Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köper du pinne så kan det gå hur som, min går ut i alla väder, @Voeux har jag för mig är petigare

Ja herregud, Bruce är den mest väderkränkta hunden jag känner. Regnar det försöker han fly redan i trapphuset och släpar man ut honom ändå slickar han väggen, kissar på första bästa ställe och kastar sig sedan tillbaks (helst redan i dörrposten så man får stoppa honom). Sen slickar han på sina blöta tassar och blänger surt på en när man kommer in.
 
Idag blev det belgiska våfflor till kvällsmat... :d Det finns kycklingsoppa från igår också, så jag tar nog lite av den om en stund också. Bakvänd ordning... :D

Nu tror jag att jag ska leta upp någon stillsam yoga med Adrienne och belöna min kropp med lite stretching och mitt huvud med lite mindfulness.... :)
 
Jag röstar fortfarande på mitt förslag, fäller garanterat inte. :idea:
Det ska starkt övervägas den dag det blir aktuellt :D o katterna skulle definitivt föredra en sån!

Nja, det tycker jag inte. Mina fäller inte mycket. Har ingen underull heller så de har inte mycket hår överlag.
Ok, då är det nog ett undantag jag träffat. Kul höra, verkar som en väldigt trevlig ras :)
 
Detta med att åka känslomässig berg-och-dahlbana är ju jättekul. Not.

Vet i alla fall vad det beror på (medicinbyte) och det kommer antagligen vara över inom några veckor. Tråkigt för den senaste medicinen funkade i alla fall lite, men biverkningarna var för jobbiga. Vi väntade ändå sex veckor extra med att påbörja nedtrappningen för att se om de skulle ge med sig men det gjorde de inte. Men hoppas verkligen att vi hittar rätt i medicindjungeln denna gången.

Så, med det sagt… ja, just nu är allt skit :turd: (Och om en stund kommer allt vara bra igen 🎢)
 
Jag smuttar på dagens första kopp kaffe och inväntar ett möte som dessvärre inte blivit inställt. Arbetsåret har verkligen brakat igång med buller och bång och jag känner redan nu hur det är svårt att hänga med. Förra veckan lyckades jag med nöd och näppe få gjort allt på min (förvisso ganska ambitiösa) att göra-lista, men denna veckan ser jag redan framför mig hur minst två punkter kommer att få skjutas på till nästa vecka. Men men, det är så det är när man jobbar med personer som aldrig riktigt kan bestämma sig, och när de väl gör det tenderar de att trilla in i mailkorgen med ett brak och be om saker som ska göras NU NU NU. 🙄
Dagens första sååå sent!?😮
 
Kände mig bakis på jobbet och på ngt sätt så lyckades huvudvärken vandra ner till axlarna.
Piller hjälpte bara marginellt.
Efter jobbet så gav jag mig ut på min joggingrunda men löfte att stoppa om det kändes värre i kroppen. Men 5,3 km i härligt väder (duggregn och 5 plus) kändes lätt.
Efter duschen kom mamma och masserade mig med Voltaren. Hoppas att det hjälper ngt.
D5F29B9E-E442-4927-BDDA-C669530D47A8.webp
 
Det är spännande att ha helt nya lokaler, vi har lampor som ska gå på rörelsedetektor och slockna om rummet är tomt, detektorn hävdade bestämt att min klass med 34 elever satt så stilla att den trodde att rummet var tomt, det hjälpte inte heller att jag gick fram och tillbaka för att hjälpa elever. :rofl:

Mindre kul är att det har missats att sätta upp hdmi kablar från projektorn eftersom de hävdar att det går lika bra att köra trådlöst, första lektionen fungerade det, därefter la det av för oss alla så vi fick improvisera på hög nivå. Hela min genomgång fick jag köra genom att eleverna fick ta upp genomgången på sina datorer och sen byta slide när jag sa till. :cautious::rofl: Hur ser det ut i andra yrkesgrupper, om tekniken inte fungerar, slår man knut på sig själv eller har man fungerande IT-avdelning? Vi hade beräknat 2h telefonkö till våran, ingen av oss hade lust att stå i den. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 698
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp