Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, det förstod jag men det säger ju inte så mycket 🙂 Var lite nyfiken på vad det innebär, ska värdet vara 0? Hur ter det sig, vad gör man?
Här finns skalans steg förklarade.

Jag bodde större delen av förra decenniet i AQI runt 350. Kände inte av det då (jag visste det inte ens då) men jag tänker att det är rimligt med ett samband till mina kassa lungor efter covid eftersom den nivån klassas som mycket hälsovådlig luftkvalitet.
 
Här finns skalans steg förklarade.

Jag bodde större delen av förra decenniet i AQI runt 350. Kände inte av det då (jag visste det inte ens då) men jag tänker att det är rimligt med ett samband till mina kassa lungor efter covid eftersom den nivån klassas som mycket hälsovådlig luftkvalitet.
Tack 😃
Och vad jobbigt, och olyckligt att du inte visste det. Inte för att jag vet vad vi har här heller, men inbillar mig att det inte är ett lika stort problem i Sverige - tack och lov!
 
Jag och katten har väntat ut ett kort strömavbrott för att kunna göra smoothie. Hon har turligt nog redan fått sin frukost, så hon var mest myssupport i min väntan.

Det blåser friskt (googlade vindbenämning när jag var på väg att skriva halv storm. Korrekt benämning är tydligen friska vindar).

Jag har exakt inget planerat innan en vän kommer på middag.
 
Tack 😃
Och vad jobbigt, och olyckligt att du inte visste det. Inte för att jag vet vad vi har här heller, men inbillar mig att det inte är ett lika stort problem i Sverige - tack och lov!
Nej vi har generellt bra luft även i storstäderna. Lokala mätningar på trafikleder kanske är annorlunda, men i stort når vi aldrig något annat värde än den lägsta kategorin.
 
Sitter här och ugglar. Gjort lite nytta och kommer göra mer i eftermiddag. Nu lyssnar jag på en föreläsning.
Sista dagen jag har eget kontor. Imorgon kommer kollegan tillbaka. Delade känslor, jag gillar min kollega men jag gillar eget rum också..
 
Inställt möte! Då blir det kaffe. OK, det hade det blivit även med möte. Men nu ska jag nog unna mig en ostmacka också. Herregud sånt lyxliv man lever! :)
Det ÄR faktiskt väldigt lyxigt med inställda möten! En hel timme tillbaka, bara sådär! Det är i princip det bästa som kan hända mig under en arbetsdag, såvida inte chefen får för sig att ge mig en flaska champagne eller en oväntad löneförhöjning såklart... :D
 
Jag smuttar på dagens första kopp kaffe och inväntar ett möte som dessvärre inte blivit inställt. Arbetsåret har verkligen brakat igång med buller och bång och jag känner redan nu hur det är svårt att hänga med. Förra veckan lyckades jag med nöd och näppe få gjort allt på min (förvisso ganska ambitiösa) att göra-lista, men denna veckan ser jag redan framför mig hur minst två punkter kommer att få skjutas på till nästa vecka. Men men, det är så det är när man jobbar med personer som aldrig riktigt kan bestämma sig, och när de väl gör det tenderar de att trilla in i mailkorgen med ett brak och be om saker som ska göras NU NU NU. 🙄
 
Ligger i sängen och lyssnar på vinden och regnet, verkligen ingen lust att gå ut idag men både hästar och höns behöver skötas om. Nyss avslutat ett Skypemöte med kollegorna, lyxigt att kunna göra det hemma med katterna under täcket. 😸

Satt uppe tidigare och åt frukost men blev lite frusen då jag sovit dåligt, så halvligger med ett par kuddar bakom ryggen och datorn i högsta hugg. Lite mailkonversationer mm.
 
Vad jobbigt med luften, vad betyder siffrorna? Om du orkar förklara lite kort 🙂
Jag använder den här som har lite andra ”cut off” än den som Manda skickade. För att det är den min ena app använder 😃 Jag reagerar dock över 50! Blir sjukt trött och hjärnseg, jag börjar nysa konstant och ögonen börjar klia. Pågår det för länge börjar bihålorna reagera. T.ex. var jag utomhus idag, åkte in till centrum med min chef för ärenden och inne på affären började jag må jätte dåligt då det snurrade osv så gick och la mig när jag kom hem.

Otroligt jobbigt när man har mycket jobb som jag har just nu! Just nu ligger luftkvaliteten på 165, tydligen ska det vara illa imorgon igen och på fredag ska det bli bättre igen.

Man håller sig inne så mycket som möjligt, drar ner på fysisk aktivitet (surt då jag drog igång min rehab igen förra veckan), använder ansikts mask när man är ute och har en luftrenare inne. Jag har bara en luftrenare i sovrummet just nu. Jag bor i ett av de bättre distrikten i Beijing för luftkvalitet och större delarna av året så är det ok (de har jobbat för att det ska bli bättre genom att flytta fabriker och försökt minska på bensin/diesel bilar. Det är t.ex. väldigt långa köer (flera år) för att få ett registreringsnummer för en vanlig bil men det är lätt att få en till en elbil).

509538D9-4053-42E3-B5DB-82F32A4A7FE2.jpeg
 
Inställt möte! Då blir det kaffe. OK, det hade det blivit även med möte. Men nu ska jag nog unna mig en ostmacka också. Herregud sånt lyxliv man lever! :)

Det ÄR faktiskt väldigt lyxigt med inställda möten! En hel timme tillbaka, bara sådär! Det är i princip det bästa som kan hända mig under en arbetsdag, såvida inte chefen får för sig att ge mig en flaska champagne eller en oväntad löneförhöjning såklart... :D
Ni kan skicka hitt några möten ;) Har nästan aldrig möten, kanske ett eller max två i veckan.
 
Jag är kriminalvårdare på säkerhetsavdelning på säkerhetshäkte. Väldigt säkert! :p
Dessutom vikarierar jag, lite då och då, på en väldig massa tjänster: larmchef, klienthandläggare, lokal respektive regional häktessamordnare och vakthavande befäl :)
Gillade också så långa pass. Jobbade nästan alltid 19-07. Blev 14 pass i månaden som grund, sen ibland blev det mer pga övertid. Men det va så skönt att ha hela lediga dagar regelbundet tyckte jag, speciellt vardagar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 698
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp