Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Flickorna kikar på dagens underhållning. 😍
877E7ABB-6A33-49D5-B7D1-DC7974EDEF5F.webp
 
Tycker inte att jag gjort mycket idag, inget utöver det vanliga. Ganska kort promenad med hundarna och så två lugna pass med hästarna. Red storhästen i paddocken här för första gången iår, nästan bara skritt men ändå. Har på något sätt lyckats samla ihop över 18 000 steg, oklart hur.

För övrigt är det mindre än en månad tills jag flyttar. Känner ingen där och har bara varit där en gång så det blir spännande :)
 
Hej och hå. Här går det undan. Enligt datorns aktivitetsfält (lite oklart källa) står det nu att det regnar - för två minuter sedan var det molnigt - ytterligare fem minuter sen var det soligt. Och nu blev det molnigt igen och nu regnigt.

Vad jag kan se är det varken molnigt eller regnigt - eller ja soligt men det har sina naturliga förklaringar.
 
Hej och hå. Här går det undan. Enligt datorns aktivitetsfält (lite oklart källa) står det nu att det regnar - för två minuter sedan var det molnigt - ytterligare fem minuter sen var det soligt. Och nu blev det molnigt igen och nu regnigt.

Vad jag kan se är det varken molnigt eller regnigt - eller ja soligt men det har sina naturliga förklaringar.
De bara hittar på! :D Enda sättet att veta är att sticka ut näsan!

Här är det enligt termometern 25 grader och molnigt såhär lagom till midnatt, och det stämmer nog för när jag öppnar dörren är det varmt och mörkt!
 
Ätit snabba kolhydrater (mini baguette) och vips åkte bs upp.

Hmm, 28 grader imorgon, 15 grader i natt, skulle gärna ha fönstret öppet men jag delar hemmet med en viss brun dam som verkligen inte ska ge sig ut på fönsterblecket. Kanske flytta mig till soffan i natt igen - där vädringsfönstret över balkongdörren är öppen.

Än så länge är det faktiskt fortfarande städat härhemma - hela, umm, tre dagar?
Vitt bröd är ena raketbränslet för bs. Jag kan inte äta vitt bröd annat än när jag har lågt.
Ät det istället för din sorbet. Jag har ibland vitt bröd frysen för att snabbt kunna stoppa när det sjunker.
 
Ett par tusenlappar står och brummar hos grannen. Slamtömningsbilen är på väg hit. Ännu en rejäl räkning att vänta. :crazy:
Den kommer åtminstone på sommaren, till oss kommer de ofta i januari, när det är som mest snö. 🤷‍♂️ Nu ligger vår brunn rätt nära till men i förra huset var man tvungen att ploga 10 meter extra för att komma fram. Ett år hade vi plogat, på natten kom det sjuka mängder snö och så står han där kl 7 på morgonen och muttrar om att det inte är plogat. 🙄😫
 
Den kommer åtminstone på sommaren, till oss kommer de ofta i januari, när det är som mest snö. 🤷‍♂️ Nu ligger vår brunn rätt nära till men i förra huset var man tvungen att ploga 10 meter extra för att komma fram. Ett år hade vi plogat, på natten kom det sjuka mängder snö och så står han där kl 7 på morgonen och muttrar om att det inte är plogat. 🙄😫
:meh:

I min lilla kommun sker alla slamtömningar sommartid. Tack och lov!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp