Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gullig väderprognos framöver 💁🏼‍♀️ Får köra Trule tidigt imorgon bitti så blir det nog bra.
Screenshot_20220719-150447.webp
 
Vi ska få 34, och mest troligt ska jag ägna mig åt att ta inhö. Blir kul eller nått.
Vår granne, bonden, fick ta in hösilage på natten sista gången det var så varmt för några veckor sedan. Annars smälte plasten. Och tydligen var det då också tok-brist på sådan plast i Sverige och EU enligt honom.
Så glad att hästen är uppstallad hos hans dotter som liksom är garanterad hösilage först av alla!
 
Vi hade en förvirrad liten kalv som spatserade runt på gårdsplanen. Ringde bonden som skulle skicka hit någon. Den hade tydligen vandrat hela vägen ner till och upp på landsvägen innan de fick tillbaks den i hagen.
Kossorna rymde en massa i början på året. Men bondens anställda har gått igenom staketet, jordat så in i helsike och det har funkat tills nu. Nu skulle de se över allt igen.
Göllig den var! Jag ville typ locka in den i huset och låtsas att jag aaaldrig sett den.:angel:
 
Vi hade en förvirrad liten kalv som spatserade runt på gårdsplanen. Ringde bonden som skulle skicka hit någon. Den hade tydligen vandrat hela vägen ner till och upp på landsvägen innan de fick tillbaks den i hagen.
Kossorna rymde en massa i början på året. Men bondens anställda har gått igenom staketet, jordat så in i helsike och det har funkat tills nu. Nu skulle de se över allt igen.
Göllig den var! Jag ville typ locka in den i huset och låtsas att jag aaaldrig sett den.:angel:
Problemet är väl att de växer de rackarna
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp