Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Från chefen idag ”S is thinking that maybe if you stay over two years you could become the principal”.

Jag: ”or they could hire someone that knows how to run a school.”

Ingen vill ha det jobbet :rofl: :rofl: :rofl:

Fördelen med S är att han ger en mycket material att skratta åt. Fast större delen av tiden gråter man åt det :cautious:
 
Var in på affären. Det är något jag tycker är jobbigt i dessa tider. Brukar ha munskydd men försöker ibland att inte ha det. Just de gångerna jag inte har det brukar jag möta personer som ser sjuka ut, folk med krupphosta osv. Idag hamnade jag bakom en person som för mig gjorde en typisk ”magsjuke-handling”. Eller så gillade han bara piggelin, blåbärssoppa, smörgåsrån, cola och bananer 😂
 
Var in på affären. Det är något jag tycker är jobbigt i dessa tider. Brukar ha munskydd men försöker ibland att inte ha det. Just de gångerna jag inte har det brukar jag möta personer som ser sjuka ut, folk med krupphosta osv. Idag hamnade jag bakom en person som för mig gjorde en typisk ”magsjuke-handling”. Eller så gillade han bara piggelin, blåbärssoppa, smörgåsrån, cola och bananer 😂
Det hade varit en normal handling för mig.
 
Ja, jag är också glad och nöjd med Demirok som förslag! Även om det är ett mycket stort plus för Daniel Bäckström att han har nordsvenskar. :love: Men det är inte säkert att tillräckligt många väljare skulle ta till sig storheten i just den biten.
Bäckström diskades direkt i mina ögon. Han tyckte inte det var nån lysande ide att gå pridetåget. Och han svävade på målet ang att viga samkönade. Bägge delarna skulle han dock kunna tänka sig om partiet sa åt honom...,.
C har en lång stolt tradition med positiv syn på hela HBTQi rörelsen. Vi har haft en ledare som är bög (Andreas Carlgren). När han kom ut så visade det sig att en storm av stöttning strömmade över honom.
Mest aktiva i det positiva var Centerkvinnorna. De som lite elakt brukade beskrivas som tanter som kokar kaffe... :)
Han hade inte kunnat företräda oss.
 
Var in på affären. Det är något jag tycker är jobbigt i dessa tider. Brukar ha munskydd men försöker ibland att inte ha det. Just de gångerna jag inte har det brukar jag möta personer som ser sjuka ut, folk med krupphosta osv. Idag hamnade jag bakom en person som för mig gjorde en typisk ”magsjuke-handling”. Eller så gillade han bara piggelin, blåbärssoppa, smörgåsrån, cola och bananer 😂
Vilken rolig tolkning 😂 Brukar du diagnosticera fler tillstånd utifrån vad som ligger på kassabandet?
 
Buhuuu. Det är januari och det är vårflod vid min tomt. Regn, snö, tö och regn.
20230111_114733.webp
 
Usch, vill inte gå ut, vill inte ha blöta och leriga hundar, vill inte ha vatten på is i hagen, vill inte ha blöta hästar. Måste ut. 😫

Enda fördelen med vind och plusgrader är att förhoppningsvis töar isen i hagen bort fortare, ser det ska vara plusgrader så långt prognosen sträcker sig, med någon enstaka frostnatt om drygt en vecka. Var är vintern?! :rage:
 
Sitter nu och äter frukost. Var precis ut med hundarna på morgonrastning och det gick fort! De försökte först vända i dörren och strunta i att gå ut alls, men så sprang vi till närmsta gräsplätt, de gjorde vad de skulle och sedan kröp/sprang de mot porten igen. Vädret är verkligen vidrigt och nu sitter vi under filtar i soffan :p Tur iaf att de tycker likadant om vädret som jag gör. Såg en granne ute med sin hund och den hunden verkade helt oberörd så de tog sin vanliga morgonrunda.
Floki märker ingen skillnad på vädret. Han är lika glad ändå. Tyvärr. :nailbiting:
 
Jag gick 20 min med mina. De hade regnoveraller. Ebrah blev förskräckt när jag tänkte gå ännu lite längre, kissade desperat, stirrade på mig och drog hårt i riktning mot vår port :rofl:

Tonto sover ju ute om han får (han öppnar dörren hos mina föräldrar om dom inte låser), trodde att Floki skulle vara lite mer kinking i vädret med tanke på att han har så lite päls men han springer genom alla vattenpölar och lera och leker med pinnar även i spöregn/äckelväder.
 
Var in på affären. Det är något jag tycker är jobbigt i dessa tider. Brukar ha munskydd men försöker ibland att inte ha det. Just de gångerna jag inte har det brukar jag möta personer som ser sjuka ut, folk med krupphosta osv. Idag hamnade jag bakom en person som för mig gjorde en typisk ”magsjuke-handling”. Eller så gillade han bara piggelin, blåbärssoppa, smörgåsrån, cola och bananer 😂
Fast du är väl en av de ”jobbiga” som sprider baciller i affären också? För du är väl själv sjuk? :)
 
På plats i stugan! 12 grader inne 😅 Har tänt i vedspisen och hällt upp ett glas vin ;)
Lyckades handla förnödenheter, dvs pilgrimsmusslor, löjrom samt avlagt ett besök på systembolaget :angel:
Nu kan jag isolera mig totalt 😅
 
Fast du är väl en av de ”jobbiga” som sprider baciller i affären också? För du är väl själv sjuk? :)
Misstänkte det skulle komma. Jag är hemma för att jag mått illa, inga andra symtom alls. Sen så var säkert inte den som handlade heller sjuk utan kanske någon hemma (om ens det). Det var mest en reflektion.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 698
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp