Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katten har legat och purrat på Hjördis hela natten. Hjördis blev plötsligt väldigt läkt? Har katten helande krafter eller vad händer. :eek:
Nåväl jag och Hjördis gjorde oss iordning för jobbet och hon kliar något oerhört nu igen, det var nog tur att hon fick sova i pyamas i natt annars hade jag väl kliat ihjäl henne. :cautious:
 
Skulle ta en söt bild på hunden som satt fint och höll mig sällskap medens jag pluggar.
Tror han tröttnade. :laugh: Det är tur att han inte är våldsam.

317924308_583081770487168_6588252756451858933_n.jpeg
 
Dagens möten avklarade. Så vitt jag kan se är även veckans samtliga ärenden handlagda. Alltså kan jag ägna mig åt lite inläsning till nästa vecka. Njuter varje dag av att jag har en väldigt lugn jobbperiod för tillfället. Mycket resor visserligen men få ärenden på mitt bord. Det var länge sen jag hade det så lugnt sist. Och jag tror att det kommer att hålla i sig ända fram till juluppehållet.

Men nu får jag nog sätta på nytt kaffe.
 
Sitter på tåget till Göteborg där jag ska umgås med storebror och hans familj över helgen innan jag slutligen letar mig hem till Skottland igen. Det har utlovats både vinprovning, julmarknad, besök på vinbar (jag ser ett visst tema här...), lyxbrunch och så en tur till jul på Liseberg förstås. Ska bli himla mysigt och trevligt alltihop!
 
Wohoo! Sjukt bra arbetsterapeutmöte äntligen. Provat ut en rullstol och det känns så himla kul att potentiellt utöka livssfären lite med den. Superlätt. T.o.m. jag klarar att lyfta den. :rofl: Fick provköra lite och det var kul, men jobbigt. Fick också besked att hjälpmotorn som de behövt ansöka särskilt om blivit godkänd igår. Om alla delar finns i lager kan den komma innan jul! Håll en tumme hörrni.:heart
 
Alltså, den så ju faktiskt jättebehändig ut. :heart :D

Du är ju händig så jag tänkte direkt att du skulle kunna fixa en sådan där. Om du googlar efter tutorials finns det massor av olika varianter. Ett lammhjärta är ju litet så det tar inte så lång tid att röka det heller (jag skulle inte vilja röka större bitar i en sådan där rök, det tror jag blir krångligt). Grishjärta är också gott som rökt. Hojta om du vill ha tips angående saltlag också.
 
Du är ju händig så jag tänkte direkt att du skulle kunna fixa en sådan där. Om du googlar efter tutorials finns det massor av olika varianter. Ett lammhjärta är ju litet så det tar inte så lång tid att röka det heller (jag skulle inte vilja röka större bitar i en sådan där rök, det tror jag blir krångligt). Grishjärta är också gott som rökt. Hojta om du vill ha tips angående saltlag också.
Jag vet inte om jag har tålamod inför just dessa hjärtan, det kan ta lite tid att hittat tillräcckligt stora terracottakrukor, men inför framtiden vore det ju roligt att ha en i trädgården! Undrar om det skulle vara möjligt att få tag på rådjurshjärta också, det måste ju vara jättegott!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 138
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 606
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 964
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
808
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp