Sitter å funderar på varför killen verkar va som förbytt. Känner inte igen honom, mer sur å vresig än vanligt. Vet knappt om jag vågar fråga vad som står på utan att han kommer bli skitsur. :/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är skitglad! Vi hittade ju ett jättemysigt hundbad här. Men sedan dess har det varit rätt kallt och regnigt. Äntligen känns det vettigt att åka dit igen och bada med små-tjejerna!Alla ni som ska få varmt, skicka hit lite. Här ska det inte bli mer än 20-21 grader. Vill gärna ha typ 25 för att vara nöjd
Prata med varandraSitter å funderar på varför killen verkar va som förbytt. Känner inte igen honom, mer sur å vresig än vanligt. Vet knappt om jag vågar fråga vad som står på utan att han kommer bli skitsur. :/
Ni kanske kan ta en promenad bara du och han, och prata igenom situationen? Ibland är det bra att byta miljö och ”gå ifrån situationen”. Kanske lättare för dig att förklara också när inte barnen är närvarande.Sitter å funderar på varför killen verkar va som förbytt. Känner inte igen honom, mer sur å vresig än vanligt. Vet knappt om jag vågar fråga vad som står på utan att han kommer bli skitsur. :/
Säger också "prata om det". Det kan inte vara så att ena parten ska ducka och sitta och oroa sig liksom. Du mår ju inte bra av det.Sitter å funderar på varför killen verkar va som förbytt. Känner inte igen honom, mer sur å vresig än vanligt. Vet knappt om jag vågar fråga vad som står på utan att han kommer bli skitsur. :/
Lycka till! Hoppas du kan gå imorgon.Sitter och väntar på att den sista tvätten ska torka nere i tvättstugan, och på att jag ska bli upplockad för att åka och handla på Ica Maxi (mental notering om att jag måste hämta upp ett paket också...). Sen blir det att träna med min vän x-militären från USA. Sist pressade han mig så hårt att jag knappt kunde röra på armarna, får se hur det blir idag ^^ När jag började tveka på något halvropade han med sträng röst "it's a part of the workout, JUST DO IT"
Låter som en av mina (häst-)tränare. Eller ja.. som alla tre kanske..Sitter och väntar på att den sista tvätten ska torka nere i tvättstugan, och på att jag ska bli upplockad för att åka och handla på Ica Maxi (mental notering om att jag måste hämta upp ett paket också...). Sen blir det att träna med min vän x-militären från USA. Sist pressade han mig så hårt att jag knappt kunde röra på armarna, får se hur det blir idag ^^ När jag började tveka på något halvropade han med sträng röst "it's a part of the workout, JUST DO IT"
Pratade me honom, men han förstår inte alls. Jag förklarade precis varför jag inte hjälpte till med potatisen, för jag upplevde att han anklagade mig efter att jag i paniken när spisen nästan brann upp att ha slagit på fel platta och sen att jag skulle vakta potatisen från att koka över och varför jag inte hällde av vattnet (vet inte vart grytlapparna finns och förra året när vi var här brände jag mig så ville inte göra om det).Prata med varandra
Fråga han om det är något som är tokigt/fel eller om han är trött/arg/ledsen. Förklara hur dåligt du mår av "vibbarna". Han kanske inte ens är medveten om att du är känslig för sådant - tala om
Jag frågade om det var något som gjorde att han inte mådde bra, men allt var bra sa han. Jag vet inte om det är hela sanningen eller om det är hans sätt att skydda sig själv så att säga.Säger också "prata om det". Det kan inte vara så att ena parten ska ducka och sitta och oroa sig liksom. Du mår ju inte bra av det.
Vad det nu än är som är jobbigt för honom så kanske det lättar av att prata om det. Och han kanske inte märkt riktigt att han är fräsig, sur etc om han mår dåligt av ngt.
Heja dig!
Vänta till på torsdag när det ska bli ännu varmareFunderar på om det är läge att åka och köpa chokladdoppad mjukglass efter maten.
Hösilaget har de redan tagit in, och det behöver jag inte engagera mig i. Vi vill dock ha lite (läs typ 5 ton) torr hö också och det hat de inte fått in nått till oss än, nu är det dock slaget och förhoppningsvis (trots värmen) får vi det på torsdag för på fredag vill jag åka ner till Småland och brorsan.Vår granne, bonden, fick ta in hösilage på natten sista gången det var så varmt för några veckor sedan. Annars smälte plasten. Och tydligen var det då också tok-brist på sådan plast i Sverige och EU enligt honom.
Så glad att hästen är uppstallad hos hans dotter som liksom är garanterad hösilage först av alla!
De har kvar glass tills dess också!Vänta till på torsdag när det ska bli ännu varmare
Är du helt säker?De har kvar glass tills dess också!