Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
De sålde förrresten överraskande nog färska skottska lammhjärtan på Tesco idag, så jag köpte två. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med dem! 😅 Djuren ska få renset förstås, men resten?! Någon som har något kul recept, eller ska jag bara göra gryta?

Har du någon grill med lock så du kan röka dem? Rökt lammhjärta är gudomligt :love: Det är inte alls svårt att röka i en grill.

Edit: Jättesen på den bollen :laugh:
 

Jag ar mycket medveten om att vattnet i Hoover Dammen, som har gjort lake Powel (en sjo som bildades av Colorado River nar canyonen stangdes av). Den vackraste sjon i varlden, det var som att aka bat i en saga nar jag akte bat med vanner dar. Helt otroligt!

I alla handelser ar det inte sa att det ar Californien som drabbas ... det ar 7 olika stater som haller pa att bli utan vatten.
New Mexico, Utah, Wyoming, Arizona, California, och Nevada. Californien har atminstone the Pacific Ocean dar de skulle kunna satta en desalination plant ... Nevada, tillexempel, ar "landlocked" och i stort sett hela Nevada ar en mycket torr oken ... utan sjoar eller floder. Ingen av de 7 har det latt.
 
Oooookej, insåg precis att morgondagens restaurang har löjrom tillgängligt både till förrätt och huvudrätt. Till min fasa är samtliga efterrätter löjromsfria 🥹

Visa bifogad fil 106827

🤣 For mycket lange sedan akte Maken och jag med vanner (Han var pilot och hade ett litet 4-sitsigt plan vi for runt Sverige med. I alla handelser, flog vi till Oland for att kaka middag. Det var ett super fint stalle vi stannade pa, och de hade min favorit desert. MEN den stod som forratt ... sjalvklart bestallde jag den, friterad camembert med hjortron, och friterad persilja. Det var gudomligt gott.

Sedan var det dags for huvudmalet, det blev (om jag inte missminner mig) en bra kottbit med ett osttacke. Nar det var dags for dessert var vi ocksa ganska glada, en hel del vin hade gatt at och det var dags for en g&t och nar alla andra bestallt sina chokladiga efterratter ... bestallde jag (trumvirvel) en till camembert med hjortron och persilja. Jag njot ... medan mina medresenarer hotade med att byta bord da jag skamde ut dem. Servitoren kom tillbaka och fragade om jag VERKLIGEN ville ha samma efterratt som forratt. Och den stod ju pa menyn som forratt? Inte kunde man val ata den som efterratt da? Eller? 🤣
 
Klar med motionen.
Drog ur sängkläderna ur sängen så att jag måste bädda rent ikväll.
Nu frukost. Äntligen helg i efm.
7F45EF51-9E56-4A07-B633-73F7E54241EA.webp
 
Visst kan man gå till jobbets julfest (på en liten lokal lunch-/cateringrestaurang) i sina grova kängor?? Tillsammans med festlig klänning? Jag ORKAR inte gå och försöka hitta några skor idag + att det känns som en fruktansvärt onödig utgift för något som jag egentligen inte annars behöver.... Hoppas att det är mörkt på stället, kanske.... :D
 
Blev väckt av katten i natt som gjorde tjurrusningar fram och tillbaks i sovrum och vardagsrum. Anade oråd så jag gick upp och då jagade han en mus (en riktig alltså) som sprang in i vår wic. väckte sambon som gjorde ett väldigt roligt skutt och pip när musen sprang mot honom :laugh: Tyvärr fick ingen av oss tre tag på musen så vi gillrade en fälla åt den :sneaky:
 
Visst kan man gå till jobbets julfest (på en liten lokal lunch-/cateringrestaurang) i sina grova kängor?? Tillsammans med festlig klänning? Jag ORKAR inte gå och försöka hitta några skor idag + att det känns som en fruktansvärt onödig utgift för något som jag egentligen inte annars behöver.... Hoppas att det är mörkt på stället, kanske.... :D
Ja klart man kan eller jag brukar ha de skor jag har punkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 136
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 598
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 963
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
808
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp