Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Storlek liten O_o:D
20220719_193309.webp
Dottern tog två kulor istället :D
 
Sitter kvar ute. Älskar vikbolandet som ofta har perfekt väder för varma sommardagar, svalkande blåst på dagarna som sedan lugnar sig till kvällen. Nu är det helt vindstilla och det är så skönt!
Tänker sitta kvar tills mobilbatteriet hamnar på 5% kvar :cautious::D

(26 grader enligt mobilens väderapp)
 
Äter lunch, tog med för mycket mat :cautious:

Edit. Inga diktat från inatt :D
Skönt! Då har semesternnjutaren verkligen semester nu då :D

Jag lämnade jobbet med 6 prio1 diktat att skriva i går vid lunch och vet att en brukar skriva på eftermiddagarna så hoppades på att det inte skulle vara många när jag kom... kom i dag och så fanns det 18 prio 1 och inga hon hade skrivit. Smått panik på en dag i kaosets tecken alltså! Verkligen kaos i dag. Öde i lokalerna och ändå produceras det :P Kan säga så här 1,5 person är för lite av oss nu i semestertider ;)

Covidsjuka kollegan har jobbat hemifrån i dag så det hjälpte till lite i alla fall, så istället för bara jag var vi då hon och jag, men FAXEN är ett uråldrigt verktyg att använda och givetvis samarbetade den inte.... så jag la det till handlingarna i morgon. Det är så man gör numera! ;)
 
Har just kommit in efter att ha klippt en ojämn ruta av gräsmattan med en gammal trög handdriven (=jag) gräsklippare och jag har fått en hälsosam(?) knallröd färg i ansiktet. Svettigt blev det också.
Pappa ärvde den av farmor och sedan ärvde jag den. Bra till vissa områden där gräsklipparen och för stor och klipper fult.
 
Jag kan nog trumfa er båda med 70-tals orangea fronter... :cautious:

Men jag måste lägga om taket innan jag har råd att lägga pengar på köket (det fungerar ju) :meh:
Ja, torrt om huvudet och fötterna trumfar kök alla dagar i veckan!

Vi har kvar ena halvan av husets dränering, tanken är att vi gör det nästa sommar. Huset står dock på berg så vi drar oss lite eftersom vi måste skära/spräcka en ränna för dräneringen och det var sjukt jobbigt med första halvan :cautious:
 
Skönt! Då har semesternnjutaren verkligen semester nu då :D

Jag lämnade jobbet med 6 prio1 diktat att skriva i går vid lunch och vet att en brukar skriva på eftermiddagarna så hoppades på att det inte skulle vara många när jag kom... kom i dag och så fanns det 18 prio 1 och inga hon hade skrivit. Smått panik på en dag i kaosets tecken alltså! Verkligen kaos i dag. Öde i lokalerna och ändå produceras det :P Kan säga så här 1,5 person är för lite av oss nu i semestertider ;)

Covidsjuka kollegan har jobbat hemifrån i dag så det hjälpte till lite i alla fall, så istället för bara jag var vi då hon och jag, men FAXEN är ett uråldrigt verktyg att använda och givetvis samarbetade den inte.... så jag la det till handlingarna i morgon. Det är så man gör numera! ;)
Njaa… hon svarade på mitt sms att det nog kommer flera :bag:

Faxen är typ min bästa vän, eller nej nu tog jag i, inte när den krånglar! Då hatar jag den 😂

Jag hann skriva ifatt alla prio 1 och 2 idag, trots alla diktat i efterhand! Var så nöjd med mig själv! 💪
 
Njaa… hon svarade på mitt sms att det nog kommer flera :bag:

Faxen är typ min bästa vän, eller nej nu tog jag i, inte när den krånglar! Då hatar jag den 😂

Jag hann skriva ifatt alla prio 1 och 2 idag, trots alla diktat i efterhand! Var så nöjd med mig själv! 💪
Aj aj aj! Men bra jobbat med diktaten!
I går hann jag inte med ett enda, men i dag tog jag två, innan jag fick rycka in och göra en uppgift kollegan skulle göra, för det blev kaos för hennes del istället. Den som tror att sekreterare bara skriver diktat kan dra något gammalt över sig, speciellt om man är chef och ser Taligenkänning som ett sätt att spara in på sekreterartjänster. Då är man ute och cyklar! Jag längtar tills alla semestrarna är över, och ovanpå allt då får vi två nya medarbetare. Bara tanken på att inte ha häcken full konstant är ju helt sanslöst häftig! Då blir vi 6 sekreterare, på en vc, vi är 4 i vanliga fall, men två nu under sommaren. Bara jag i går och jag jobbar halvtid. Men det fortsätter ju trilla in 80-90 ärenden per dag i 1177 som dels ska fördelas, avbokas och bokas in.... + alla inläggningar på sjukhus, utskrivningar, SIPar osv. Och E-intyg, remisser, diagnoser, fellistor, och så klart diktat.

i dag bokades receptförfrågningar från 1177 in vid 11.30 eftersom kollegan blivit avbruten med akuta saker varje gång hon skulle göra det.

Och faxen ja... den är aldrig min bästa vän :D Den har en egen vilja och sånt uppskattar inte jag hos maskiner :P
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp