Bra där!Nu ska jag donera lite av det röda som skvalpar runt inne i mig.
Men om det verkligen skvalpar tror jag du ska konsultera vården
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra där!Nu ska jag donera lite av det röda som skvalpar runt inne i mig.
Jag ska definitivt ge det en funderare! Den går ju ett tag men scenplatserna som sagt mer begränsade. Och så är det ju alltid frågan om money (... som makes the world go around, the clinking clanking sound ) när man räknar in resa och hela paketet. Lite mycket spontanshopping på sistone, om än bra saker, men prioriteringar måste göras.
Har tydligen en ovanlig blodgrupp, V in+ positiv. Passar bra för tänkande, diplomater och andra filoserande yrkesgrupperBra där!
Men om det verkligen skvalpar tror jag du ska konsultera vården
Det känns ju rimligt att behöva ha på extra elementet på jobbet så här i Juni!
Skärpning värmen!
Du kan få lite värme av mig. Vi har 29,5 grader i klassrummet just nu
Oförskämt. Hon kunde ha nöjt sig med svaret du gav henne. Ens föräldrar är ju ens föräldrar oavsett biologiska band eller inte.Jag. Blir. Så. Trött.
Första dagen på sommarskolan (jag går på sommarskola för att läsa en kurs och få de poängen för att bli klar snabbare ). En annan tjej frågade tusen frågor och gav sig inte när jag gav "fel" svar (enligt henne).
Hon "vart är du ifrån?"
Jag "kina, jag adopterades när jag var 10,5 månader gammal"
Hon "ok, vet du vilka dina riktiga föräldrar är?"
Jag "jag antar att du syftar på mina biologiska föräldrar, för mina riktiga föräldrar bor jag hos, men nej, jag vet inte vilka de är"
Hon "men ska du inte leta upp dina riktiga föräldrar?"
Jag "alltså, jag bor ju hos mina riktiga föräldrar och skulle kunna ringa upp dem här och nu" + en förklaring om att det är olagligt att lämna bort sitt barn i kina och att jag därmed inte kan leta upp dem.
Hon "jo, men alltså dina Riktiga föräldrar? Varför vill du inte leta upp dem?"
Jag "som sagt så bor jag med mina riktiga föräldrar. Mina biologiska föräldrar har inte lämnat någon info om sig själva eftersom det är olagligt att lämna bort sitt barn i kina"
Hon "ja men dina sverigeföräldrar måste ju veta vilka dina riktiga föräldrar är?"
Jag "nej, de har exakt lika lite information som jag har om mina biologiska föräldrar eftersom det är olagligt att lämna bort sitt barn"
Hon "fast du måste ju veta vilka dina riktiga föräldrar är?!"
Sen gick läraren in och sa till ifrån (mot henne, inte mig).
Jag är helt ok med frågor och har inga "förbjudna ämnen". Men då förväntar jag mig också att personen som frågar visar respekt genom att tex inte fortsätta tjata om att bioföräldrarna är de "riktiga föräldrarna" eller liknande.
Det är liksom inte så kul att gång på gång bli tillsagd (av andra, som inte är adopterade) att bioföräldrarna är de enda riktiga föräldrarna, vilket indirekt betyder att adoptivföräldrarna är "låtsasföräldrar".
För att återgå till trådens ämne. Jag är på bussen på väg hem
Typ vad vi kan vänta oss på jobbet i sommar. Jag hoppas på kyla typ när jag hörde detÅh fy
Så otroligt oförskämt och respektlöst av henne. Jag tvivlar starkt på att jag hade klarat att behålla lugnet och svara vänligt så länge.Jag. Blir. Så. Trött.
Första dagen på sommarskolan (jag går på sommarskola för att läsa en kurs och få de poängen för att bli klar snabbare ). En annan tjej frågade tusen frågor och gav sig inte när jag gav "fel" svar (enligt henne).
Hon "vart är du ifrån?"
Jag "jag antar att du syftar på mina biologiska föräldrar, för mina riktiga föräldrar bor jag hos, men nej, jag vet inte vilka de är"
Jag "alltså, jag bor ju hos mina riktiga föräldrar och skulle kunna ringa upp dem här och nu" + en förklaring om att det är olagligt att lämna bort sitt barn i kina och att jag därmed inte kan leta upp dem.
Jag "som sagt så bor jag med mina riktiga föräldrar. Mina biologiska föräldrar har inte lämnat någon info om sig själva eftersom det är olagligt att lämna bort sitt barn i kina"
Hon "ja men dina sverigeföräldrar måste ju veta vilka dina riktiga föräldrar är?"
Jag "nej, de har exakt lika lite information som jag har om mina biologiska föräldrar eftersom det är olagligt att lämna bort sitt barn"
Jag är helt ok med frågor och har inga "förbjudna ämnen". Men då förväntar jag mig också att personen som frågar visar respekt genom att tex inte fortsätta tjata om att bioföräldrarna är de "riktiga föräldrarna" eller liknande.
Det är liksom inte så kul att gång på gång bli tillsagd (av andra, som inte är adopterade) att bioföräldrarna är de enda riktiga föräldrarna, vilket indirekt betyder att adoptivföräldrarna är "låtsasföräldrar".
För att återgå till trådens ämne. Jag är på bussen på väg hem
Det känns ju rimligt att behöva ha på extra elementet på jobbet så här i Juni!
Skärpning värmen!
Det ska jag absolut göra! Första året efter att han kom till mig var han stundtals riktigt, riktigt jobbig. Han flög på mig på nätterna och bet så att blodet rann, fruktansvärt obehagligt att bli så brutalt väckt mitt i natten i ett kolmörkt rum Då tyckte till och med jag som är kattälskare att han var lite läskig!
Idag är han en riktig kelgris som bokstavligt talat rusar fram till alla besökare och vill mingla med varenda en. Han är fortfarande petig med hur man klappar honom (alla som gör fel får ett ilsket MJAU) men han har blivit så mycket lugnare och tryggare i sig själv.
Han väljer dock fortfarande vem som får göra vad med honom. En kompis till mig kan knappt sträcka fram handen utan att han hotar med tassen och min mamma som spenderat massor av tid med honom kan klappa honom utan problem men när hon försöker lyfta upp honom biter han henne direkt. Själv kan jag bära runt på honom i evigheter medan han spinner för fullt så han tycker egentligen om att bli buren, så länge det är rätt person som gör det
Visa bifogad fil 92947
Vi brukar ha runt 33 grader på bottenplan och 37 längst upp i byggnaden. Är superlätt att jobba då Blir typ inget gjort.Typ vad vi kan vänta oss på jobbet i sommar. Jag hoppas på kyla typ när jag hörde det
Typ vad vi kan vänta oss på jobbet i sommar. Jag hoppas på kyla typ när jag hörde det
När jag var liten och fick frågan så förklarade jag att du har bara växt i nio månader i din mammas mage, jag har växt i tio år i min mammas längtan. Men ja, man blir trött på alla dessa 'riktiga föräldrar' frågorna. Brukar säga att det enda som inte kommer från min mamma och pappa är min genetiska kod vilket gör att jag har svart hår, är kort vilket är extremt opraktiskt i Sverige och liknande.Jag. Blir. Så. Trött.
Hon "vart är du ifrån?"
När jag var liten och fick frågan så förklarade jag att du har bara växt i nio månader i din mammas mage, jag har växt i tio år i min mammas längtan. Men ja, man blir trött på alla dessa 'riktiga föräldrar' frågorna. Brukar säga att det enda som inte kommer från min mamma och pappa är min genetiska kod vilket gör att jag har svart hår, är kort vilket är extremt opraktiskt i Sverige och liknande.