Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har har 29 stater haft val om att inte andra tiden tva ganger om aret. 19 har passerat lagar om att ha kvar "sommar tid" och Oregon ar en, men da det finns ett beslut om tidsomstallnigar for hela landet maste regeringen ocksa saga sitt ... och de drojer.

Sa har i Oregon sager lagen att vi INTE ska stalla tillbaka klockan till "standard" tid i host, men om inte regeringen sager sitt sa stalls det om i alla handelser. vilket kan vara lika bra. Jag kan bara tanka mig den forvirring det blir att kora tvars over landet och andra klockan fram och tillbaka ... for varje stats grans man kor over.

När det kommer till USA tänker jag alltid på det här avsnittet av The West Wing. :rofl:

 
Det är en ridskola, vår grupp är vuxengrupp. Åtminstone två i gruppen har egna hästar med. Om jag förstått schemat rätt har vi dock mest dressyr och markarbete, så det kan hända att jag bokar in oss i hoppgrupp till hösten. Vi behöver komma igång lite först bara. :)
Låter kul att komma igång igen. 🙂
Saknar ridningen ibland, men känns ändå bra att ha lagt det på hyllan ett tag till förmån för körning och annat.
 
Om en vecka är det officiellt vår, får se om moder jord är med på noterna. Har iofs minnen av valborgsfirande med snö och snöblandat regn med litervis med t-sprit som hälldes på sur ved och som det bara rökte om medan några tappra samlades runt bålet och hostade och frös, beslutna om att fira in maj. Och nya vårskor som tjippade fast i leran.

Ifjol hade vi snö iaf till 10 april. Jag fölvakade och hade ångest över snön (stoet beräknad till 9 april). Tack och lov knep hon till den 19:e och då var det varmt iaf dagtid.
 
Låter kul att komma igång igen. 🙂
Saknar ridningen ibland, men känns ändå bra att ha lagt det på hyllan ett tag till förmån för körning och annat.

Jag saknar också ridningen... Mina lungor pallar inte kyla, så under vintern rider jag ytterst sporadiskt (speciellt nu i nya stallet, då jag måste spara lungorna för att orka mocka), trodde i veckan att det äntligen skulle bli vår, kunde andas igen tack vare plusgrader. Men nejdå, vi kör en repris på vintern igen. :(
 
Började lägga in stam på en british spotted pony. Den hade både arab och fullblod i stammen (plus appaloosa), så hittills har jag lagt ned drygt fyra timmar och är långt ifrån klar. Men det får räcka för idag. ;) Nu ska jag säkerhetskopiera databasen, har lagt in så många nya individer senaste dagarna så jag känner mig lite nervös att gamla datorn ska lägga av. :nailbiting:
 
"Ja, vadå? Det är en låda. Jag skiter väl i att ni har pusselbitar i den, den är MIN!"
20230326_195750.jpg
 
Just nu sitter jag hemma hos mitt exs mamma och avvaktar.
Han ringde tidigare o frågade om jag kunde skjutsa dit honom pga bilbrist och hon mådde dåligt så hade ringt dit ambulans.

Ambulansen varit dit och hon åkte inte med. Så nu sitter vi och väntar på att hon ska känna sig piggare. Får se hur länge jag blir kvar här om jag åker hemåt igen, så får dom klara sig själva sen. (Han har bil här så kan ta sig iväg om det skulle behöva så blir inte strandsatta om jag lämnar. 😅)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 808
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 095
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp