Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har lapp ligger vid micron där man skriver upp eftersom man kommer på saker. Sedan om vi ändå skall förbi under helgen så åker lappen med eller så beställer via nätet var 3/4 vecka nånting.
Jag slipper hålla på med lappar och eftersom jag handlar i olika butiker utifrån vad jag ska handla så funkar mobilen bäst för mig, var och en gör vad de trivs bäst med. :)
 
Just nu känns Indien som en väldig lockande idé. Jag vill inte ha gråväder, mörker, elpriser och en jäkla hosta mer. Men det är väl troligt att det får bli acetylcystein i stället :D
Välj bort norra Indien såhär års då. Delhi är tex samma breddgrad (och i bästa fall ungefär samma eminent vinteranpassade värmesystem) som Rom. Fem grader ute, fem grader inne, fem grader i hjärtat, fem grader i sinnet. 🥶
 
Tänkte göra något vettigt ikväll men hundarna har annat i åtanke
20221229_194728.jpg
 
Jag slipper hålla på med lappar och eftersom jag handlar i olika butiker utifrån vad jag ska handla så funkar mobilen bäst för mig, var och en gör vad de trivs bäst med. :)
Jag gillar lappar. Mobilen är klumpig och jag lämnar den hemma ibland.

Jag tiggde åt mig en bunt överblivna valsedlar. Trycker på en kortända och kladdar limstift över ytan. Det bli ett block. :)
Perfekt storlek på inköps- och minneslistor.
Ska jag till flera ställen skriver jag på olika ledd eller i spalter.

(vi är sannolikt ett stort gäng valarbetare som har valsedlar som minneslappar 😁 )
 
Jag gillar lappar. Mobilen är klumpig och jag lämnar den hemma ibland.

Jag tiggde åt mig en bunt överblivna valsedlar. Trycker på en kortända och kladdar limstift över ytan. Det bli ett block. :)
Perfekt storlek på inköps- och minneslistor.
Ska jag till flera ställen skriver jag på olika ledd eller i spalter.

(vi är sannolikt ett stort gäng valarbetare som har valsedlar som minneslappar 😁 )
Jag använder också lappar när jag ska handla. Brukar skriva på baksidan av gamla kvitton (och morra när det är TEXT där...), på gamla kuvert, osv. Sedan använder jag penna när jag handlar. Stryker allt eftersom jag plockar till mig varor. Så på det viset är jag rätt...low-tech.... :D Det värsta är att jag ibland skriver så illa att jag sedan står i affären och undrar vad sjutton det är jag har skrivit att jag ska ha..... 🤪
 
Jag gillar lappar. Mobilen är klumpig och jag lämnar den hemma ibland.

Jag tiggde åt mig en bunt överblivna valsedlar. Trycker på en kortända och kladdar limstift över ytan. Det bli ett block. :)
Perfekt storlek på inköps- och minneslistor.
Ska jag till flera ställen skriver jag på olika ledd eller i spalter.

(vi är sannolikt ett stort gäng valarbetare som har valsedlar som minneslappar 😁 )
Haha vi har valsedlar som säkert är 10 år gamla... dom används just till klotterpapper handlinslista mm... har inte valarbetare men en far som brukar göra...
 
Jag använder också lappar när jag ska handla. Brukar skriva på baksidan av gamla kvitton (och morra när det är TEXT där...), på gamla kuvert, osv. Sedan använder jag penna när jag handlar. Stryker allt eftersom jag plockar till mig varor. Så på det viset är jag rätt...low-tech.... :D Det värsta är att jag ibland skriver så illa att jag sedan står i affären och undrar vad sjutton det är jag har skrivit att jag ska ha..... 🤪
Då haffar man en butikspersonal som får försöka läsa den ;)
Har hänt mer än en gång :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 737
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 573
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp