Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket irriterande. Har fått sms från Tele2. Orderbekräftelse. Jag har INTE beställt något från Tele2. Det finns inga länkar eller dylikt i sms:et. Mamma är inte heller skyldig denna gång (sist hade hon ju lyckats få in mitt telefonnummer av misstag)..... ;) Så nu får jag väl avvakta och se om något mer händer. Tycker alltid att det är olustigt med sådana här saker... O_o
 
Läste i en text på fb: Långsamt leder också någonstans.

Trösterikt för en som extremt lååååångsamt återhämtar sig efter transplantation. Trött trött och orkeslös.
T.o.m. går långsamt. Bukar säga att sniglarna ligger på omkörning bakom.

Så är det absolut. Tröstar mig med det med min trasiga kropp som strax ska down the rabbit hole igen med nästa kejsarsnitt. Långsamt gör inget så länge det går åt rätt håll! Jag tänker mig januari 2024, då springer jag igen!
 
Till skillnad från mitt ganska negativa inlägg tidigare idag så känns det bättre nu igen :) Är ledig imorgon och har så storslagna planer som att jag ska prata med en kompis på telefon och så ska vi plugga samtidigt/tillsammans :D

Utöver det har jag inte några speciella planer så humöret får väl styra, givetvis inom rimliga gränser. Men vill jag sura i sängen en halvtimme till så kan jag göra det, vill jag gå ut kan jag göra det. Ja, ni fattar.
 
Igår en längre dag i stallet I lugn och ro och årets första tur i vagn bakom pållan 🥰. En halvtimme i alla gångarter och uppehåll var omöjligt att klaga på 😍. Idag en betydligt kortare stund I stallet efter jobb på förskolan igen äntligen, jättekul! 🤩. Passade på att vara kvar till stängning- ville ta chansen och se de rutinerna 😊. Sen himla skönt med soffhäng till Farmen men nu sovtajm- jobba heldag imorgon igen är planen 😊.
 
Gillade också så långa pass. Jobbade nästan alltid 19-07. Blev 14 pass i månaden som grund, sen ibland blev det mer pga övertid. Men det va så skönt att ha hela lediga dagar regelbundet tyckte jag, speciellt vardagar.

Jag har två veckors-schema. Ena veckan jobbar jag måndag, tisdag, fredag, lördag och söndag. Den andra veckan onsdag och torsdag.
Det innebär lediga vardagar varje vecka, ledig halva året samt max tre dagar i rad innan jag har helg igen :D
 
Läste i en text på fb: Långsamt leder också någonstans.

Trösterikt för en som extremt lååååångsamt återhämtar sig efter transplantation. Trött trött och orkeslös.
T.o.m. går långsamt. Bukar säga att sniglarna ligger på omkörning bakom.
👋 från medlem i klubb långsam. (När jag gick till vallokalen i höstas så tänkte jag för mig själv att jag hade bra tempo, för att sekunderna efter bli omgången av två äldre damer med rollator.:confused:)

Långsamt leder också någonstans och att sätta sig vid vägkanten och vila när det behövs är inte att avsluta färden eller ge upp. :heart

Jag känner dig inte mer än härifrån, och hoppas du inte misstycker men jag tycker det verkar vara mycket krut och driv i dig. Om den inte märks av just nu på utsidan så används den antagligen i sin helhet på insidan av kroppen. Att läka tar sjukt mycket kraft!
 
Vaknade precis. Katterna körde cirkelträning till 03 inatt. De körde runt i lägenheten, sen klättrade de i 220 upp på loftet där de sen körde ett upplopp runt i sängen. Sen in i förrådet bakom loftet. Själva målgången var att de hoppade ut och landade på mitt huvud. Detta upprepades kanske 7635 gånger.
Lyckades ändå somna 03 men vaknade 05 av att den ena satt och vrålade rakt in i mitt öra.
Sa en del fula ord då ska jag erkänna. MEN nu när jag vaknade upp så låg bägge ihopslingrade i sängen och spann så gulligt att allt nästan är glömt?
Dålig uppladdning inför nyårsfest dock…
Fick upp detta på insts och tänkte på dig :rofl: (hoppas länken funkar)
https://www.instagram.com/reel/CnKH-GcpXI3/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
 
Ska gå upp och duscha. Duschade igår men somnade med blött hår = crazy hår! Duschen på rummet har inget vidare fall till brunnen så hela badrumsgolvet blir till en liten sjö 😱

Sen fyra möten innan vi tar tåget hemåt ☺️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 783
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 698
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 941
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Norrsken
  • Kirk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp