Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Misstänkte det skulle komma. Jag är hemma för att jag mått illa, inga andra symtom alls. Sen så var säkert inte den som handlade heller sjuk utan kanske någon hemma (om ens det). Det var mest en reflektion.
Tyckte bara det var intressant att ”klaga” på att många var sjuka i affärerna samtidigt som man själv är det. Då borde man ju förstå behovet av att uppsöka affär trots inte 100% frisk.
 
Sitter nu och äter frukost. Var precis ut med hundarna på morgonrastning och det gick fort! De försökte först vända i dörren och strunta i att gå ut alls, men så sprang vi till närmsta gräsplätt, de gjorde vad de skulle och sedan kröp/sprang de mot porten igen. Vädret är verkligen vidrigt och nu sitter vi under filtar i soffan :p Tur iaf att de tycker likadant om vädret som jag gör. Såg en granne ute med sin hund och den hunden verkade helt oberörd så de tog sin vanliga morgonrunda.
Fick mer eller mindre sparka ut taxen när jag tog med dom ut för att fodra hästar i morse 😅 Vilket skitväder!
Not to self. När det blir aktuellt med ny hund i huset - köp tax eller saluki :up: Dom verkar vara på samma vädertolerans som jag :angel:
 
Not to self. När det blir aktuellt med ny hund i huset - köp tax eller saluki :up: Dom verkar vara på samma vädertolerans som jag :angel:

Eller Rottweiler :cautious: Min Princess Diva far jag ocksa tvinga ut nar det regnar. Forst vill hon gora alla sina behov under tak :meh:och nar jag inte gar med pa det sa far jag saga till att hon faktiskt maste "kissa" ... uppfoljt av "bajsa ocksa". Aven om det bara duggar. Hon avskyr regn, efter all tid i Florida dar hon (och JAG!) rakade vara ute i tropiska regn som mest liknar vattenfall nagra ganger. Det ar alltsa hunden som ALSKAR att simma och kan ligga i och plaska och bara simma runt, runt, i poolen hur lange som helst.
 
Världens gulligaste program 🥺
 

Bifogade filer

  • 435369A7-376D-43F8-A599-8C640DA50D45.webp
    435369A7-376D-43F8-A599-8C640DA50D45.webp
    83,7 KB · Visningar: 20
Har lyckats fylla i rapporterna för en av tre klasser. Nu håller jag på att avlida igen :sleep:

Tänker ta en liten rast och se om jag kan lyckas starta med en klass till.

Chefen vill också att jag kollar på tentorna från Kemi läraren för betygen är tydligen jätte dåliga (inte bra för läraren och inte bra för skolan), förhoppningsvis kan jag identifiera varför. Data vetenskap resultaten var inte heller särskilt bra, men: tufft ämne då de måste programmera (svårt när man redan är dålig på engelska och nu måste skriva allt perfekt) och jag har redan kollat på det med en plan för att stötta läraren.

Slängde även in mina sparrisar i min air fryer så dags för snacks rast!
 
Vaknade nyligen till på soffan. Något förvirrad, men tvättmaskinen jobbar fortfarande och jag har då inte hunnit hängt någon tvätt ännu så klockan var visst inte så mycket.😅

Kom hem tidigt idag. Vårt ev 2 dagars jobb tog närmare 2h än dagar. :angel: Nu gjorde vi inte allt som var planerat men det vi kunde göra idag iallafall.
 
Bor du också i Kina? :rofl:

Mitt rekord är nog när jag försökte beställa 100 små tactile push buttons (skulle användas till mini datorer) och det anlände 5,000. Lyckades ge bort några påsar.

Bor i Sverige 😂 Inte första gången det blir fel heller...

Herregud, hur är det ens möjligt.
En drös scenarion far genom huvudet med vad du ska göra med 15 liter polish. Måtte de inte kräva tillbaka dem och GE dig dina pärmar och pennor

Vette fasen vad jag ska göra med allt haha! En gång fick jag massa plastgafflar istället för det jag beställt :banghead: Fick behålla gafflarna och så skickade dom mina grejer på nytt. Har skickat ett trött mejl till kundtjänst med fakturan bifogad där det inte står något om golvpolish....
 
Eller Rottweiler :cautious: Min Princess Diva far jag ocksa tvinga ut nar det regnar. Forst vill hon gora alla sina behov under tak :meh:och nar jag inte gar med pa det sa far jag saga till att hon faktiskt maste "kissa" ... uppfoljt av "bajsa ocksa". Aven om det bara duggar. Hon avskyr regn, efter all tid i Florida dar hon (och JAG!) rakade vara ute i tropiska regn som mest liknar vattenfall nagra ganger. Det ar alltsa hunden som ALSKAR att simma och kan ligga i och plaska och bara simma runt, runt, i poolen hur lange som helst.
Ok, jag gör tillägg på min framtidslista :heart

Så om X antal år när jag startar en ny tråd på hundforumet som ska heta "tipsa mig om hundraser som INTE vill vara ute i regn, hagel eller snöstorm" - bli inte förvånade, ni är förvarnade :angel:

Ras som dissas direkt är Drent :cautious: men jag älskar dom ändå :heart
 
Ok, jag gör tillägg på min framtidslista :heart

Så om X antal år när jag startar en ny tråd på hundforumet som ska heta "tipsa mig om hundraser som INTE vill vara ute i regn, hagel eller snöstorm" - bli inte förvånade, ni är förvarnade :angel:

Ras som dissas direkt är Drent :cautious: men jag älskar dom ändå :heart
Jag hänger på, jag vill ha något som inte är för litet men som man ändå kan ta under armen och lyfta in i duschen eller diskhon när det är grisigt ute. Funderar nästan på något sånt här:

1673448545377.webp
 
:banghead: Hur man känner sig när man har en hel klass där alla utom en inte fått godkänt på kursarbetet (den som fick godkänt har A och är bara 1% ifrån A*). en av eleverna som inte fått godkänt fick väldigt högt betyg på tentan O_o Men de lämnar inte in sina hemläxor eller testerna de får regelbundet. Det är liksom gymnasie nivå, inte en lekstuga.

Känner mig matt inför att skriva rapporterna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 698
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp