Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hade vinter med isiga vägar här i Småland ett tag och jag kände också att jag ville ha dubbdäck. Nu är det barmark och varmt igen och är glad att jag inte har dubbat.
Oftast har vi barmark med några kortare perioder av vinterväglag. Tror jag skulle bli tokig av att lyssna på dubbar mot bar asfalt större delen av vintern O_o

Har dar vi bor ar det ishalt kanske 3-4 dagar per ar sa vi kor med "allvaders dack" aret runt. Uppe i bergen snoar det ofta rejald och da dubbdack ar tillatna har i Oregon ar det riktigt lustigt att vara ute och kora ibland. Man hor tydligt vilka som bor pa en hogre "elevation" nar de rasslar forbi med sina dubbdack. :p

Med väldigt regelbundna mellanrum lovar Aftonbladet hjälp med att bli av med slem i halsen. Varje gång funderar jag på om det är en vanlig företeelse - slem i halsen? Har jag aldrig haft, förutom vid typ pågående förkylning, och mig veterligen känner jag ingen som går runt med det heller. Alltid låst artikel så uppenbarligen har de kommit på en idé som inbringar bra med pengar.... :D

Vi har alltid slem i halsen, men vanligtvis rinner det ner i magen aldeles av sig sjalvt!
 
Med väldigt regelbundna mellanrum lovar Aftonbladet hjälp med att bli av med slem i halsen. Varje gång funderar jag på om det är en vanlig företeelse - slem i halsen? Har jag aldrig haft, förutom vid typ pågående förkylning, och mig veterligen känner jag ingen som går runt med det heller. Alltid låst artikel så uppenbarligen har de kommit på en idé som inbringar bra med pengar.... :D
Jag har. Slem i halsen alltså.

Haft i säkert tio år eller mer. Vet inte om det är ålder, medicinering eller nåt helt annat. Men det stör inte. Passar på att harkla mig när jag är ensam eller på toa.
 
Galet vad halt det är ute! Var ute med min lilla bruna och det gick fint. Fyra brodd i varje hov är som att ha fyrhjulsdrift och dubbdäck :D men sen skulle jag gå och hämta posten. Jag fick ge upp! Gled bara runt och höll på att ramla.
Köre in på gården och skulle kliva ur blen. Det var blankis med vatten på. Ställde väskan utanför bilen. Den gled iväg ner till häcken - och då lutar det inte ens speciellt mycket.
Höll mig i bilen och tog mig ut på gräsmattan där det är otrampad snö.

Ska strax ge mig ut och elda i pannan. Tänker gå ut via altanen för där är det otrampat.
 
Tittar ikapp julkalendern och har precis lite mat. Får påbörja lite ihopplock och rensning framför TVn innan jag går vidare till nästa rum. Så kan jag se några avsnitt till. :angel:
 
Med väldigt regelbundna mellanrum lovar Aftonbladet hjälp med att bli av med slem i halsen. Varje gång funderar jag på om det är en vanlig företeelse - slem i halsen? Har jag aldrig haft, förutom vid typ pågående förkylning, och mig veterligen känner jag ingen som går runt med det heller. Alltid låst artikel så uppenbarligen har de kommit på en idé som inbringar bra med pengar.... :D
efter några år i Indien med en kör av djupharklande damer och herrar sådär vid 4-4:30 på morgonen så kan jag svara: ja, det verkar vanligt.

Men de drabbade kan, om de inte har Aftonbladet - också åka på harklingsskola till valfri indisk landsbygd för att lära sig harkla inälvorna ur sig som en del av morgontoaletten.

Jag vill definitivt inte veta vad de harklar upp men det låter effektivt baserat på efterföljande spottningar. :crazy:

Annars acetylcystein (vilket jag iofs inte heller tror Aftonbladet rekommenderar).
 
Köre in på gården och skulle kliva ur blen. Det var blankis med vatten på. Ställde väskan utanför bilen. Den gled iväg ner till häcken - och då lutar det inte ens speciellt mycket.
Höll mig i bilen och tog mig ut på gräsmattan där det är otrampad snö.

Ska strax ge mig ut och elda i pannan. Tänker gå ut via altanen för där är det otrampat.
Men ja, precis så!
 
efter några år i Indien med en kör av djupharklande damer och herrar sådär vid 4-4:30 på morgonen så kan jag svara: ja, det verkar vanligt.

Men de drabbade kan, om de inte har Aftonbladet - också åka på harklingsskola till valfri indisk landsbygd för att lära sig harkla inälvorna ur sig som en del av morgontoaletten.

Jag vill definitivt inte veta vad de harklar upp men det låter effektivt baserat på efterföljande spottningar. :crazy:

Annars acetylcystein (vilket jag iofs inte heller tror Aftonbladet rekommenderar).
Just nu känns Indien som en väldig lockande idé. Jag vill inte ha gråväder, mörker, elpriser och en jäkla hosta mer. Men det är väl troligt att det får bli acetylcystein i stället :D
 
Gick bra att jobba idag med 👍 Skönt att jag inte blev lite förlamande trött efter sprutan igår som den förra veckan. Hoppas detta är en ny trend, för det har varit lite kaos att vara så trött ett par dagar varje vecka.

Är trött nu med dock, men blev det först när jag landade i soffan färdig med alla måsten. Inte jättesugen på att köra 70mil imorgon för att sjunga och spela på en begravning imorgon, men vad gör man inte för vänner..
 
Jag trodde det var vanligt, mobilen har ju de flesta alltid med sig och det är lätt att lägga till allt eftersom jag kommer på något innan jag åker och handlar. Jag går igenom annonsbladen på nätet hemma, noterar vad som ska handlas var och följer den slaviskt men plockar även på mig om det är ett bra erbjudande i butik. :)
Vi har lapp ligger vid micron där man skriver upp eftersom man kommer på saker. Sedan om vi ändå skall förbi under helgen så åker lappen med eller så beställer via nätet var 3/4 vecka nånting.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 737
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 575
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp