Vad gör vi? Del CLVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker kaffe på balkongen, trött idag. Inte för att jag egentligen har något att vara trött för men tydligen en sådan dag 💁🏼‍♀️

Massor att göra plus att jag är kattvakt den här veckan 😋 Och nästa vecka 😂 Kattens matte och husse är hemma över helgen innan det drar igen. Katten kan vara en aning grinig när det är bortresta, förra året fick det plocka ned katten från ett träd där den suttit i två dagar. Så hoppas katten tänker hålla sig i skinnet i år annars bryter jag ihop 🙈 Gillar egentligen inte och ha ansvar för andras djur men ibland får man ställa upp.
 
Precis fått svar på att typen av Covid jag har tyder på BA4 alt BA5. Inte så förvånande.
Funderar på om de kommer försöka snäva in det med ytterligare sekvensering.
Tyckte de som ringde upp mig om smittskydd sade att man skulle försöka med det.
Å andra sidan stod det slutsvar, så det kanske inte gick.
Man tycks ju i alla fall kunna få fram hur många som har insjuknat i BA4 resp BA5 till statistik.

Chefen tyckte jag skulle vara hemma hela veckan för att vara på den säkra sidan, det kanske jag hade varit ändå men skönt att höra. Svårt det där med när man är frisk nog i och med att snuva och hosta kan hänga med länge.
 
7 år. Verkar vara om man öppnar den ofta så börjar den pipa. Vi har märkt att den bildar mycket is senaste tiden. Förra helgen tog vi bort säkert en iskaka på 4-5cm tjock och redan nu är väggen täckt igen. Vi får se på torsdag göra en ordentlig rengöring vad som händer.
Kan "avrinnningsröret" vara igensatt? Det kan ställa till med allt möjligt elände i kylar tycker jag.
 
Mina två senaste naprapater har knappt haft någon längre semester... jag har alltid kunnat få tid någorlunda snabbt! Lika med min frissa, jag brukar fråga när hon ska ha semester och svaret är oftast att det blir någon dag här och där samt kanske en vecka sammanhängande så att få tider har inte varit något problem.

Jag blir faktiskt lite bekymrade över dem... :cautious:
Jag förstår att de behöver semester! Men Google hittar ingen alls, inte ens en som har semester och jag kan boka tid hos i höst.
 
Blev väckt tidigt av stora vovven som hade diarré efter havsbad. Nu låter det som att mina hundar inte gör något annat än att vara dåliga i magen men det är nu på sommaren med massa ändrade rutiner och bad!

Efter morgonpromenaden var jag så trött så jag gosade in mig under en filt med Whippishen och sov lite till. Finns det nåt bättre? 🥰
 
Ssch jag försöker ignorera det så jag inte får dåndimpen när jag använder dem :angel:

Roomie har samlat på sig via second hand och tradera under åren har jag för mig :D

Använd på du :D

Porslin i den åldern av "märken" typ Rörstrand och Gustavsberg är förvånansvärt billigt, det är inte ovanligt med ett styckepris på 30-50 kr även om vissa specialare kan vara dyrare. Kvalitén är otrolig, de har en helt annan känsla än modernt porslin.
 
Hrm..... Vilken tur att jag ifrågasatte sotning och brandskyddskontroll på fredag. Det som "tog skruv" var att jag hittade förra protokollet. FÖRRA året hade vi brandskyddskontroll, och det står klart och tydligt på protokollet att vi ska koll vart tredje år. Jag mejlade....DUBBLETT i datasystemet.... Vi ska inte ha sotning förrän i höst (som vanligt alltså). Se där. Där sparade jag några sköna hundralappar :up: !!
 
Mejlar med Transportstyrelsen och Länsstyrelsen för att se om de har kvar kopior på gamla körkort. Transportstyrelsen har det inte. De hänvisade till Länsstyrelsen, så nu får vi se. Jag har läst motstridiga uppgifter kring vad som finns/inte finns kvar så jag tänkte att jag måste testa själv. Någonstans har jag läst att de gallras ut efter viss tid. Vilket ju är VÄLDIGT synd för oss släktforskare. De borde arkiveras på Riksarkivet :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp