Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter å funderar på varför killen verkar va som förbytt. Känner inte igen honom, mer sur å vresig än vanligt. Vet knappt om jag vågar fråga vad som står på utan att han kommer bli skitsur. :/
Prata med varandra :heart
Fråga han om det är något som är tokigt/fel eller om han är trött/arg/ledsen. Förklara hur dåligt du mår av "vibbarna". Han kanske inte ens är medveten om att du är känslig för sådant - tala om :heart
 
Sitter å funderar på varför killen verkar va som förbytt. Känner inte igen honom, mer sur å vresig än vanligt. Vet knappt om jag vågar fråga vad som står på utan att han kommer bli skitsur. :/
Ni kanske kan ta en promenad bara du och han, och prata igenom situationen? Ibland är det bra att byta miljö och ”gå ifrån situationen”. Kanske lättare för dig att förklara också när inte barnen är närvarande.
 
Sitter å funderar på varför killen verkar va som förbytt. Känner inte igen honom, mer sur å vresig än vanligt. Vet knappt om jag vågar fråga vad som står på utan att han kommer bli skitsur. :/
Säger också "prata om det". Det kan inte vara så att ena parten ska ducka och sitta och oroa sig liksom. Du mår ju inte bra av det.
Vad det nu än är som är jobbigt för honom så kanske det lättar av att prata om det. Och han kanske inte märkt riktigt att han är fräsig, sur etc om han mår dåligt av ngt.
Heja dig!
 
Sitter och väntar på att den sista tvätten ska torka nere i tvättstugan, och på att jag ska bli upplockad för att åka och handla på Ica Maxi (mental notering om att jag måste hämta upp ett paket också...). Sen blir det att träna med min vän x-militären från USA. Sist pressade han mig så hårt att jag knappt kunde röra på armarna, får se hur det blir idag ^^ När jag började tveka på något halvropade han med sträng röst "it's a part of the workout, JUST DO IT" :o:D
 
Sitter och väntar på att den sista tvätten ska torka nere i tvättstugan, och på att jag ska bli upplockad för att åka och handla på Ica Maxi (mental notering om att jag måste hämta upp ett paket också...). Sen blir det att träna med min vän x-militären från USA. Sist pressade han mig så hårt att jag knappt kunde röra på armarna, får se hur det blir idag ^^ När jag började tveka på något halvropade han med sträng röst "it's a part of the workout, JUST DO IT" :o:D
Lycka till! Hoppas du kan gå imorgon. 😅
 
Har låtit bli att be sambon kiroprakta min rygg iom att jag är så dålig nu och jag vet att vissa av de manipulationerna gör ont på honom iom att vi inte har en riktig kiro-bänk hemma och måste göra på ett sätt mot väggen där hans händer får mkt stryk. När jag varit så dålig som jag varit nu så sitter allt jättehårt också och då gör det ONT på honom.
Men igår fick jag massage, sen sov jag i nya sängen. Och nu när sambon är på jobbet så tog jag hans ryggrulle. Och det var som ett jäkla smatterband som släppte. :love:
Varför har jag snålat och slöat och inte köpt säng tidigare?:cautious:
Sov dessutom längre mellan uppvaken också! :heart
 
Sitter och väntar på att den sista tvätten ska torka nere i tvättstugan, och på att jag ska bli upplockad för att åka och handla på Ica Maxi (mental notering om att jag måste hämta upp ett paket också...). Sen blir det att träna med min vän x-militären från USA. Sist pressade han mig så hårt att jag knappt kunde röra på armarna, får se hur det blir idag ^^ När jag började tveka på något halvropade han med sträng röst "it's a part of the workout, JUST DO IT" :o:D
Låter som en av mina (häst-)tränare. Eller ja.. som alla tre kanske.. :laugh:
Men främst som min ena tränare och kompis. Han brukade alltid säga med lite finsk brytning åt elever att "Svett är ingen sjuuukdom!" när folk gnällde över att de blev lite varma och svettiga/tyckte det var jobbigt.😂
 
Prata med varandra :heart
Fråga han om det är något som är tokigt/fel eller om han är trött/arg/ledsen. Förklara hur dåligt du mår av "vibbarna". Han kanske inte ens är medveten om att du är känslig för sådant - tala om :heart
Pratade me honom, men han förstår inte alls. Jag förklarade precis varför jag inte hjälpte till med potatisen, för jag upplevde att han anklagade mig efter att jag i paniken när spisen nästan brann upp att ha slagit på fel platta och sen att jag skulle vakta potatisen från att koka över och varför jag inte hällde av vattnet (vet inte vart grytlapparna finns och förra året när vi var här brände jag mig så ville inte göra om det).
Han hävdade när vi pratade att han fått göra allt själv. Jag blev lite sur å ifrågasatte vem det var som hade kryddat köttet och tvättat potatisen.
Hade helt glömt bort att vi skulle ha sås till maten så det hade jag helt glömt bort.

Jag frågade honom om jag inte varit här då hade han fått göra allt själv å frågade även vem som diskat å dukat fram.

Sen misstolka han massa saker för att jag försökte berätta hur jag hade upplevt det när han anklagade mig om fel platta på spisen.
Nä då fick han det till att jag ville ha beröm när jag gjorde fel (sa jag aldrig) och sen att det var hans fel att jag vridit på fel platta (det sa jag inte heller och inte ens antytt om, så vet inte vart det kom ifrån). Fick förklara mer å varför jag hade upplevt att han anklagade mig.
Hade han sagt det en gång så hade jag nog inte upplevt det så, men han upprepade.

Jag gav honom alla verktyg att förstå vad som hade hänt och varför, men det var precis som om han inte ville förstå och satte någon tvär sida emot.

Å han var enbart tjurig för att han hade upplevt att han fick va på två ställen samtidigt när maten skulle lagas (vilket inte är helt sant men ja det är väl hans upplevelse antar jag, men å andra sidan så lyssnade han inte när jag berättade vad jag faktiskt hjälpt till med).

Sa till honom att jag inte känner mig välkommen och utanför.
 
Postnord har skickat en avi till sambon, ingenstans står det vem som är avsändare och paketet skulle hämtas senast igår. Avin kom idag med just Postnord. 🤦‍♀️

Edit: Ringde även till utlämningsstället och där har de inte fått in några paket till sambon på typ en månad. 🙃
 
Säger också "prata om det". Det kan inte vara så att ena parten ska ducka och sitta och oroa sig liksom. Du mår ju inte bra av det.
Vad det nu än är som är jobbigt för honom så kanske det lättar av att prata om det. Och han kanske inte märkt riktigt att han är fräsig, sur etc om han mår dåligt av ngt.
Heja dig!
Jag frågade om det var något som gjorde att han inte mådde bra, men allt var bra sa han. Jag vet inte om det är hela sanningen eller om det är hans sätt att skydda sig själv så att säga.

Jag vet att hans pappa ligger på sjukhus och vi vet inte vad det är. Han har ramlat några gånger och nu i veckan som var blev han dålig och slutade äta och ringde ambulans i lördags och åkte in.

Jag misstänker att det är det som ligger och skaver i grund och botten. Försöker att inte ta åt mig, men det är svårt.
 
Skickade ett sms till kollegan idag, hon blev glad! Jag hann såklart vela en stund innan. Suck, hjärnan! Bara gör som du har tänkt! Det blir ju bra :heart

(Alltså absolut inget flörtigt på något sätt, bara lite pepp! Jag ser det nu istället som min uppgift att peppa henne, få henne på lite bättre tankar. Hon verkar behöva det 🤗)
 
Vår granne, bonden, fick ta in hösilage på natten sista gången det var så varmt för några veckor sedan. Annars smälte plasten. Och tydligen var det då också tok-brist på sådan plast i Sverige och EU enligt honom.
Så glad att hästen är uppstallad hos hans dotter som liksom är garanterad hösilage först av alla!
Hösilaget har de redan tagit in, och det behöver jag inte engagera mig i. Vi vill dock ha lite (läs typ 5 ton) torr hö också och det hat de inte fått in nått till oss än, nu är det dock slaget och förhoppningsvis (trots värmen) får vi det på torsdag för på fredag vill jag åka ner till Småland och brorsan.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp