Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får se hur hungrig jag blir nu när jag tagit medicinerna 😂 Magen brukar knorra högt när jag lagt mig.
Men dags att sova ska åka ut tidigt med Trule är tanken, ska testa Sambons gopro bakom honom också om jag får det att fungera 😏 Ska bli intressant att studera filmen efteråt, ibland kan man avslöja saker när man tittar på dem flera gånger. Förövrigt gissar jag att Farbror kommer vara pigg efter 5 dagar med semester 😎
 
Jag borde väl gå och lägga mig snart. Det ska komma en kille och byta elmätare imorgon vid 8-tiden.... O_o En sådan där "rolig" tilldelad tid som man inte har mycket att säga till om.... Tidigare idag fick vi meddelande att en tekniker ska komma någon gång mellan kl 8 och 10:30 imorgon, men nu i eftermiddag var det en uppdatering med namn på killen och att det blir ca kl 8. Så vi får se.....

Men jag slapp ju i alla fall sotaren på fredag :up: - han skulle ha kommit någon gång mellan hemska :nailbiting: 7 och 9....
 
När jag fastnar i nåt går min hjärna verkligen i spinn och lixom grottar ner sig totalt, nu känns det lite pinsamt när jag kommit ner på jorden igen. Men, det är väl bara sån jag är som person… Kollade upp en sak och det känns lite bättre i hjärtat nu. Lagom kryptiskt :angel:

Ska försöka sova nu. Imorgon nya tag, jag måste nästan säga att jag älskar mitt jobb. I alla fall de senaste veckorna :heart Kan knappt tro det är sant att jag för ett år sedan satt och ruttnade på min förra arbetsplats. Tänk så bra det kan bli 🥰

(Filosofiska rummet här ikväll)
 
Det svalaste rummet i lägenheten är sovrummet, så hamstern bor där när det är så varmt. Skönt för honom, men han låter en hel del så det är inte lätt att sova.
Frågan är om jag ska låta hamstern få sovrummet själv och jag istället sover på soffan i vardagsrummet..

Kvällens dilemma..
 
Nahe. Frysa in blåbären innan jag lägger mig; handplockade ca 3,5 liter i em/kväll under typ 4 timmar I PET-flaskor så väldigt lättrensat 😊, 3 liter ska in i frysen och resterande i kylen 😊. Är skön avkoppling (om man inte hålls alldeles för länge, idag i längsta laget tycker jag 😅) och njuta av det harmoniska ljudet av trädens susande och en och en annan fågel 😍.

Tog en dusch direkt jag kom hem från blåbärsskogen och sen bort till stallet en sväng och så tog vi med hämtmat på vägen hem till middag; bäst att ha kallmaten vi har hemma till imorgon och torsdag när värmen ska bli som värst.
 
Ätit snabba kolhydrater (mini baguette) och vips åkte bs upp.

Hmm, 28 grader imorgon, 15 grader i natt, skulle gärna ha fönstret öppet men jag delar hemmet med en viss brun dam som verkligen inte ska ge sig ut på fönsterblecket. Kanske flytta mig till soffan i natt igen - där vädringsfönstret över balkongdörren är öppen.

Än så länge är det faktiskt fortfarande städat härhemma - hela, umm, tre dagar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp