Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i boxen och tittar på världens sötaste ponny som mumsar hö. :love: Jag är klar med veckans mockning, även om det finns mer att mocka. Det får nån annan ta. Min kropp orkar inte mocka mer än mina 18 kärror.

Fick en lite rolig insikt också. Min förra fjorduppfödning var så tydligt en kombination av sin mamma och sin lekfarbror. Min nuvarande upptäckte jag nu är en kombination av sin mamma och sin bästis. ;)
 
Bra input. Jag raderar från telefonen.

Jag ber om ursäkt om jag verkade lite kärv, det var inte meningen. Men vi har levt i fred så länge att vi är inte vana att vara vaksamma som de i andra länder varit tvungna till, pga närhet till hot.

Jag är MÖP (militärt överintresserad :p) samt har många i min bekantskapskrets som varit länge inom försvaret och är ganska hårt drillad i att sådant här pratar man inte om på ett öppet forum eller ens på telefon. Vi har länge varit utsatta för cyberattacker och de blir bara fler och fler.

När jag och särbon besökte Karlsborgs fästning var vi extremt noga med att inte fota de delar som har fotoförbud tex. Vi ska som sagt inte underlätta för fienden utan hålla oss vaksamma och faktiskt rapportera sådant som verkar misstänkt i närheten av försvarsinstallationer samt ställen med samhällskritisk funktion. I dagens läge mer än någonsin.

Vi kan alla hjälpa till att försvara vårt land, på många olika sätt :)
 
Stallet är klart, två paket uthämtade, torr tvätt undanplockad och snart är tre maträtter färdiga :up:
Den andra omgången tvätt är dessutom flyttad från tvättmaskinen till torktumlaren.
Om sisådär en halvtimme ska jag köra till Röstånga för att hämta dottern så fram till dess ska jag pausa lite :)
 
Ser på Wahlgrens Värld. Funderar på att skriva ett brev, har tre att besvara. Vet inte vad jag ska skriva. Det brukar lossna när jag väl kommit igång och så räcker inte arket till … tur att jag har mycket brevpapper. :) (Det är alltså riktiga brev till brevvänner, som man skriver för att det är kul).
 
Jag begriper inte varför politikerna dröjer med att bestämma om tidsomställningens slut. Ingen vill ju ha den. :banghead:

Har har 29 stater haft val om att inte andra tiden tva ganger om aret. 19 har passerat lagar om att ha kvar "sommar tid" och Oregon ar en, men da det finns ett beslut om tidsomstallnigar for hela landet maste regeringen ocksa saga sitt ... och de drojer.

Sa har i Oregon sager lagen att vi INTE ska stalla tillbaka klockan till "standard" tid i host, men om inte regeringen sager sitt sa stalls det om i alla handelser. vilket kan vara lika bra. Jag kan bara tanka mig den forvirring det blir att kora tvars over landet och andra klockan fram och tillbaka ... for varje stats grans man kor over.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 094
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp