ„ ska du inte behöva mĂ„? ❀
 
FÄr du nÄgot stöd i detta? Jag tÀnker att du ganska ofta skriver att du har det kÀmpigt samt har en röra av kÀnslor (vilket Àr helt ok). Du saknar barnet nÀr hen inte Àr dÀr, men tycker att det Àr rÀtt kÀmpigt nÀr hen Àr hos dig?
Kan du fĂ„ nĂ„gon hjĂ€lp i detta, för sĂ„ ska du inte behöva mĂ„? ❀
Nej
 jag har försökt nĂ„gra gĂ„nger via BVC men det kĂ€nns inte som de tar det pĂ„ allvar. Nu Ă€r han ju större sĂ„ jag vet inte.

IkvĂ€ll sa han att han ”inte vet om han tycker om mig” och typ att han inte vill vara hĂ€r. Inte i affekt, utan ”pĂ„ riktigt” och han frĂ„gade om jag blev ledsen. KĂ€nner mest för att sĂ€ga upp mig som mamma just nu
 kom som ett slag i ansiktet, trodde vi hade det bĂ€ttre. Orkar inte prata om det, men eftersom du frĂ„gar ❀
 
I stan har vi massor med vildkaniner. Tamkaniner som blivit vilda. Nyköping ocksÄ..
I Oxelösund med (men kanske det du mena..?)
Och finns en hel del av dom inne pĂ„ SSABs omrĂ„de, sĂ„ nĂ€r jag gĂ„r till jobbet tidigt pĂ„ morgonen eller sent, brukar se ett gĂ€ng. Har en favorit som viltgrĂ„ och vit, dock inte sett den pĂ„ ett tag :love: 😅 Flesta viltgrĂ„a men nĂ„gra fĂ„ svart med.
 
Nej
 jag har försökt nĂ„gra gĂ„nger via BVC men det kĂ€nns inte som de tar det pĂ„ allvar. Nu Ă€r han ju större sĂ„ jag vet inte.

IkvĂ€ll sa han att han ”inte vet om han tycker om mig” och typ att han inte vill vara hĂ€r. Inte i affekt, utan ”pĂ„ riktigt” och han frĂ„gade om jag blev ledsen. KĂ€nner mest för att sĂ€ga upp mig som mamma just nu
 kom som ett slag i ansiktet, trodde vi hade det bĂ€ttre. Orkar inte prata om det, men eftersom du frĂ„gar ❀
Svarat i pm ❀❀❀
 
Snön vrĂ€kte ju ner nĂ€r jag kom till stallet sĂ„ hĂ€starna bara vĂ€ntade ju vid grinden pĂ„ att fĂ„ komma in đŸ„° sĂ„ fick bli vilodag och boxen direkt idag. PĂ„llan hade nog inte förlĂ„tit mig om jag hade motionerat henne i ruskvĂ€der idag igen đŸ€Ș😆. Fick istĂ€llet bli ett telefonsamtal med morfar ❀ och efter resterande av dagens sysslor hemma och mellanlandat i soffan med Ă€lsklingen och ena katten Ă€r det himla skönt att krypa ner nyduschad i renbĂ€ddad sĂ€ng 😍. Lite seg efter tidsomstĂ€llningen sĂ„ nu hög tid att sova innan jobb vĂ€ntar för oss bĂ„da imorgon igen 😊.
 
Jag tĂ€nker ynka lite. Jag cyklade ned till affĂ€rn efter tamponger för ett par timmar sedan - sĂ„g en bil komma emot mig och tĂ€nkte svĂ€nga upp pĂ„ trottoaren för att ge plats men hade inte fart nog för den skarpa kantstenen varpĂ„ det tog tvĂ€rstopp. Jag fick inte styret i bröstet men armbĂ„gade mig sjĂ€lv i revbenen nĂ„got djĂ€vulskt, och oj sĂ„ jag har ont! 😅
 
I stan har vi massor med vildkaniner. Tamkaniner som blivit vilda. Nyköping ocksÄ..
Vi var och hÀlsade pÄ folk i Nyöpingoch skulle ut med hundarna en svÀng. Vi trodde först nÄgon stackare blivit av med sin kanin och blev oroliga. Men tydligen fanns det en miljard förvildade kaniner, som du sÀger.
Vi har en som brukar vara pĂ„ vĂ„r tomt ocksĂ„. Den brukar ligga och sova gömd under en buske, helt utslagen. 😍
 
Vi var och hÀlsade pÄ folk i Nyöpingoch skulle ut med hundarna en svÀng. Vi trodde först nÄgon stackare blivit av med sin kanin och blev oroliga. Men tydligen fanns det en miljard förvildade kaniner, som du sÀger.
Vi har en som brukar vara pĂ„ vĂ„r tomt ocksĂ„. Den brukar ligga och sova gömd under en buske, helt utslagen. 😍
Det var min tanke ocksÄ nÀr jag sÄg dem! Vi har haft flera i Höör ocksÄ sÄ förstÄr egentligen inte varför jag blev sÄ förvÄnad egentligen, kanske för att Höör Àr en ort och Nyköping en stad, sÄ mycket mer kan hÀnda ju. Men dÄ sÄg verkligen malplacerade ut!
Min vildhund sÄg ocksÄ och det blev fart pÄ honom kan jag sÀga.
 
Borde sova men Àr inte trött. I morgon (senare i dag med andra ord) ska jag i vÀg pÄ arbetsintervju. Nervositeten gör sig hörd och jag som vanligtvis brukar vara hyfsat lugn (men nervös) kÀnner tunghÀfta och oro istÀllet. Jag brukar göra bra i frÄn mig men tÀnk om det inte blir sÄ den hÀr gÄngen och nu Àr det viktigare Àn nÄnsin?

Har tittat pÄ Dr Quinn och kÀkat kex med smör och ost. Jag Àr egentligen redo för sÀngen sedan lÀnge.
 
Enligt mamma Àr kanin vÀldigt gott. Min fundering nÀr jag sÄg dem, och som jag sa till grannen, fÄr man fÄnga och Àta...? De förökar ju sig som... kaniner!!
Jag tycker kanin Àr jÀttegott, men riktig vildkanin kan vara lite knepigt att laga till. Som tjÀder eller annan mager viltfÄgel typ, de gör sig bÀst i gryta eller lÄngkok. Farmkanin har jag aldrig provat. :)
Tycker det Àr skitskumt att folk inte Àter mer kanin, som du sÀger förökar de sig ju som pesten. LÀtta att fÄnga eller skjuta Àr de ocksÄ.
 
Det var min tanke ocksÄ nÀr jag sÄg dem! Vi har haft flera i Höör ocksÄ sÄ förstÄr egentligen inte varför jag blev sÄ förvÄnad egentligen, kanske för att Höör Àr en ort och Nyköping en stad, sÄ mycket mer kan hÀnda ju. Men dÄ sÄg verkligen malplacerade ut!
Min vildhund sÄg ocksÄ och det blev fart pÄ honom kan jag sÀga.
Vi bor som mitt i ett zoo med en massa vilt och förutom kaninen pÄ tomten har vi en harfamilj med. De brukar ligga och sova i rabatten(och bita sönder mina blommor.. grrr..) och smÄ harpaltarna jagar varann pÄ grÀsmattan. SÄ vÄra hundar Àr totalt obrydda. De tycker andra hundar etc Àr mer annorlunda och uppseendevÀckande. :laugh:
 
Vi bor som mitt i ett zoo med en massa vilt och förutom kaninen pÄ tomten har vi en harfamilj med. De brukar ligga och sova i rabatten(och bita sönder mina blommor.. grrr..) och smÄ harpaltarna jagar varann pÄ grÀsmattan. SÄ vÄra hundar Àr totalt obrydda. De tycker andra hundar etc Àr mer annorlunda och uppseendevÀckande. :laugh:
Det hade min hund inte funnit sig i, det hade blivit jakt pÄ allt :D Han Àr en bÀttre jakthund Àn mÄnga jakthundar som anvÀnds till sÀllskap- enligt honom dÄ :D Han jagar möss som rÀvar, skuttar och dyker efter dem i snÄren som rÀvar gör, ser askul ut!
Han hade kÀkat upp dina djur i trÀdgÄrden misstÀnker jag :D
 
Jag tycker kanin Àr jÀttegott, men riktig vildkanin kan vara lite knepigt att laga till. Som tjÀder eller annan mager viltfÄgel typ, de gör sig bÀst i gryta eller lÄngkok. Farmkanin har jag aldrig provat. :)
Tycker det Àr skitskumt att folk inte Àter mer kanin, som du sÀger förökar de sig ju som pesten. LÀtta att fÄnga eller skjuta Àr de ocksÄ.
Ja ett bra sÀtt att hÄlla nere pÄ kanin- och harenivÄn i stÀderna inte minst tÀnker jag, och annars ocksÄ dÀr det Àr för mÄnga!
Men man fÄr ju inte skjuta i en stad hur som helst, men om man fÄngar en fÄr man kÀka den dÄ? Eller Àr de fredade i en stad?
Nej, jag gÄr inte ut och jagar kanin hÀr, jag Àr inte kapabel att fÄ tag i dem tyvÀrr, de Àr nog för snabba för mig ÀndÄ ;)
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrÀgerier i samhÀllet nu för tiden. PersonrÄn och smÄstölder har flyttat sig till NÀt-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 813
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i TÀby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142
Skola & Jobb Den hÀr vintern har fÄtt mig att undra om jag verkligen orkar fortsÀtta köra buss. Jag Àlskar det verkligen, det Àr mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 095
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra Äret och trivs bra, men dÄ de flesta av mina vÀnner fortfarande jobbar sÄ har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp