Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar på musik. Länge sen sist. Är nog inte direkt en musikmänniska. Ska smörja in nacke och ländrygg med iprengel, hmm … tar nog knäet också, haft ont där sen igår.
Ska träffa en barndomskompis idag. Lite nervöst. :(
Hoppas h*n är lika hygglig som när vi var små.
 
Kommit till jobbet. Stormar utav bara helvetica utanför rutan. Skönt hästarna är inne idag.
Har inte gjort ett skit sen jag kom hit dock, suttit o messat o kollat insta 🥰
 
Min plan var att jaga på morgonen/förmiddagen idag men vaknade till ösregn och blåst på tvären...jäkla vinter alltså! Så kass! Så jag åt frukost med äldsta dottern innan hon gick till skolbussen och nu jobbar jag. Har inte släppt tanken helt på jakt än, kan släppa taxen vid 10 också om det är så. Är fortfarande för mörkt ute men det ska sluta regna och lugna sig med blåsten men det får vi se 😅 Får väl snällt vänta med jakt tills helgen annars....
 
Sitter nu och äter frukost. Var precis ut med hundarna på morgonrastning och det gick fort! De försökte först vända i dörren och strunta i att gå ut alls, men så sprang vi till närmsta gräsplätt, de gjorde vad de skulle och sedan kröp/sprang de mot porten igen. Vädret är verkligen vidrigt och nu sitter vi under filtar i soffan :p Tur iaf att de tycker likadant om vädret som jag gör. Såg en granne ute med sin hund och den hunden verkade helt oberörd så de tog sin vanliga morgonrunda.
 
Sitter nu och äter frukost. Var precis ut med hundarna på morgonrastning och det gick fort! De försökte först vända i dörren och strunta i att gå ut alls, men så sprang vi till närmsta gräsplätt, de gjorde vad de skulle och sedan kröp/sprang de mot porten igen. Vädret är verkligen vidrigt och nu sitter vi under filtar i soffan :p Tur iaf att de tycker likadant om vädret som jag gör. Såg en granne ute med sin hund och den hunden verkade helt oberörd så de tog sin vanliga morgonrunda.

Fick mer eller mindre sparka ut taxen när jag tog med dom ut för att fodra hästar i morse 😅 Vilket skitväder!
 
Sitter nu och äter frukost. Var precis ut med hundarna på morgonrastning och det gick fort! De försökte först vända i dörren och strunta i att gå ut alls, men så sprang vi till närmsta gräsplätt, de gjorde vad de skulle och sedan kröp/sprang de mot porten igen. Vädret är verkligen vidrigt och nu sitter vi under filtar i soffan :p Tur iaf att de tycker likadant om vädret som jag gör. Såg en granne ute med sin hund och den hunden verkade helt oberörd så de tog sin vanliga morgonrunda.
Det känns ju löjligt att behöva få skjuts till sjukhuset sen, det är bara 2 km. Men det går inte att cykla i det här vädret med värdigheten i behåll...
 
Luftkvaliteten är värdelös för tillfället. AQI på 145 (igår låg det på 115) så jag mår pyton :down:

Lyckades komma undan i min mer avancerade kurs med att börja visa en dokumentär en dag tidigt så får vi ta den etiska debatten i morgon istället.
Vad jobbigt med luften, vad betyder siffrorna? Om du orkar förklara lite kort 🙂
 
Jäj....
Dexcom alarmet väckte mig så nu sitter jag här i köket och äter.
Tröttsamt
Jag har ett paket russin bredvid sängen. En näve när jag väcks gör susen. Behöver inte lämna värmen under täcket :)

Från avkomman har jag fått en burk glukospulver. Hens sambo är träningsfreak och köper i kilopack. Några skedar pulver i ett glas, på med citronjuice och sen vatten. Smakar lemonad och kickar in direkt. Tar det när jag är vaken.
Lämna sängen känns brutalare, orkar inte ta mig ner till köket där pulvret finns. Därav russinen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 698
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp