Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och myst lite med min häst ❤️ Han har semester till imorgon, han verkade nöjd med att bli pysslad med en stund. Och blank som en säl är han med 💁🏼‍♀️ Mycket kärlek och mat i den kroppen.
Nu ska jag göra lite lunch och dricka kaffe igen . Känns lagom för tillfället.
 
Sambon hämtade min nya säng och vi insåg nyss att det var fel ben till. Jag tänker fasen inte sova en natt till i gamla sängen. Så nu har vi 3 sängar i rad på bredd. Varav den jag sover i nu är 30 cm lägre IOM inga ben. Känns som jag kampar eller ngt liggande så här nära marken. 😅
Min hund är inte helt nöjd. Hon vill sova i gamla sängen men med mig. Så hon skuttar upp och ner. 🐇
Här råder totalt hundförbud i sängen. Det har våra hundar fått lära sig tidigt. Jag vet att många syns det är mysigt men det har jag aldrig förstått. Varmt, trångt och ohygienskt om du frågar mig.

Hoppas du snart får derätta benen till din säng och slipper "campa". :grin:
 
Här råder totalt hundförbud i sängen. Det har våra hundar fått lära sig tidigt. Jag vet att många syns det är mysigt men det har jag aldrig förstått. Varmt, trångt och ohygienskt om du frågar mig.

Hoppas du snart får derätta benen till din säng och slipper "campa". :grin:
Jag tycker det är så mysigt och lugnande med hunden i sängen. Hon väger 3,4 kg och har inte direkt stor plats. Hon luktar dessutom inte alls hund. Jag har extremt svårt för hundlukt. Men den här rasen upplever jag sällan luktar illa. Ingen av mina har gjort det.
Så då tycker jag bara det är mysigt! 😍
 
Jag gillar verkligen våra långa blå gardiner vi har i v-rummet sedan flera år som tyvärr börjar bli slitna- såklart mest små hål av kattklor från de andra katterna när de var små. Hade tänkt börja kika efter nya menä ingen idé sålänge den här illbattingen slänger sig upp och hänger i gardinerna som idag i jakt på en fluga....Flera nya "fina" hål...Åhåjaja. Har precis börjat försöka vänja honom vid kloklippning vilket givetvis inte är populärt 😆.
#livetmedkattunge
 
Sjukhuset därjag går på kontroll ringde halv åtta i morse och följande samtal utspann sig:

G: Hei. det är G från poliklinikken. Väckte jag dig?
Jag: Nei, det går bra.
G: Jag undrar hur du mår?
Jag: Tack, jag mår utmärkt.
G: Verkligen?
Jag: Ja
G: Är du säker på det?
Jag: Är det något problem?
G: kan du komma hit så fort som möjligt och ta ett nytt blodprov, Jag skickar en patienttransport.
Visst, men varför?
G: Vi tar det när du kommer.

Jag klädde på mig och drog iväg och fick veta att ett av proverna visade att jag borde vara döende om provsvaret var korrekt. Nytt prov togs och jag var tvungen att sitta där och vänta på svaret. Tog två timmar.

Resultatet visade sig vara bättre än på länge. Ingen kunde förklara vad som gått snett med det första men jag firade med att handla lite godis på hemvägen.

Tacksam för att poliklinikken har så god personligt uppföljning, tror jag skall bjuda på tårta nästa gång. 🎂💚
 
Jag tycker det är så mysigt och lugnande med hunden i sängen. Hon väger 3,4 kg och har inte direkt stor plats. Hon luktar dessutom inte alls hund. Jag har extremt svårt för hundlukt. Men den här rasen upplever jag sällan luktar illa. Ingen av mina har gjort det.
Så då tycker jag bara det är mysigt! 😍
Fortsätt och mys du! 💚
 
Här råder totalt hundförbud i sängen. Det har våra hundar fått lära sig tidigt. Jag vet att många syns det är mysigt men det har jag aldrig förstått. Varmt, trångt och ohygienskt om du frågar mig.

Hoppas du snart får derätta benen till din säng och slipper "campa". :grin:
Varmt? Ja, kanske. Trångt? Nä. Vår hund väger visserligen 25 kg så han är inte pytteliten. Men han sover med sitt huvud (han har egen kudde :D ) längst ner i sängen mellan oss. Det är sällan man ens märker honom. Ohygieniskt? Nä, varför skulle det vara det :confused: ? Visst blir det lite hår där han ligger, men jag byter ju sängkläder rätt ofta ändå.....
 
Ska få träffa arbetsterapeut och få formgjuten stöd. Ett att jobba med och ett att sova med. Det ska hjälpa i längden. I värsta fall så opererar man tror jag.
Jag gick med det i nära 25 år innan vården accepterade att det var karpaltunnen. De hävdade att det var normalt vid diabetes. :meh:

Fick operera bägge händerna och det blev kanonbra! Ingen värk, inga domningar och jag kunde hålla i saker igen :up:
 
Jag gick med det i nära 25 år innan vården accepterade att det var karpaltunnen. De hävdade att det var normalt vid diabetes. :meh:

Fick operera bägge händerna och det blev kanonbra! Ingen värk, inga domningar och jag kunde hålla i saker igen :up:

Det är märkligt det där att om en har en kronisk diagnos så ska alla ens problem bero på den... :cautious: I synnerhet om en är kvinna :meh:
 
Jag gick med det i nära 25 år innan vården accepterade att det var karpaltunnen. De hävdade att det var normalt vid diabetes. :meh:

Fick operera bägge händerna och det blev kanonbra! Ingen värk, inga domningar och jag kunde hålla i saker igen :up:
Oj vad bra att du blev så hjälpt av op. Efter så lång tid, skönt!
 
Skulle ju klippa lillemans klor men det gick ju sådär bra när han var mer leksugen och både använde klor och tänder för att protestera så vi blev nääääästan osams. Så han fick vara men när han blev trött och skulle vila passade jag på; gick galant. Han fick massa beröm kan jag säga 😍.
Honkatten rolig; fem gånger (!)har hon jamat utanför dörren för att visa samma stackars lilla ödla som hon fångat; till slut släppte den svansen som låg och sprattlade....😅.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp